شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل ایجاد می شود

به گزارش مینی نت، رئیس اتاق اردبیل گفت: 3 استان آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور آذربایجان مطرح بود که پس از جلسات مختلف و با پیگیری های مجدانه استاندار درنهایت استان اردبیل به عنوان مرکز ایجاد شهرک صنعتی مشترک با آذربایجان انتخاب شد.

شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل ایجاد می شود

حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش ها بر این است تا استان اردبیل از بن بست خارج شود که یکی از اهداف مهم در این خصوص اتصال به بازارهای هدف از طریق شمال استان است که این موضوع سبب ایجاد تحول در اقتصاد استان خواهد شد.

پیرموذن با اشاره به بخش نامه ها و مصوبه های کمیته تسهیل ملی شرح داد: بخش نامه های کمیته تسهیل به موقع وارد استان می شوند اما متأسفانه در عملیاتی شدن این بخش نامه ها مسائل اساسی وجود دارد.

او گفت: در کمیته تسهیل مصوبه ای مربوط به بحث استمهال و امهال بانکی تصویب شده است که در استان اردبیل نیز بیش از 60 درصد مسائل در خصوص تسهیلات استمهالی و نحوه مطالبات است که نیاز است در این خصوص کمیته ای تشکیل شود تا نظارت لازم را در خصوص قراردادها و نوع امهال و سیستم استمهال انجام دهد.

رئیس اتاق اردبیل بیان نمود: 233 میلیارد تومان اعتبار در قالب تبصره 18 به استان اردبیل مصوب شده بود که 20 درصد از این میزان یعنی 43 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

پیرموذن اضافه نمود: 199 واحد برای دریافت تسهیلات در استان اردبیل به مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند که تا به امروز فقط از سوی بانک ها به 6 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

او گفت: در استان اردبیل باید کمیته ای برای نظارت بر اجرائیات تشکیل شود تا قوانین و مصوبه های ملی به شکل کامل در این استان عملیاتی شود که این موضوع قطعاً باعث توسعه استان خواهد شد.

همچنین استاندار اردبیل در این نشست گفت: شهرک صنعتی مشترک استان اردبیل با کشور آذربایجان در مراحل آخر واقع شده است و در سفر به آذربایجان نهایی خواهد شد.

اکبر بهنام جو تأکید کرد: پایانه ریلی در شهرستان پارس آباد هم مورد تصویب مقامات کشوری قرار گرفت و در سفر به آذربایجان مصوبه کشور آذربایجان را هم گرفته و عملیاتی می کنیم.

او در خصوص مصوبات جلسه شورای گفت وگو اظهار کرد: یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح شد، عملکرد تبصره 18 بود که در این زمینه بانک کشاورزی به خوبی عمل کرده و باوجود ابلاغ 20 درصدی در سطح کشور این بانک بالای 40 درصد را جذب کرده است.

استاندار اردبیل شرح داد: در زمینه تبصره 18 بانک های دیگر هم پذیرش را انجام داده اند اما پرداخت آنها 50 درصد است که تأکید شد روی تسهیلات تبصره 18 با توجه به اهمیت آن با جدیت بیشتری کار شود چراکه ما نیازمند رقم های بالاتری به منظور رونق بخش تولید هستیم.

بهنام جو همچنین با اشاره به لزوم اجرای بخشنامه ها و قوانین بانک مرکزی در اعطای تسهیلات، گفت: در خصوص تسهیلات بانکی هم پیشنهاد شد بانک ها وثایق را به صورت پلکانی دریافت کنند و این موضوع در ستاد تسهیل ملی هم تصویب و ابلاغ شود تا همه بانک ها ملزم به اجرای آن باشند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 654

به "شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید