در حمام های سنتی استانبول چه می بینیم؟

به گزارش مینی نت، حمام های سنتی استانبول جایی است که در آن می توانید به تاریخ استانبول گوش بسپارید، معماری اسلامی را ببینید و اگر دل تان خواست، به سبک مردمان قدیم این شهر حمام کنید. نتیجه حمام سنتی ترکی احساس سبکی، نشاط و پوستی نرم و لطیف خواهد بود.

در حمام های سنتی استانبول چه می بینیم؟

درباره حمام های سنتی استانبول

حمام های ترکی مشهورند و در سطح دنیا هواداران خود را دارند. این حمام ها را در نقاط مختلف استانبول می توانید پیدا کنید. هم چنین بسیاری از هتل های این شهر حمام هایی به همین سبک دارند. این حمام ها دارای سه بخش اتاق داغ، اتاق گرم و اتاق سرد است؛ در اتاق داغ جایی که فقط بخار دیده می گردد، مشت ومال و ماساژ می دهند. در اتاق گرم شستشو و در اتاق سرد، رختکن و امکان دوش آب سرد وجود دارد. با حمام کردن در حمام های سنتی ترکی متوجه خواهید شد که حمام رفتن می تواند یک سرگرمی باشد؛ سرگرمیی که حسابی سبک تان می نماید.

شما چه روشی را انتخاب می کنید؟

  1. روش سنتی: تا اینجا شاید فکر تان سمت حمام های سنتی خودمان رفته باشد. حمام گرفتن های طولانی با مشت ومال و صحنه بستن لنگ. روش سنتی حمام های ترکی چیزی شبیه حمام های سنتی خودمان است. با پرداخت هزینه ای حدود 95 لیر تجربه بی نظیری خواهید داشت. کلیه لوازم مورد احتیاج در اختیارتان قرار می گیرد؛ فقط یک دست لباس اضافه تمیز به همراه داشته باشید تا پس از اتمام حمام از آن بهره ببرید. هم چنین یک نفر به مدت 15 دقیقه شما را همراهی و هرچه احتیاج داشته باشید را فراهم خواهد نمود. اگر به حمام های سنتی استانبول سر زنید پیشنهاد می کنیم همین روش را امتحان کنید.
  2. روش سلف سرویس: درست است که این روش مقرون به صرفه تر است اما همه کارها را باید خودتان انجام دهید. وسایل حمام را باید از قبل به همراه داشته باشید و از امکانات ماساژ و ریلکس کردن بی بهره خواهید بود. هزینه این روش حدودا 60 لیر است.
  • ابتدای ورود به حمام های ترکی، لیستی مقابل شما می گذارند تا خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید. می توانید گزینه ماساژ و ماسک را تیک بزنید، برترین صابون و شامپو را انتخاب کنید و تجربه ای منحصربه فرد داشته باشید.

مراحل مختلف حمام های سنتی استانبول

قبل از هر چیز از سانس ها و زنانه مردانه بودن این حمام ها اطلاع کسب کنید و راهی یکی از حمام های سنتی استانبول شوید. با ورود به حمام، کلید یک کمد و لوازم مورداحتیاج مثل کیسه، حوله، لنگ، صابون، شامپو و... در اختیارتان قرار می گیرد. بعد از آن صندلی به پا می کنید و با یک لنگ وارد حمام می شوید. معماری گرمخانه خیره نماینده است: سقف گنبدی شکل، حوض و سکوهایی با سنگ مرمر. می توانید مدتی روی سکوهای مرمر دراز بکشید و خودتان را برای مشت ومال آماده کنید. یک مشت ومال حسابی و دردناک؛ ممکن است صدایتان درآید. اما بعد از 15 دقیقه سبکِ سبک می شوید و جانی برای تان نمی ماند. وقت استراحت است. وارد بخش سرد حمام شوید. بخش سرد حمام یا همان رخت کن مانند دیگر قسمت حمام های ترکی بسیار تمیز است. بعد از انجام همه این مراحل و یک حمام حسابی به بخش سربینه باز می گشت؛ همان جایی که به هنگام ورود به آنجا رفتید. اینجا تختی به شما می دهند تا استراحت کنید نوشیدنی سفارش دهید یا بخوابید.

نکاتی که در خصوص حمام های سنتی باید بدانید

  • سعی کنید قبل از ورود به حمام آرایش خود را پاک کنید.
  • لباس تمیز با خود به همراه ببرید تا بعد از حمام بپوشید.
  • اگر پوست حساسی دارید و از صابون خاصی استفاده می کنید آن را با خود به همراه داشته باشید؛ صابون های این حمام ها اغلب معمولی اند.
  • فردی که قرار است شما را مشت ومال بدهد را خودتان باید انتخاب کنید.
  • ساعت کار این حمام ها اغلب از ساعت 6 صبح تا نیمه های شب است.
  • بهتر است پول نقد به همراه داشته باشید؛ بیشتر افراد حدود 10 تا 20 درصد هزینه کل حمام را به عنوان انعام پرداخت می نمایند.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2098

به "در حمام های سنتی استانبول چه می بینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حمام های سنتی استانبول چه می بینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید