تبیین چالش های آپارتمان نشینی در بازی های بچگانه، جزیره بازی؛ شهر رویایی بچه ها

به گزارش مینی نت، نخستین اردوی تفریحی مادر و کودک با هدف آموزش مادران و تاثیر نقش والدین در بازی کردن با فرزندان درحالی برگزار گردید که خانواده های بسیاری از این طرح استقبال کردند.

تبیین چالش های آپارتمان نشینی در بازی های بچگانه، جزیره بازی؛ شهر رویایی بچه ها

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، بچه ها با مادران خود در اولین اردوی مادر و کودک همراه شدند تا یک روز متفاوت را در جزیره بازی به عنوان یکی از مراکز تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تجربه نمایند.

بازی و تفریح برای بچه ها از جمله جذاب ترین وقایعی است که اوقات فراغت روزانه آنان را پر نموده و در عین حال به صورت ناخودآگاه در شکل گیری شخصیت بچه ها تاثیرگذار باشد.

بچه های که از همان بدو تولد با بیشترین حواس، کمترین میزان تحرکات جسمانی را درک نموده و بیش از اینکه از توانایی حرکتی خود بهره ببرند، با احساسی که از خانواده خود می گیرند، نوزادی را طی نموده و از یک سالگی به بعد قادرند به تنهایی بعضی از حرکت های جسمانی را انجام دهند.

تجربه ثابت نموده تربیت و شکل گیری شخصیت کودک از همان سنین کودکی تحت الشعاع عملنمودها و رفتار نزدیکان خود از جمله پدر، مادر، گروه همسالان و مربیان خود بوده و نیمی از رویاهای خود را در تبدیل شدن به الگوهای پیش رویش می پروراند چرا که از نظر او والدین و بزرگترها بهترین و کامل ترین افرادی هستند که روی زمین وجود دارند.

جزیره بازی؛ شهر رویایی بچه ها

جزیره ای را در وسط زاینده رود تصور کنید، مکانی که با دارا بودن ظرفیت های گوناگون هم برای فصل سرما و هم برای گرمای تعطیلات مناسب است و با برنامه های متنوع خود توانسته توجه بسیاری از خانواده های اصفهانی را جلب کند، جزیره ای مخصوص بچه ها که به راحتی قادرند در آن شادی و نشاط را به صورت دسته جمعی و سالم تجربه نمایند.

جزیره بازی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح در کنار آموزش و رشد خلاقیت و شخصیت بچه ها از یک سال تا 12 سال ایجاد شد و با غرفه های متعدد و حضور مربیان کارآمد به یکی از بهترین اماکن گذران وقت خانواده ها تبدیل شده است.

آموزش مادران و تأثیر نقش والدین در آنها

اردوی تفریحی مادر و کودک نیز برای نخستین بار با هدف آموزش مادران و تاثیر نقش والدین درحالی برگزار گردید که خانواده های بسیاری از این طرح استقبال کردند و بچه ها با رده سنی های مختلف با مادران خود همراه شدند تا یک روز متفاوت را در این جزیره تجربه نمایند.

سرپرست جزیره بازی درباره برگزاری این اردوی تفریحی گفت: نخستین اردوی تفریحی مادر و کودک با توجه به تأثیر بازی به عنوان زبان ارتباطی بچه ها برای شهروندان مادر و کودک طراحی و اجرا شد که در این اردو مادران خانواده به همراه یکی از فرزندان خود شرکت نموده بودند.

امینه جلالی اضافه نمود: این برنامه با هدف الگوسازی و آموزش بازی های متفاوت به ویژه بازی های تحرکی و آپارتمانی با حضور مربیان و کارشناسان مجرب و حضور 30 خانواده برگزار گردید.

غرفه های مختلف بازی، جذاب ترین بخش اردو

یکی از مهم ترین ویژگی های جزیره بازی که برای خانواده ها جذاب بوده وجود بخش های مختلفی است که می توانند در آن انواع بازی هایی را که بچه ها علاقه مند به تجربه آن ها هستند، مشاهده نمایند و خودشان به همراه فرزندان در بازی کردن مشارکت داشته باشند.

غرفه هایی چون ماسه بازی، گل بازی، نقاشی و رنگ آمیزی، کاردستی و دیگر بازی ها که هرکدام در جای خود با حضور مربیان به بهترین شکل آموزش هایی را در حین بازی به والدین و بچه ها ارائه می نماید.

جلالی درباره برگزاری غرفه های بازی در اردوی تفریحی مادر و کودک بیان نمود: در این اردو 5 غرفه مجزا وجود داشت که هرکدام با حضور مربیان با تجربه و مخصوص به همان بازی در غرفه حاضر بودند و مادران به همراه بچه ها گروه بندی شده و آموزش هایی را برای تسهیل کردن ارتباط گیری بازی و کودک و والد می آموختند.

وی توضیح داد: همچنین در کنار حضور اختصاصی مربیان در هر غرفه کارشناسان و متخصصان بازی در میان جمعیت و گروه ها حرکت نموده و سئوالات مادران را برطرف می کردند.

تبیین چالش های آپارتمان نشینی در بازی های بچه هاه

وجود تفاوت های شاخص زندگی سنتی و مدرن امروزی به همراه تغییر ساختار منازل از چندی پیش سبک زندگی خانواده ها را با چالش هایی روبرو ساخته که اجتناب ناپذیرند و متأسفانه بیشترین تأثیرات منفی را روی بچه ها خواهند گذاشت.

آپارتمان نشینی، چالش امروز زندگی بچه ها

آپارتمان نشینی امروزه بیشترین سهم از محیط زندگی را به خود اختصاص داده و بالکن های چند متری جای حیاط های وسیع و پر گل و گیاه گذشته را گرفته اند که مانعی جدی سر راه تحرکات جسمانی و بازی های جنب و جوش دار بچه ها محسوب می گردد و آن ها را از فضای شاد و بچه هاه ای که خود در خلق شان تاثیر داشتند، دور نموده است.

در این بین تخلیه انرژی و بالا و پایین پریدن بچه ها که ازجمله ویژگی های منحصر به فردی است که یک کودک می تواند در دوران کودکی خود تجربه کند از طریق بازی های کامپیوتری و پلی استیشن و ... سرکوب شده است.

البته شاید بتوان بازی کردن در پارک ها را راهکار مناسبی در روبروه با این مشکل نام برد اما این مورد نیز احتیاج به وقت و زمان خاص خود را دارد و شاید خانواده ها کمتر رغبتی به پارک رفتن و چند ساعتی ماندن نشان دهند؛ لیکن جایگزینی بازی های آپارتمان محور که بتواند بچه ها را از نظر جسمی و روحی تامین کند، بسیار جالب توجه خواهد بود.

سرپرست جزیره بازی با اشاره به برگزاری جلسه آموزشی بازی های آپارتمان نشینی در این اردو گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی خانواده ها و دغدغه ای که اکنون برای والدین به وجود آمده در اردوی بازی مادر و کودک بخشی نیز به این مقوله اختصاص یافت و در سالن بازی مجموعه آموزش هایی در این خصوص به مادران داده شد.

وی ادامه داد: در این اردو آقای معشوری که از جمله کارشناسان مجرب در زمینه بازی های بومی بوده و خود یکی از بازی سازان بنام است، حضور یافته تا به اجرای هرچه بهتر طرح یاری کند.

جلالی درباره برگزاری اردوهای دیگر با این موضوع اعلام نمود: این اردو به صورت کاملاً علمی و به عنوان یک طرح پایلوت برای نخستین بار اجرا شد که با استقبال خوبی از سوی خانواده ها همراه بود. درصد هستیم از بهار سال آینده این اردوها را با حضور تمام افراد خانواده از جمله پدر، مادر و فرزندان به اجرا درآوریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 847

به "تبیین چالش های آپارتمان نشینی در بازی های بچگانه، جزیره بازی؛ شهر رویایی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین چالش های آپارتمان نشینی در بازی های بچگانه، جزیره بازی؛ شهر رویایی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید