شیر آب پیسوار چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش مینی نت، باکمی دقت به زیر سینک ظرف شویی، دستشویی و در نزدیکی توالت فرنگی شیر کوچکی به نام شیر پیسوار به چشم می خورد که برای آب گرم و سرد تعبیه شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا آنالیز کنیم که کاربرد شیر آب پیسوار چیست؟

شیر آب پیسوار چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر آب پیسوار دارای گونه های مختلفی است که با توجه به محل نصب، جنس و نوع مناسب آن انتخاب می گردد.

چنانچه در این زمینه احتیاج به مشاوره و خدمات دارید، می توانید به وسیله شماره 1471 با متخصصان و نصابان شیرآلات خبرنگاران در تماس باشید یا از صفحه خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان درخواست خود را ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • تنظیم فشار آب یکی از کاربردهای شیر پیسوار به شمار می آید.
  • برترین جنس شیر پیسوار نوع برنجی آن است.
  • شیرهای پیسوار کم کیفیت پس از دو سال دچار خوردگی خواهند شد و باید تعویض شوند.

شیر آب پیسوار چیست؟

شیر پیسوار که شباهت زیادی به شیر پرکن پکیج دارد، درواقع مانند یک فیوز عمل می نماید. این شیر به تعمیرکاران و کارشناسان این امکان را می دهد که در صورت نشت آب به جای بستن آب کل خانه، محل نشت آب را یافته و شیر پیسوار آن ناحیه را ببندند.

اگر در دفترچه راهنمای تجهیزات لوله کشی خریداری شده عبارت (Brass Angle Ball Valve) را مشاهده کردید، توجه داشته باشید که نام شیر پیسوار به انگلیسی با این عبارت معین می گردد و نکات مربوط به نصب آن را مدنظر داشته باشید.

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم خبرنگاران

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم خبرنگاران

کاربرد شیر آب پیسوار چیست؟

در واقع کاربرد شیر پیسوار، بستن موقت یا طولانی مدت شیر آب در مواقع ضروری است. همان طور که پیش تر نیز گفته شد این شیر عموماً در زیر سینک ظرف شویی، سینک دستشویی، کنار توالت فرنگی، لوله فلاش تانک و محل قرارگیری ماشین لباسشویی قابل مشاهده است.

انواع شیر پیسوار

به طورکلی انواع شیر پیسوار را می توان بسته به نوع جنس یا فیلتر دار بودن به انواع مختلفی دسته بندی کرد. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که دسته بندی انواع شیر آب پیسوار چیست؟

شیر آب پیسوار چیست؟

1. نوع جنس شیر پیسوار

امروزه شیر پیسوار بر اساس ماده تشکیل دهنده خود به انواع شیر پیسوار برنجی، شیر پیسوار چدنی، شیر پیسوار آهنی و غیره دسته بندی گردد.

2. شیر پیسوار فیلتر دار و بدون فیلتر

شیرهای پیسوار بر اساس داشتن فیلتر یا نداشتن آن نیز می توانند به دودسته مختلف تقسیم بندی شوند. معمولاً شیرهای فیلتردار دارای قابلیت فیلتراسیون شن و سنگریزه آب هستند و به نوعی می توانند آب را تصفیه نمایند.

در مقایسه این دو نوع شیر، ممکن است این پرسش مطرح گردد که برترین نوع شیر آب پیسوار چیست؟

باید گفت که با توجه به این مزیت بهتر است به جای شیر پیسوار بدون فیلتر که تنها مزیتش قطع آب در موارد ضروری است، از شیر پیسوار فیلتر دار استفاده گردد که یکی از برترین شیرهای آب پیسوار است.

استعلام قیمت نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی

مبنای معین رنگ شیر آب پیسوار چیست؟

عموماً رنگ شیر پیسوار آب گرم دارای رنگ قرمز و آب سرد دارای رنگ آبی است. این قابلیت علاوه بر سهولت در عملکرد می تواند سبب گردد که کارشناس در صورت اختلال در آب گرم تنها آب گرم را قطع کند.

ضروری است بدانید که تفاوت شیر آبی پیسوار با توالت پیسوار چیست؛ در حالت کلی اغلب سینک ها دارای دو شیر آب سرد و گرم هستند؛ ولی معمولاً توالت های فرنگی تنها دارای شیر پیسوار آب سرد هستند که به رنگ آبی قابل مشاهده است.

در واقع شیر پیسوار توالت فرنگی همان شیر آبی رنگ برنجی یا چدنی پشت توالت فرنگی است که علاوه بر قطع کردن آب در صورت لزوم می تواند برای تنظیم فشار آب هم مورد استفاده قرار بگیرد.

شیر آب پیسوار چیست؟

اهمیت وجود شیر آب پیسوار چیست؟

همان طور که پیش تر اشاره شد شیر پیسوار همانند یک فیوز در هنگام بحران و نشت آب به جای قطعی کامل آب تنها آب محل مربوطه را قطع می نماید؛ اما از دیگر کاربردهای شیر پیسوار می توان به حذف شن و سنگریزه به منظور تصفیه آب اشاره نمود.

اگر از شیر پیسوار فیلتر دار برای سینک ظرف شویی و روشویی استفاده گردد، می توان به مصرف آب بدون شن امیدوار بود، اما نباید فراموش کنید که وظیفه شیر پیسوار قطعی موقت آب است و برای نوشیدن آب سالم و پاکیزه بهتر است از دستگاه تصفیه آب استفاده گردد.

از دیگر کاربردهای شیر پیسوار می توان به تنظیم فشار آب اشاره نمود. اگر همیشه این دغدغه را دارید که چرا پمپ آب بدون باز گذاشتن شیر روشن می گردد، بدانید که فشار آب ساختمان تنظیم نیست.

برای تنظیم کافیست تنها شیر پیسوار را نیمه باز کنید. با این عمل گام بزرگی در تنظیم فشار آب لوله کشی ساختمان برداشته اید. چراکه عدم تنظیم فشار می تواند آثار مخربی را بر لوله کشی آب ساختمان بگذارد.

نصب شیرآلات خود را به خبرنگاران بسپارید!

ویژگی های شیر پیسوار

ویژگی های شیر پیسوار می تواند بسته به محل قرارگیری، نوع کاربری و جنس آن متفاوت باشد؛ اما به طورکلی ازجمله مهم ترین ویژگی های شاخص شیر پیسوار می توان به موارد ذیل اشاره نمود؛

  • تحمل فشار بالا
  • نصب آسان
  • تنوع بالا
  • تحمل دما بالا
  • کاربری آسان

نحوه نصب شیر پیسوار

طول عمر شیر پیسوار با توجه به رطوبت فضا، محل قرارگیری و سختی آب فرق دارد. بهتر است هر دو سال یک بار تمام شیرهای پیسوار خانه آنالیز گردد و در صورت نشت یا خوردگی حتماً در اسرع وقت تعویض گردد.

نحوه نصب شیر پیسوار نیز بسیار آسان است. تنها کافیست شیر پیسوار قبلی را از محل اتصال باز نموده و شیر نو را جایگزین کنید، استفاده از نوار تفلن و آچارکشی هم می تواند در عملکرد بهتر شیر پیسوار نو مؤثر باشد.

جنس شیر پیسوار

اگر کنجکاو هستید که بدانید جنس شیر آب پیسوار چیست باید بگوییم که انواع مختلفی از شیر پیسوار وجود دارد که بسته به محل قرارگیری آن انتخاب می گردد.

امروزه در بازار می توان شاهد شیر پیسوار برنجی، چدنی، PVC، برنزی و غیره بود؛ اما توجه داشته باشید که شیر پیسوار نیز مانند هر وسیله دیگری تاریخ انقضا دارد.

عموماً شیرهای پیسوار کم کیفیت پس از دو سال دچار خوردگی خواهند شد و باید تعویض شوند.

با توجه به فرایند زمان بر تعویض شیر پیسوار، پس بهتر است به جای خرید شیرهای پیسوار غیراصل از برترین مارک شیر پیسوار بهره ببرید که در حال حاضر برند قهرمان و گرددر را می توان نام برد.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب شیر میکس تصفیه اب

جمع بندی

با توضیحات ارائه شده معین شد که کاربرد اصلی شیر آب پیسوار چیست و نصب این شیر چه اهمیتی در سیستم لوله کشی دارد. بنابراین در زمان تعمیر بخشی از لوله ها، فقط کافی است شیر پیسوار آن بخش را قطع کنید و تعمیرات را به راحتی انجام دهید.

سوالات متداول

قیمت شیر پیسوار چقدر است؟

قیمت شیر پیسوار با جنس و برند سازنده آن مرتبط است. در حال حاضر به طور میانگین قیمت شیر پیسوار از 23 هزار تومان شروع می گردد و این قیمت تا 50 هزار تومان متغیر است.

برترین جنس شیر پیسوار چیست؟

برترین جنس شیر پیسوار با توجه به عواملی همانند سلیقه، محل قرارگیری، بودجه مالی و غیره فرق دارد، اما به طورکلی شیر پیسوار برنجی برترین نوع شیر پیسوار از نظر تعمیرکاران و کارشناسان است.

محل استفاده از شیر پیسوار کجاست؟

عموماً شیر پیسوار را می توان در زیر سینک ظرف شویی، روشویی، پشت توالت فرنگی، محل قرارگیری ماشین لباسشویی و محل قرارگیری ماشین ظرف شویی مشاهده کرد.

منبع: آچاره
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2166

به "شیر آب پیسوار چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر آب پیسوار چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید