حمام های سنتی دبی، یادگاری از گذشته های دور

به گزارش مینی نت، شهرزاد قصه گو در داستان های هزار و یک شب دستان ما را می گرفت و با خود به کوچه پس کوچه های بغداد در دوران هارون الرشید می برد. با هر قصه به دوران کهن سفر و از بازارچه، محله ها و حتی دربار خلیفه گذر می کردیم. این بار با داستان های هزار و یک شب خبرنگاران به حمام های قدیمی عربی سری می زنیم.

حمام های سنتی دبی، یادگاری از گذشته های دور

به کوچه های پر جنب وجوش بغداد می رسیم که در روزگاران قدیم، زیستن در این اینجا آرزو بود. به سراغ خزینه های شلوغ شهر می رویم که دنیایی فرا از جامعه را در خود دارد.

بغداد ازجمله شهرهایی قدیم الایام است که در هر محله چندین حمام داشت. حمام هایی که فقط کاربرد نظافتی و شست وشویی نداشتند و شهر کوچکی در درون آن ها ایجادشده بود که جز عظیم ترین مکان های مراوده و ارتباط گری بود. گچ بری های سقف گنبدی حمام در تقارن با کف های موزاییک شده نمای زیبایی را خلق نموده که حمام های این شهر را جز بهترین های دوران خود قرار داده است.

اما در جامعه مدرن امروزه، قصه های کهن دوباره رنگ پیدا می نماید و از نوساخته می گردد. حمام های سنتی اعصار گذشته در زمان حال هواداران زیادی دارد و یکی از جاذبه های دبی که علاقه مندان بسیاری را راهی این کشور نموده، همین حمام های سنتی است.

در تور دبی، در کنار پارک های آبی، تفریحات هیجان انگیز دبی و مراکز خرید این شهر پای در حمام ها و اسپاهای این شهر گذاشته تا یک تجربه تاریخی را احساس کنید.

لیستی از حمام های سنتی که در بهترین هتل های دبی قرار گرفته است.

حمام One&Only Royal Mirage

تجربه یک احساس نوستالژیک را در این حمام سنتی به دست آورید. مجموعه لوکس که در پس باغ های رنگارنگ خلیج پالم قرار گرفته است. صدای چک چک آب در دالان های حمام که هم نوا با پایکوبی امواج بر روی کاشی ها می گردد.

در این حمام سنتی با ماساژ مراکشی و معطر کردن بدن، حس آرامش خود را چند برابر کنید. صابون های سیاه مراکشی که آغشته با روغن زیتون، ماساژ همراه با عسل، حوضچه های معطر شده به نعنا و یا اکالیپتوس یک راه درمان سلطنتی ست که در این حمام در اختیار شما قرار می گیرید.

بعد از ماساژ، بر روی مرمرهای گرم حمام قدم بزنید و برای حسن ختام از سونا خشک یا بخار بهره ببرید.

حمام لوکس هتل پالاتزو ورساچه

هتلی با نمای کاخ های سلطنتی اعصار گذشته که حمام سنتی آن نظیری ندارد. این مجموعه درمانی در طبقه هفتم هتل واقع شده که شامل مجموعه آبگرم، سالن خدمات ناخن، دو حمام مراکشی، استخر شنا، سونای بخار و خشک است. این قسمت تماماً با سنگ های مرمر تیره و فیروزه ای که تاریک و کم نور ست، ساخته شده که حس عجیب و خاص بودن را به افراد حاضر در مجموعه القا می نماید.

در حمام های خصوصی آن تخت سنگ های مرمری که خاصیت درمانی دارد تعبیه شده که برای از بین بردن امراض مفید است.

برای آغاز، بدن خود را با صابون سیاه زیتون آغشته کنید و بعد برای نرم کردن پوست سونای بخار بگیرید. بعدازآن برای لایه برداری و شفاف سازی پوست خود از ماسک عسل، زیتون سیاه، شکر و روغن آرگان بهره ببرید و درنهایت در وان شیر بخوابید.

واژه لوکس برای این مکان شاید کم لطفی باشد چون این حمام سنتی فراتر از لوکس و بی نظیر است.

حمام ترکی جمیرا زابیل سارای

برای قدم گذاشتن در تاریخ امپراتوری عثمانی و تبدیل شدن به یکی از آدم های قصر پاشا، یک شب اقامت را در هتل پنج ستاره جمیرا زابیل سارای در منطقه جمیرا پالم داشته باشید.

یک قصر نمادین که از اعصار باشکوه عثمانیان ساخته شده که حمام ترکی و سنتی از قسمت های بی نظیر آن است. اتاقک های مجللی که کنار استخری آبی قرارگرفته و لوستر طلایی رنگی آویزان در سالن بر سلطنتی بودن این فضا افزوده است.

انواع ماساژها و درمان های کهن در این مکان انجام می گردد و همچنین اتاقی تحت عنوان اتاق برف در حمام به چشم می خورد که برای خنک شدن بدن جالب به نظر می رسد.

در اسپای جمیرا زابیل سارای علاوه بر حمام ترکی، جکوزی، سونا، استخر سرپوشیده و سرباز هم موجود است.

حمام The St Regis

اگر خجالتی هستید و در حمام های عمومی معذب می شوید، این حمام سنتی مخصوص شما است. اتاق های جداگانه ای در این حمام وجود دارد که ساده اما فوق العاده هستند و شما می توانید به تنهایی از خدمات حمام های سنتی و ماساژ لذت ببرید و در حوضچه های آبگرم آن ریلکس کنید.

در این مکان ماساژورهای قسمت بانوان و آقایان جدا هست تا به راحتی از سبک شدن عضله تان فیض ببرید.

ماندارا اسپا

یک مرکز زیبایی و درمانی است. این مرکز شامل 10 اتاق است که دارای دو اتاق زوجی و مابقی امکانات آن به صورت جداگانه برای بانوان و آقایان ارائه می گردد. هر سالن شامل اتاق گرما، حوضچه های آب درمانی، سونای بخار، جکوزی و دوش اختصاصی است.

در سالن آرایش آن هم از میوه و گیاهان عجیب و نایاب برای ماساژ پوست استفاده می نمایند. یک مرکز ارزان قیمت برای دریافت خدمات اسپا که در دبی پیدا می گردد.

از دیگر مراکز اسپا در دبی می توان به Amara، Cordon و Anantara نام برد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 893

به "حمام های سنتی دبی، یادگاری از گذشته های دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام های سنتی دبی، یادگاری از گذشته های دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید