تصویری خیره کننده از راه شیری که ثبت آن 12 سال طول کشید

به گزارش مینی نت، J-P Metsavainio، عکاس نجومی فنلاندی، با ثبت صدها عکس در طول 12 سال نمایی حیرت انگیز از کهکشان راه شیری را به تصویر کشید. تصویری 1/7 گیگاپیکسلی که می تواند علاقه مندان به نجوم را ساعت ها سرگرم خود کند!

تصویری خیره کننده از راه شیری که ثبت آن 12 سال طول کشید

این تصویر حاصل اتصال 234 پنل است که به روش موزاییکی و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به یک دیگر متصل شده اند. هر کدام از پنل های این تصویر هم حاصل ترکیب تعداد زیادی عکس در سه فیلتر متفاوت است. J-P Metsavainio این پروژه را در سال 2009 شروع کرد و چندی پیش تصویر نهایی را در وب سایت شخصی اش منتشر کرد.

این تصویر حیرت انگیز در روزهای اخیر توجه بسیاری از مردم و رسانه ها را به خود جلب نموده است و بارها در خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی منتشر شده است. Metsavainio در گفت وگویی با سایت Earthsky گفت که هدف او از این پروژه ارائه یک تجربه بصری به مردم بوده است، حتی اگر ندانند دقیقا به چه چیزی نگاه می نمایند. هر چند که قوانین عکاسی علمی در این تصویر کاملا رعایت شده اند و این عکس ارزش های علمی مخصوص به خود را هم دارد.

نوردهی مجموع این تصویر موزاییکی حدود 1250 ساعت است و منطقه ای به وسعت 125 درجه در 22 درجه از آسمان را نمایش می دهد. بخشی از آسمان که میزبان سحابی های پرشماری است که در این عکس با جزئیات بسیار زیاد ثبت شده اند.

رنگ هایی که در این تصویر می بینید در واقع نمایان گر تابش عناصر یونیزه هستند. در این عکس تابش هیدروژن به رنگ سبز، تابش گوگرد به رنگ قرمز و تابش اکسیژن به رنگ آبی دیده می گردد. عکاس برای ثبت این جزئیات از فیلترهای Narrowband (که تنها به بخش بسیار کوچکی از طیف الکترومغناطیس که مربوط به تابش یک عنصر خاص است اجازه عبور می دهد) استفاده نموده است.

Metsavainio برای ثبت این تصویر از ابزارهای اپتیکی مختلفی استفاده نموده است. از تلسکوپی با قطر دهانه 12 اینچ گرفته تا لنز عکاسی Canon 200mm f/1.8. تصاویری که با استفاده از تلسکوپ ثبت شده بودند پس از تطبیق با تصویر مرجع برای افزایش جزئیات به تصویر نهایی اضافه شدند.

سایز عظیمتری از تصویر را می توانید در اینجا مشاهده کنید و در جزئیات و رنگ های خیره نماینده سحابی های عظیم و کوچک راه شیری غرق شوید! در اینجا هم می توانید عکس های تعدادی از سحابی های معروف را که در این تصویر موزاییکی ثبت شده اند به صورت جداگانه ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1517

به "تصویری خیره کننده از راه شیری که ثبت آن 12 سال طول کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری خیره کننده از راه شیری که ثبت آن 12 سال طول کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید