جانوران کوچکی که غول پیکر به جهان آمدند

به گزارش مینی نت، شاید شما هم عادت نموده باشید جانوران کوچکی مثل سوسک، قورباغه، موش و... را همواره در قد و میزان طبیعی شان ببینید.

جانوران کوچکی که غول پیکر به جهان آمدند

به گزارش خبرنگاران، شاید شما هم عادت نموده باشید جانوران کوچکی مثل سوسک، قورباغه، موش و... را همواره در قد و میزان طبیعی شان ببینید؛ یعنی میزان ای که به طور معمول با آن در نقاط مختلف جهان دیده می شوند. اما همین جانواران کوچک هم می توانند بسیار بیشتر از میزان معمولی شان رشد نمایند و درنتیجه لقب بزرگ ترین نمونه نوعشان را به خود اختصاص دهند و درنتیجه جزو حیوانات شگفت انگیز جهان قرار بگیرند؛ جانوران عجیبی که به خاطر جثه های غول پیکرشان مورد توجه مردم عادی، شکارچی ها و حتی جانورشناسان قرار گرفته اند و همین موضوع باعث شده که با خطر انقراض روبرو شوند.

جولیت فراگ

جولیت قورباغه ای است که نسبت به میزان طبیعی همنوعانش رشد زیادی داشته؛ این قورباغه تا وقتی که به طول 33 سانتی متری برسد رشد می نماید و وزنی حدود سه کیلوگرم دارد. جولیت بزرگ ترین قورباغه ای است که تا به امروز در طبیعت دیده شده؛ این دوزیست، خرچنگ ها و حشرات و قورباغه های کوچک تر را می خورد و بیش از 15 سال عمر می نماید. تعداد این قورباغه های بزرگ الجثه در طبیعت خیلی زیاد نیست و بیشتر آنها در محل زندگی شان در منطقه کوچکی در غرب آفریقا دیده می شوند.

جولیت فراگ تا وقتی که به طول 33 سانتی متری برسد رشد می نماید و وزنی در حدود سه کیلوگرم دارد

بزرگ ترین قورباغه های جهان، بیشتر در رودخانه هایی که آب شفافی دارند زندگی می نمایند چون اکسیژن فراوانی که در آب این رودخانه ها وجود دارد برای آنها مناسب است. البته تعداد این قورباغه ها به خاطر محدودتر شدن محل زندگی شان و بعلاوه از بین رفتن چرخه غذایی شان روزبه روز در حال کمتر شدن است. البته یکی از دلیل های اصلی کاهش جمعیت این قورباغه های بزرگ الجثه تجارت آنها به وسیله افراد سودجوست. تعدادی از مردم دوست دارند این دوزیست غول پیکر را به عنوان حیوان خانگی در منزل خود نگهداری نمایند برای همین به افرادی که به طور غیرقانونی این قورباغه ها را صید می نمایند پول خوبی می دهند.

حلزون های غول پیکر آفریقایی

تماشا این حلزون که بزرگ ترین حلزون کشف شده در جهانست شاید برای خیلی ها تعجب آور باشد. شاید اگر بگوییم که میزان آن حدود 22سانتی متر است فکر کنید که در حال بزرگ نمایی و اغراق هستیم اما بهتر است باورکنید.

این حلزون غول پیکر از ساقه گیاهان، میوه و سبزیجات و حتی شن و سنگ های کوچک تغذیه می نماید.

شاید باورنکنید اما این نوع از حلزون می تواند حتی تا 22سانتی متر قد بکشد، این حیوان عجیب از ساقه گیاهان، میوه و سبزیجات و حتی شن و سنگ های کوچک تغذیه می نماید

زیستگاه اصلی این جانور شرق آفریقاست؛ اما امروزه به قسمت های دیگر جهان که از نظر زیست محیطی شرایط لازم را برای ادامه حیات این حلزون دارند هم وارد شده است.

موش های غول پیکر

تا به امروز داستان های زیادی درباره افسانه موش های بزرگ الجثه ای که در فاضلاب های شهرها زندگی می نمایند شنیده ایم اما کشفیات اخیر معروفیت این جانوران موذی فاضلاب ها را کمرنگ نموده است. برای مثال در سال 2009 موش بزرگی در چین دیده شد که طبق گزارش ها حدود سه کیلوگرم وزن داشت؛ این جانور به عنوان یک موش نیزار شناخته شده بود.

اخیرا در اعماق جنگل های پامپوای گینه نو که جزیره ای است در جنوب شرقی اقیانوس آرام این نوع موش کشف شده است

اما موش غول پیکر دیگری که برخی اوقات در حال کندن سوراخ هایی در زمین دیده شده، اخیرا در اعماق جنگل های پامپوای گینه نو که جزیره ای است در جنوب شرقی اقیانوس آرام کشف شده است. شاید عجیب باشد اما گونه ای نو از این جانور کشف شده که قدی در حدود 80 سانتی متر دارد و حتی از موش های صحرایی هم بزرگ تر است. این نوع جونده که از گربه هم بزرگ تر است هیچ ترسی از روبرو شدن با انسان ندارد و هنگامی که یک انسان به او نزدیک می گردد سر جایش می ایستد و فرار نمی نماید.

سوسک های غول پیکر

به نظر می رسد که این سوسک های غول پیکر بزرگ ترین سوسک های جهان و یکی از بزرگ ترین گونه ها میان حشرات هستند. این نوع سوسک ها که خیلی هم نادرند حدود 17 سانتی متر طول دارند و در جنگل های مرکزی و جنوبی آمریکا زندگی می نمایند.

جولیت بیتل هم سوسک دیگری از انواع سوسک های بزرگ الجثه است که در آفریقا دیده شده و تا حدود 15سانتی متر رشد می نماید

این حشره می تواند با استفاده از دندان هایش مداد را به دو نیم کند یا گوشت بدن انسان را با گاز گرفتن جدا کند. البته جولیت بیتل هم سوسک دیگری از انواع سوسک های بزرگ الجثه است که در آفریقا دیده شده و تا حدود 15 سانتی متر رشد می نماید. نکته جالب اینجاست که زمانی که این حشره در خانه ها یا آزمایشگاه ها نگهداری می گردد، به او غذای سگ می دهند و به نظر می رسد غذای سگ، غذای مورد علاقه این حشره است.

هزار پای غول پیکر

طول بزرگ ترین هزارپای جهان حدود 25 سانتی متر بوده که البته دیده شده گاهی تا 32 سانتی متر هم رشد نموده است. زیستگاه اصلی این جانور شمال و غرب منطقه ها آمریکای جنوبی و جزایر ترینیداد و جامائیکاست. این هزارپای غول پیکر از انواع قورباغه ها، موش ها، پرندگان و مارمولک ها تغذیه می نماید. این هزارپا طعمه هایش را با پنجه های چنگالی شکلش قطعه قطعه نموده و می خورد.

طول بزرگ ترین هزارپای جهان حدود 25 سانتی متر است که البته دیده شده گاهی تا 32 سانتی متر هم رشد نموده است

به این ترتیب که وقتی صید خود را به دام می اندازد به دور آن می پیچد و سم خود را وارد بدن قربانی می نماید و باعث مرگ موجودی که به دام انداخته است، می گردد. سم این هزارپای غول پیکر برای انسان ها هم خطرناک است؛ طوری که اگر این حیوان زهر خود را به انسانی بزند بعد از مدتی آن فرد در محل گزیدگی دچار تورم می گردد که با تب و ضعف همراه است و در نهایت حتی ممکن است در صورت عدم مراجعه به پزشک باعث مرگ گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2231

به "جانوران کوچکی که غول پیکر به جهان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانوران کوچکی که غول پیکر به جهان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید