جاده بهار نارنج و میزبانی از گردشگران کرمان

به گزارش مینی نت، جاده بهار نارنج که شهرستان های جیرفت، عنبر آباد، کهنوج، منوجان و حاشیه آن را در بر می گیرد، در ایام نوروز منتظر گردشگران نوروزی است.

جاده بهار نارنج و میزبانی از گردشگران کرمان

محمد جهانشاهی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان نمود: در جلسه مشترک معاونت گردشگری با شهرداران 5 شهر جنوبی استان که به میزبانی نمایندگی میراث فرهنگی کهنوج برگزار شد، برنامه های نورزی این منطقه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جلسه مذکور با هدف مشارکت و هم افزایی نهادهای اجرایی برگزار شد، اضافه نمود:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، اطلاع رسانی، بهسازی و زیباسازی با هدف ارتقای کیفیت سفر مسافران نوروزی مد نظر اعضاء قرار گرفت. برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و تولیدات بومی، ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران، زیباسازی معابر و محورهای پرتردد و تهیه اقلام تبلیغاتی مشترک، اصلی ترین برنامه هایی است که طی 15 روز میزبانی از گردشگران نوروزی به اجرا درخواهد آمد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کرمان، راستا 300 کیلومتری جنوب استان که شهرستان های جیرفت، عنبر آباد، کهنوج، منوجان و حاشیه آن را در بر می گیرد با توجه به شرایط اقلیمی و منحصر بفردی که در ایام نوروز دارد یکی از بهترین راستاهای نوروزی کشور محسوب می شود. خوشبختانه با توجه به توسعه زیرساخت ها به خصوص دو باند شدن راستا، افزایش خدمات پذیرایی و رفاهی و نیز اقامتی می تواند گردشگران بیشتری را نسبت به گذشته در راستا قطب بزرگ ساحلی جنوب کشور، میزبانی کند.

جهانشاهی، راهنمایی گردشگران را به سمت جاده بهار نارنج را یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی در نوروز 95 دانست و گفت:

این مهم علاوه بر تعریف محور جدیدی در گردشگری استان، باعث پوشش بخش زیادی از جاذبه های ارزشمند تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان به ویژه آثار میراث جهانی از جمله باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم خواهد بود.

منبع:ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2046

به "جاده بهار نارنج و میزبانی از گردشگران کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده بهار نارنج و میزبانی از گردشگران کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید