دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل

به گزارش مینی نت، اقامت پس از تحصیل در کانادا به وسیله کار

یکی از معمول ترین و محبوب ترین روش ها برای کسب اقامت پس از تحصیل در کانادا، یافتن کار در این کشور می باشد. به گونه ای که حتی بسیاری از افراد از ابتدا با هدف کار در کانادا اقدام به تحصیل در این کشور می کنند. رفاه اجتماعی بالا و موقعیت های شغلی مناسب برای متخصصان، از مهم ترین دلایل مهاجرین برای تمایل به کار و تحصیل در این کشور می باشد. خوشبختانه اگر شما به تحصیل در کانادا بپردازید، پس از خاتمه تحصیلات این امکان برای شما فراهم است که در کانادا بمانید و به جستجوی کار بپردازید.

دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

PGWP یا اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا این امکان را به شما خواهد داد که پس از فارغ التحصیلی در کانادا، در این کشور به کار بپردازید. طول دوره تحصیلی شما نیز برای اخذ اقامت کاری کانادا پس از تحصیل، دارای اهمیت می باشد. دوره تحصیلی شما باید حداقل 8 ماهه باشد، در غیر این صورت امکان اخذ PGWP وجود ندارد. اگر شما بین 8 ماه تا 2 سال در کانادا تحصیل کنید، این امکان را دارید که به میزان دوره تحصیلتان، اقامت کاری پس از تحصیل دریافت کنید. به این معنا که به عنوان مثال اگر شما 1 سال در کانادا تحصیل کردید، به مدت 1 سال دیگر نیز امکان اقامت کاری در کانادا خواهید داشت. در صورتی که مدت تحصیل شما بیش از 2 سال باشد، حداکثر 3 سال اقامت کاری پس از تحصیل به شما اعطا خواهد شد.

زمانی که تحصیل شما در کانادا به اتمام می رسد و مدرک تحصیلی به شما اعطا می گردد، به مدت 6 ماه فرصت خواهید داشت تا برای اخذ اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا درخواست دهید. بنابراین توصیه می گردد به محض اتمام تحصیل برای این اقامت اقدام نمایید. ضمناً باید توجه داشته باشید که مجوز تحصیل شما باید حتما تا تاریخ اتمام تحصیلتان اعتبار داشته باشد اما اگر در این مهلت 6 ماهه اعتبار مجوز شما تمام گردد، مسئله ای وجود ندارد.

مدارک اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا

  • تایید رسمی مدرک تحصیلی
  • مجوز تحصیل معتبر
  • گذرنامه

PGWP دارای اعتبار موقت می باشد، بنابراین شما برای اینکه بتوانید پیش از انتها اعتبار اقامت خود، اقامت دائم کانادا را کسب نمایید باید برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام نمایید. با توجه به اینکه شما در کانادا تحصیل نموده اید، در این کشور مشغول به کار هستید و چند سال در کانادا زندگی نموده اید، امتیازات زیادی از این برنامه دریافت خواهید کرد و اخذ اقامت دائم کانادا برای شما بسیار ساده می باشد. پس از گذشت 3 سال از اخذ اقامت دائم کانادا نیز می توانید جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کانادایی اقدام نمایید.

اقامت بعد از تحصیل در کانادا به وسیله کار در کانادا

دانشجویان و متقاضیان تحصیل درکانادا به وسیله و راه دیگری می توانند اقامت بعد از تحصیل در کانادا را داشته باشند و آن راه ازدواج می باشد. این افراد اگر با یک شخص که دارای تابعیت کانادا است ازدواج کنند برای اثبات ازدواج باشخص تبعه کانادا شخص باید حداقل به مدت 2سال به صورت مشترک با تبعه کانادا زندگی نموده و در یک خانه با هم به صورت مشترک امرار معاش نموده باشند و ثابت کنند که ازدواج صوری نبوده است. البته در مورد اقامت بعد از تحصیل در کانادا ازطریق ازدواج این نکته قابل ذکر می باشد که اگر در این مدت صاحب فرزند شوند و تولد فرزند در کانادا نیز داشته باشند شخص دانشجو و فارغ التحصیل درکانادا می تواند به صورت سریعتر و آسانتر به اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا برسد.

از دیگر دلایلی که شخص دانشجو به اقامت بعد از تحصیل در کانادا نیاز دارد این است که در زمان تحصیل در کانادا هزینه های بالایی را متحمل و متقبل شده است و بعد از اتمام تحصیلات نیاز دارد و اقامت کانادا را به دست آورده و هزینه های پرداختی را مجددا به دست آورد و این موضوع صرفا با کار پس از تحصیل در کانادا و اقامت پس از تحصیل در کانادا ممکن و محقق خواهد شد و برای این کار به مجوز کار فارغ التحصیلان در کانادا نیاز می باشد. همچنین در مورد بحث اقامت بعد از تحصیل در کانادا می توان بیان نمود که همسر او به وسیله کار تمام وقت و پرداخت مالیات به اقامت دائم کانادا برسد. یک نکته مهم در مورد اقامت بعد از تحصیل در کانادا این است که امکان پیدا نمودن کار برای فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس و دکترا بیشتر و بهتر بوده و امکان پذیر تر خواهد بود. البته در مورد اقامت بعد از تحصیل در کانادا به وسیله کار ذکر این نکته خالی از لطف نمی باشد که همراه و همسر شخص دانشجو در کانادا در حال تحصیل است خواهد توانست که درخواست کار در کانادا را داده و مشغول به کار گردد و در آن مدتی که شخص اصلی در حال ادامه تحصیل است و شخص اصلی نیز بعد از فارغ التحصیلی به تبع اقامت همسر خود به اقامت پس از تحصیل در کانادا برسد.

اقامت پس از تحصیل در کانادا به وسیله ازدواج

دانشجویان و متقاضیان تحصیل درکانادا به وسیله و راه دیگری می توانند اقامت بعد از تحصیل در کانادا را داشته باشند و آن راه ازدواج می باشد. این افراد اگر با یک شخص که دارای تابعیت کانادا است ازدواج کنند برای اثبات ازدواج باشخص تبعه کانادا شخص باید حداقل به مدت 2سال به صورت مشترک با تبعه کانادا زندگی نموده و در یک خانه با هم به صورت مشترک امرار معاش نموده باشند. البته در مورد اقامت بعد از تحصیل در کانادا ازطریق ازدواج این نکته قابل ذکر می باشد که اگر در این مدت صاحب فرزند شوند و تولد فرزند در کانادا نیز داشته باشند شخص دانشجو و فارغ التحصیل درکانادا می تواند به صورت سریعتر و آسانتر به اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا برسد.

اقامت پس از تحصیل در کانادا

شرایطی که شما را واجد شرایط بر ای اقدام در برنامه PGWPP می نماید

دوره تحصیلی شما باید به صورت تمام وقت بوده باشد.

طول دوره تحصیلی شما می بایست کمتر از هشت ماه نباشد.

شرایط سنی شما باید حداقل به هجده سال رسیده باشد تا بتوانید برای این نوع اقامت درخواست دهید.

هنگام در خواست برای برنامه PGWPP باید ویزای تحصیلی شما معتبر باشد.

متقاضی با دریافت تائیدیه برای در خواست برنامه نهایتا نود روز فرصت دارد و این تائیدیه را می توان همراه با گواهی فارغ التحصیلی درخواست نمود.

برای درخواست این برنامه شما باید مدرک فارغ التحصیلی را ارائه نمائید ، در صورت نداشتن مدرک فارغ التحصیلی می توان با ارائه گواهی فراغت از تحصیل برای این برنامه اقدام نمود.

برنامه اقامت PEQ برای کانادا

اگر شما مایل به تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا هستید می توانید با استفاده از برنامه PEQ برای اخذ اقامت دائم اقدام نمائید. افرادی که می توانند خود را واجد شرایط برای برنامه PEQ بدانند:

  • متقاضیان و یا دانشجویانی که در کبک فارغ التحصیل شده اند،
  • دانشجویانی در حال اتمام تحصیل هستند،
  • کارگران خارجی که اقامت موقت دارند .

شرایط لازم جهت اخذ اقامت کانادا به وسیله برنامه PEQ :

  • به هنگام درخواست برای CSQ می بایست شرایط PEQ را داشته باشید در واقع شرایط و قوانین کبک را رعایت نموده باشند.
  • متقاضی می بایست حداقل نصف دوران تحصیلی خود را در استان کبک گذرانده باشد.
  • هنگام درخواست یا تحصیل خود را به اتمام رسانده باشد و یا شش ماه از دوره تحصیلی اش باقی مانده باشد.
  • مسلط به زبان فرانسه باشد
  • با ارائه مدرکی اثبات نماید که حداقل هزینه خود را برای زندگی و در صورت همراه داشتن هزینه های همراهان را ساپورت می نماید.
  • سن او به هجده سال رسیده باشد و دارای گذرنامه معتبر باشد.
منبع: اینترنت
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1170

به "دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید