تصاویر ، کشف بزرگ ترین حیوان جهان ، دو برابر سنگین تر از نهنگ

به گزارش مینی نت، یک نهنگ منقرض شده پس از مطالعه گسترده بر روی استخوان های آن، معین شد که سنگین ترین حیوانی است که تا به امروز زندگی کرده است.

تصاویر ، کشف بزرگ ترین حیوان جهان ، دو برابر سنگین تر از نهنگ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سان، دانشمندان بقایایی را کشف کردند که اندازه بزرگ نهنگ باستانی به نام Perucetus colossus را که تقریباً 38 میلیون سال پیش می زیسته، است.

نهنگ یک باسیلوسارید (خانواده ای از ستاسه های منقرض شده) است که بر اساس مطالعه ای که در نشریه نیچر منتشر شد، تخمین زده می شود که توده بدنی بین 85 تا 340 تن وزن و طول بدن آن حدود 21 متر باشد.

Perucetus colossus توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا وزن سنگین آن بیش از دو برابر یک نهنگ است که سنگین ترین حیوان ثبت شده قبل از کشف نو بود.

این امر اکنون باعث شده است که Perucetus colossus لقب سنگین ترین حیوان شناخته شده ای را که تا به حال زندگی کرده است، به خود اختصاص دهد.

این مطالعه توضیح داد که اعتقاد بر این است که وزن سنگین آن ناشی از جرم استخوان متراکم است که برای کمک به شیرجه در نظر گرفته شده بود.

اولین بقایای آن 30 سال پیش کشف شد، اما دانشمندان از آن زمان تا به امروز 13 مهره، 4 دنده و یک استخوان لگن را در استان ایکا در جنوب پرو در هر طبیعت کشف کرده اند.

اکتشافات در طول زمان به آنها کمک کرد تا وزن نهنگ را اعلام کنند.

الی آمسون، نویسنده اصلی مطالعه، دیرینه شناس و متصدی پستانداران فسیلی در موزه ایالتی تاریخ طبیعی اشتوتگارت در آلمان، گفت: در پی فسیل هایی در صحرای پرو بودم و استخوان هایی را مشاهده کرد. حفاری فسیل ها به دلیل وزن بسیار زیاد آنها زمان زیادی را صرف کرد. وزن هر مهره به تنهایی 150 کیلو است.

این یافته ها دانشمندان را به این باور رسانده است که نهنگ با سر کوچک، دست ها و پاهای کوچک و بدنی بزرگ عجیب به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

  • رازهایی که شجره نامه خانوادگی عصر حجر فاش می کند | زندگی هفت نسل در هفت هزار سال پیش

آمسون افزود: تخمین دقیق اینکه چه اندازه تار و بافت نرم اسکلت آن را احاطه کرده، سخت است، بنابراین ما با یک رویکرد نسبتا محافظه کارانه با تخمین اندازه خود پیش رفتیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1402 بروزرسانی: 13 مرداد 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2235

به "تصاویر ، کشف بزرگ ترین حیوان جهان ، دو برابر سنگین تر از نهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، کشف بزرگ ترین حیوان جهان ، دو برابر سنگین تر از نهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید