شهرستانک یکی از زیباترین روستاهایی است که در نزدیکی تهران قرار گرفت

به گزارش مینی نت، بیتوته/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، شهرستانک یکی از زیباترین روستاهایی است که در نزدیکی تهران قرار گرفت.

شهرستانک یکی از زیباترین روستاهایی است که در نزدیکی تهران قرار گرفت
بیشتر بخوانیدطبیعت گردی آخر هفته | سفری یک روزه به روستای شهرستانک

در سینه کش البرز مرکزی آنجا که دمای تابستان به زحمت از 15 درجه سانتیگراد میگذرد و در بلندی ها این مقدار به 5 درجه کاهش می یابد، شهرستانک دامن کشیده است؛ جایی که ناصرالدین شاه قاجار از طبیعت بکر آن غافل نماند و قصر تابستانی خود را در آن پی افکند. این تابع دهستان لورا در 63 کیلومتری شمال غربی کرج و 10 کیلومتری پل دو آب، بر سر راه کرج چالوس ایستاده است. در منطقه ای که اقتصاد آن عموما متکی بر کشت و زرع غلات، گردو، پرورش زنبور عسل، تولید لبنیات، دامداری و سپس جاجیم و شال بافی است.

بیشتر دره هایی که در این رشته کوه قرار دارند، شمالی جنوبی اند و تنها دره ای که شرقی غربی است، همین شهرستانک است. اینجا گذرگاه خورشید است، یعنی از لحظه طلوع تا غروب آفتاب را میتوان در این دره دید. بخاطر طول مدت تابش خورشید، این دره بهترین آب و هوای ییلاقی ایران را دارد و همین ویژگی باعث شد ناصرالدین شاه که خوشگذران ترین پادشاه سلسله قاجار بود، قصری بر بلندترین نقطه شهرستانک بنا کند که هنوز بعد از گذشت 120 سال، بقایای آن دیده می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1998

به "شهرستانک یکی از زیباترین روستاهایی است که در نزدیکی تهران قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستانک یکی از زیباترین روستاهایی است که در نزدیکی تهران قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید