دانشمندان با ابرکامپیوتر قدرتمند نو، به جست وجوی حیات بیگانه سرعت می دهند

به گزارش مینی نت، دانشمندانی که در پروژه موسوم به ابتکار Breakthrough Listen کار می کنند یک ابزار قدرتمند تازه در اختیار دارند. ابزار تازهی که در بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی نیمکره جنوبی به کار گرفته شده، این توانایی را به آن می دهد تا نشانه های فناوری هوش فرازمینی را شناسایی کند، و به طور قابل توجهی تلاششان را در جستجوی حیات بیگانه توسعه دهد.

دانشمندان با ابرکامپیوتر قدرتمند نو، به جست وجوی حیات بیگانه سرعت می دهند

تلسکوپ رادیویی MeerKAT رصدخانه رادیویی نجوم آفریقای جنوبی در منطقه دورافتاده Karoo در آفریقای جنوبی قرار گرفته است و از زمان ثبت اولین داده های خود در سال 2016، دید ما را از کیهان با کشف و تجزیه و تحلیل هزاران کهکشان توسعه داده . این رضدخانه بر روی مجموعه ای از 64 مکان برای مطالعه گستره های بزرگ آسمان متکی است، که مورد علاقه محققانی است که بر روی Breakthrough Listen کار می کنند و یک برنامه تحقیقاتی با هدف کشف شواهدی از حیات در خارج از زمین است.

Breakthrough Listen در حال حاضر این کار را با همکاری لسکوپ گرین بانک (GBT) و سیاره یاب اتوماتیک در ایالات متحده و تلسکوپ پارکس در استرالیا انجام می دهد و آسمان را برای پیام هایی که ممکن است از طریق هوش فرازمینی ارسال شود، اسکن می کند. در سه سال گذشته، اخترشناسان و مهندسان این تیم برای تقویت این تلاش ها با یک خوشه کامپیوتری نو قدرتمند برای استفاده با تلسکوپ MeerKAT کار کرده اند.

این تیم روز پنجشنبه اعلام کرد که اکنون آنها قوی ترین ابزار دیجیتالی برای جستجویاطلاعات را در اختیار گرفته اند. این ابزار یک رادیوتلکسوپ نو نیست، بلکه پردازش رایانه ای برای به دست آوردن چشم انداز نوی از اطلاعات است.

دکتر اندرو سیمیون، محقق اصلی Breakthrough Listen، توضیح داد: ابرکامپیوتر نو ما به ما امکان می دهد تا سیگنال های 64 نایجخ را ترکیب کنیم تا اسکن هایی با وضوح بالا از این اهداف با حساسیت عالی دریافت کنیم، همه این ها بدون تأثیر بر تحقیقات ستاره شناسان دیگر که از آرایه استفاده می کنند، قرار می گیرد.

تیم Breakthrough Listen به این ترتیب قادر می شود تا از قابلیت های تلسکوپ MeerKAT تقریباً 24 ساعت در روز استفاده کند و تعداد اهدافی را که می تواند مطالعه کند تا 1000 افزایش می دهد. در میان اهداف اولیه آن، نزدیکترین ستاره به منظومه شمسی، پروکسیما قنطورس، خواهد بود، که ستاره شناسان معتقدند ممکن است دو سیاره سنگی کوچک در منطقه قابل سکونت ستاره باشد.

منبع: رصدخانه رادیویی نجوم آفریقای جنوبی

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2129

به "دانشمندان با ابرکامپیوتر قدرتمند نو، به جست وجوی حیات بیگانه سرعت می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان با ابرکامپیوتر قدرتمند نو، به جست وجوی حیات بیگانه سرعت می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید