تلسکوپ ماژلان 10 برابر قوی تر از هابل

به گزارش مینی نت، تلسکوپ فضایی ماژلان که گفته می گردد نسبت به تلسکوپ فضایی هابل، قوی تر خواهد بود، با بودجه یک میلیارد دلار در حال ساخت است.

تلسکوپ ماژلان 10 برابر قوی تر از هابل

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بیزینس اینسایدر، تلسکوپ بزرگ ماژلان(GMT) که گفته می گردد بزرگ ترین و قوی ترین تلسکوپ فضایی است، در سال 2024 به فضا پرتاب خواهد شد. فضانوردان امیدوارند که بتوانند از این تلسکوپ برای آنالیز جهان کهن و نشانه های زندگی در فضا استفاده نمایند.

هزینه ساخت این تلسکوپ که در رصدخانه لاس کامپاناس(Las Campanas Observatory) در بیابان آتاکامای شیلی صورت می گیرد، یک میلیارد دلار برآورد گردیده است. وزن تلسکوپ پس از ساخت آن، بیش از دو میلیون پوند خواهد بود؛ به همین دلیل، کارکنان در نظر دارند یک سوراخ با عمق 23 پا در آن ایجاد نمایند که نهایتا با بتن پر می گردد تا وزن تلسکوپ را حفظ کند.

یکی از متصدیان ساخت ماژلان گفت: ساختار این تلسکوپ، از 1000 تن فولاد تشکیل گردیده که درون یک محفظه در حال گردش با ارتفاع 22 متر و پهنای 56 متر واقع شده است.

همچنین، برای فراهم کردن امکان دید بهتر، ماژلان به آینه هایی با ارتفاع هفت پا مجهز است که هرکدام نزدیک به 20 تن وزن دارند. آینه های ماژلان، نسبت به تلسکوپ های دیگری که تاکنون ساخته گردیده اند، نور بیشتری جمع می نماید.

در این تلسکوپ، برای سنجش انحراف ناشی از سطح زمین و ارائه تصاویر واضح تر، از نورشناسی تطبیقی استفاده گردیده است. گفته گردیده که وضوح تصاویر تلسکوپ ماژلان، 10 برابر واضح تر از تلسکوپ فضایی هابل(Hubble Space Telescope) خواهند بود.

اگرچه تلسکوپ ماژلان، برای آنالیز کهکشان ها ساخته می گردد اما نمی توان از نقش مهم آن در کشف زندگی در سیارات دیگر غافل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 14

به "تلسکوپ ماژلان 10 برابر قوی تر از هابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ ماژلان 10 برابر قوی تر از هابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید