حساسیت به رژ لب و پوسته ریزی لب ها

به گزارش مینی نت، خشکی و پوسته ریزی لب ها انواع مختلفی دارد که ممکن است به اسم التهاب اولیه یا به دلیل التهاب پوست نواحی مجاور و یا حتی مخاط آن ایجاد گردد.ترک لب ها معمولا ناشی از شرایط بدمحیطی است که متعاقب تماس با سرما یا گرمای شدید اتفاق می افتد. در این حالت، بافت لب حالت ارتجاعی یافته و طراوات خود را در سطح از دست می دهد و لب ها دچار زخم سطحی، ترک و پوسته ریزی می شوند که در نتیجه لیس زدن و یا کندن پوسته های آن و دستکاری شرایط، دشوارتر می گردد.

حساسیت به رژ لب و پوسته ریزی لب ها

حساسیت به رژ لب و پوسته ریزی لب ها

نویسنده:دکتر محمدجواد ناظمی*

خشکی و پوسته ریزی لب ها انواع مختلفی دارد که ممکن است به اسم التهاب اولیه یا به دلیل التهاب پوست نواحی مجاور و یا حتی مخاط آن ایجاد گردد.

ترک لب ها معمولا ناشی از شرایط بدمحیطی است که متعاقب تماس با سرما یا گرمای شدید اتفاق می افتد. در این حالت، بافت لب حالت ارتجاعی یافته و طراوات خود را در سطح از دست می دهد و لب ها دچار زخم سطحی، ترک و پوسته ریزی می شوند که در نتیجه لیس زدن و یا کندن پوسته های آن و دستکاری شرایط، دشوارتر می گردد.

متاسفانه گاهی اوقات شاهدیم به دلیل مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند روژهای لب و یا برخی مواد شیمیایی، واکنش های حساسیتی به وجود می آید که می تواند باعث بروز اگزماهای تماسی و التهاب گردد که التهاب موجود ناشی از مواد ترکیبی آنهاست. حتی در مواردی خمیر دندان و دهان شویه ها هم به دلیل داشتن ترکیبات متفاوت ممکن است عامل التهاب لب ها باشند. برخی ترکیبات دندانپزشکی و برخی از مواد غذایی هم در افراد حساس موجب التهاب لب ها می شوند. کیلیت (التهاب لب ها) ناشی از رژ یا lipstick معمولا به لب ها محدود شده ولی گاهی هم فراتر رفته و پوست ناحیه مجاور را هم درگیر و گرفتار می نماید. همچنان که التهاب ناشی از غذاها پوست ناحیه اطراف لب را هم مبتلا می نماید و اما درمان این التهاب لب ها در درجه اول پرهیز از تماس با موادی است که فرد را دچار حساسیت نمایند.

سپس استفاده و تجویز نرم نماینده ها و استروییدهای موضعی توصیه می گردد و از فرد مبتلا می خواهیم از هرگونه دستکاری و کندن پوسته ها بپرهیزد. پرهیز از تماس مجدد با آن ماده خاص الزامی است.

پی نوشت ها :

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1761

به "حساسیت به رژ لب و پوسته ریزی لب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساسیت به رژ لب و پوسته ریزی لب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید