خبرنگاران الشرق الاوسط: سخنان مکرون به خاطر رشد روز افزون مسلمانان است

به گزارش مینی نت، تهران - خبرنگاران- روزنامه الشرق الاوسط سه شنبه در پاسخ به سخنان رییس جمهوری فرانسه که گفته بود، اسلام در بحران به سر می برد نوشت این سخنان بیانگر نگرانی وی از رشد روزافزون جمعیت مسلمانان در فرانسه و دنیا غرب است.

خبرنگاران الشرق الاوسط: سخنان مکرون به خاطر رشد روز افزون مسلمانان است

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران در یادداشت این روزنامه، به قلم حمد الماجد آمده است: به همین خاطر یک نهاد مسیحی در آمریکا نسبت به کاهش جمعیت مسیحیان در دنیا غرب و افزایش زیاد جمعیت مسلمانان هشدار داد.

این مؤسسه برپایه نتایج یک مرکز پژوهشی تخصصی اعلام نمود: در صورتی که میانگین رشد جمعیت تمدنی کمتر از 2.11 درصد باشد، آن تمدن بیشتر از 25 سال دوام نخواهد آورد، مسأله ای که کشورهای غربی آن را تجربه می نمایند و بالاترین رشد جمعیت را فرانسه با 1.8 و پایین ترین آن را اسپانیا با رشد 2.1 دارد.

این روزنامه به نقل از این مؤسسه که به نامش اشاره نشده اضافه کرد: میانگینی پایین تر از 2.11 بیانگر کاهش حضور فرهنگی و تمدنی این کشورهاست و خلاصه این تحقیقات نشان می دهد که به همان میزانی که جمعیت کم می گردد، تمدن [غرب] نیز کوچکتر شده و به سوی افول پیش می رود.

در این یادداشت آمده است: آنچه که موجب بهت این مرکز مسیحی شده، شدت رشد جمعیت مسلمانان در اروپاست، به طوری که این میزان در فرانسه 8.1 درصد بوده، درحالی که رشد دیگر شهروندان فرانسوی تنها 1.8 درصد است.

برپایه این گزارش، میزان رشد مسلمانان در شهرهای مارسی، نیس و پاریس به 45 درصد رسیده است و جمعیت آنان به طوری درحال رشد است که در سال 2025 از هر پنج فرانسوی، یک نفر مسلمان خواهد بود، و به گفته این مرکز مسیحی، این بدان معناست که پس از 39 سال دیگر، فرانسه به جمهوری اسلامی فرانسه تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش، شمار رشد جمعیت مسلمانان در انگلیس نیز در 30 سال گذشته به شدت درحال رشد بوده و از 80 هزار نفر به 2 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است که رشدی 30 برابری را نشان می دهد.

این نویسنده می افزاید: در هلند نیز 50 درصد نوزدان را نوزادان مسلمان تشکیل می دهند که این بدان معناست که در 15 سال آینده، نیمی از جمعیت این کشور اروپایی نیز مسلمانان خواهند بود.

الماجد نوشت: آلمان نخستین کشوری بود که به صورت علنی موضوع رشد روز افزون مسلمانان و کاهش جمعیت مسیحیان در اروپا را اعلام نمود و در بیانیه ای اضافه کرد: کاهش جمعیت [مسیحیان و رشد جمعیت مسلمانان] را نمی توان دیگر کنترل کرد، چرا که از کنترل خارج شده است و آلمان تا سال 2050 یک کشور اسلامی خواهد شد.

الشرق الاوسط نوشت: جمعیت مسلمانان در اروپا به 52 میلیون نفر رسیده است که این میزان تنها در 20 سال دو برابر خواهد شد و به 104 میلیون نفر خواهد رسید.

ماجد به نقل از این مرکز مسیحی در آمریکا اعلام نمود: جمعیت مسلمانان از حد و مرز گذشته است و اسلام بیشترین رشد را در میان ادیان داراست و اگر سرعت رشد خود را حفظ کند، این دین در سراسر کره زمین گسترش خواهد یافت.

نویسنده الشرق الاوسط اضافه کرد: صرف نظر از صحت و سقم این آمار و ارقام و این که مراکز مسیحی در ارائه آمارها نیز مبالغ می نمایند، اما این مسأله نافی این موضوع نیست که این اعداد و ارقام تقریبا به واقعیت نزدیک است و انچه که در اینجا باید مورد توجه اقلیت مسلمان در اروپا باشد، برخورد عاقلانه و منطقی این گروه با این آمار و ارقام است، چرا که مهم ترین عاملی که محبوبیت راست افراطی در اروپا را تقویت می نماید، اظهارات تنش زای بعضی از رهبران اقلیت مسلمان، روشنفرکان و امامان مراکز اسلامی در این کشورهاست.

الماجد در خاتمه نوشت: مسلمانان باید از این آمار برای تقویت اندیشه بومی سازی اسلام در محیط جدید، ادغام مسلمانان در جامعه اروپا به صورتی که به هویت و اصول دینشان هیچ خدشه ای وارد نگردد، استفاده نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1221

به "خبرنگاران الشرق الاوسط: سخنان مکرون به خاطر رشد روز افزون مسلمانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الشرق الاوسط: سخنان مکرون به خاطر رشد روز افزون مسلمانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید