جای جزیره سانتورینی در سفر یونان خالی بود!

به گزارش مینی نت، خوب است بدانید وقتی به سفر یونان می روید، یکی از جزیره هایی که باید در صدر فهرست تان باشد، جزیره سانتورینی است. با آب های شفاف و خوش رنگ، جاذبه های تاریخی بی نظیر و سواحل تمیز که این آخری از شاخصه های آن است.

جای جزیره سانتورینی در سفر یونان خالی بود!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

چندی پیش در خبرنگاران مطلبی در همین سرویس گردشگری مان، با نام به یونان سفر کنیم، خیلی هم خوب منتشر کردیم. دوستی کامنت نموده بودند: جای جزیره سانتورینی در مطلب تان خالی بود. به همین ترتیب تصمیم گرفتیم مطلبی راجع به این جزیره دیدنی منتشر کنیم و زیبایی هایش را برایتان بشماریم. با ما همراه شوید تا ببینیم چرا جای جزیره سانتورینی در مطلب مان خالی بوده است.

جزیره سانتورینی (Santorini)

خوب است بدانید وقتی به سفر یونان می روید، یکی از جزیره هایی که باید در صدر فهرست سفرهای تان باشد، جزیره سانتورینی است. با آب های شفاف و خوش رنگ، جاذبه های تاریخی بی نظیر و سواحل تمیز که این آخری از شاخصه های آن است. ونیزی ها نامش را گذاشتند. در قرن سیزدهم. در دریای اژه است و 72 کیلومتر مربع وسعت دارد. سواحل سیاه شنی آتشفشانی اش معروف است و سبک زندگی مجلل و شیک آن مشهور.

  • ثرا (Thera) مرکز سانتورینی

    اگر عکس مرکز سانتورینی یعنی شهر ثرا را هر جا ببینید بلافاصله خواهید شناخت. اینجا خانه های مکعبی و تراس های سفیدی دارد که کمتر نقطه از دنیا این شکلی است. کوچه های پر پیچ و خم و کلیساهایی با گنبد آبی رنگ دارد که آن را هم شاید فقط در یونان بیابید. البته بیشتر خانه های آن امروز به مسافرخانه، هتل، کافه رستوران، فروشگاه سوغاتی و زیورآلات تبدیل شده اند. اگر از بندراسکالا (Skala) به ثرا بیایید باید از یک راستا شیب دارد و حدود 550 پله به اینجا برسید اما این راستا به قدری دیدنی است که پیاده روی تان هم پر از عکس های زیبا خواهد بود. پله های پیچ در پیچ اگر خسته تان می نماید می توانید با تراموای برقی هم خود را به شهر توریستی برسانید.

  • ساحل کاماری (Kamari Beach) پرچم آبی ستانتورینی

    در نزدیکی ثرا، یکی از محبوب ترین تفرجگاه های ساحلی سانتورینی به نام ساحل کاماری وجود دارد که پیروز به دریافت گواهینامه پرچم آبی شده است. این ساحل از همان سواحل آتشفشانی با ماسه های سیاه است که امکاناتی مانند تخت آفتابگیر، چتر، دوش و تفریحات آبی زیادی دارد. مانند قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ و… که خاطرات بسیار خوشی را برای گردشگران رقم می زند.

  • دهکده اویا (Oia) خانه های سفید سانتورینی

    دهکده ای خوش منظره با خانه های سفید، در شمال سانتورینی وجود دارد که بعضی از آن ها به هتل هایی لوکس با استخرهای دیدنی تبدیل شده اند. اینجا هم مانند ثرا، یک مقصد گردشگری و توریستی است. منظره شگفت انگیز غروبش شهرت دارد و حتی می گویند زیباترین منظره غروب خورشید روی کره زمین را دارد. در اویا گاهی تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را خواهید دید که منتظر تماشای غروب خورشید در اویا نشسته اند و مانند یک فیلم سینمایی درانتظار شروعش هستند.

  • موزه باستان شناسی ثرا(Archaeological Museum of Thera)

    آثار کشف شده از مکان های تاریخی متعدد را در این موزه به معرض نمایش گذاشته اند. البته ساختمان اصلی موزه در یک زلزله تخریب شد، و بنای جدیدی را در سال 1960 ساختند. موزه آثار چندین دوره تاریخی تا اواخر عصر رومی را پوشش می دهد وَ همینطور میراثی به قدمت دوران نوسنگی را هم در خود دارد. بعضی از آثار قابل توجه موزه شامل کوره پخت سفال، وان حمام و اشکال سفالی و … است که قدمت آن به قرن هفتم باز می شود.

  • کلیسا جامع ارتدکس(Orthodox Metropolitan Cathedral)

    یکی از جاذبه های دیدنی سانتورینی کلیسای جامع ارتدکس است که در سال 1827 ساخته شده ولی بعد از زلزله سال 1956 دوباره آن را از نو بنا نموده اند. اینجا هم به رنگ سفید است و در تلألو آفتاب می درخشد. طاق ها و گنبد زیایی دارد و مناره های این کلیسا حیرت انگیز و دیوارنگاره های آبرنگی (فرسکو های) خیره کننده یک هنرمند بومی در کلیسا به چشم می خورند که سوژه ای برای عکاسان است. این کلیسا بر بلندی صخره واقع شده و با رفتن به آن نمایی دیدنی از شهر را خواهید داشت.

  • عمارت آرگیروس (Argyros Mansion) سانتورینی

    جورج آرگیروس از ثروتمندان این منطقه در سال 1888 عمارتی با نام عمارت آرگیروس را بنا کرد چهارمین نسل از این خانواده هنوز مالک آن هستند. معماری بی نظیری دارد ترکیب نئوکلاسیک با تزئینات باواریایی این عمارت را به یک جاذبه دیدنی چشم نواز تبدیل نموده است. این خانه را برای بازدید عموم آزاد گذاشته اند و تورهای متعددی که به یونان می آیند حتماً برنامه سر زدن به این عمارت را دارند. این عمارت بسیار مجلل و دلفریب است. موزه ای هم در طبقه اول واقع شده است با آثار تاریخی یونانی و نقاشی هایی قرن نوزدهمی.

حرف آخر

فکر می کنم حق با خواننده مان بود. جزیره سانتورینی با تصویر های کارت پستالی و خانه های فانتزی اش، حقش نبود که جایش در مطلب یونان خالی باشد. چه خوب که توانستیم در یک مقاله کامل به آن بپردازیم. ممنون که مطالب دلتا را می خوانید.

برای دیدن ویدئوی این مطلب اینجا کلیک کنید

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 665

به "جای جزیره سانتورینی در سفر یونان خالی بود!" امتیاز دهید

1 کاربر به "جای جزیره سانتورینی در سفر یونان خالی بود!" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای جزیره سانتورینی در سفر یونان خالی بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید