بیمه نامه های صندوق ضمانت، بهترین جایگزین LC است

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/اصفهان مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صادرنماینده برای اطمینان از وصول مطالبات به LCمراجعه می نمایند که متاسفانه در این شرایط برای ما باز نمی گردد که بیمه نامه های صندوق حمایت صادرات تنها جایگزین آن خواهد بود.

بیمه نامه های صندوق ضمانت، بهترین جایگزین LC است

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

افروز بهرامی شامگاه گذشته (پنجشنبه 28 آذر ماه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: این بیمه نامه ها بزرگترین یاری وزارت صنعت است تا خیال صادرکننده از برگشت مطالبات راحت بوده و توان رقابتی خود را بالاببرد. چراکه فروش اعتباری در کنار کیفیت و قیمت، آپشنی است که فراوری کننده می تواند از آن بهره گیرد.

وی درخصوص اهمیت و ضرورت صادرات غیر نفتی اضافه نمود: توسعه و حمایت از صادرات غیر نفتی سبب می گردد تا از ظرفیت های کشور بتوان بیشتر استفاده کرد، همچنین رونق فراوری، اشتغال و رشد تمام شاخص های کلان اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به چالش های صادرات توضیح داد: محدودیت های بانکی ناشی از تحریم ها، محدودیت های ارزی موجود، بالا بودن قیمت کالاهای تمام شده و مسائل مربوط به تامین منابع اقتصادی از چالش های صادرکنندگان است.

بهرامی ادامه داد: امروزه در حالی که می دانیم صادرات نوک پیکان تحریم است اما متاسفانه تنها 2درصد از تسهیلات بانکی به صادرات تخصیص می یابد.

وی تاکید نمود: تمام این مسائل ریشه در اقتصاد با ساختار مبتنی بر نفت دارد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات کشور از سهم ناچیز صادرات کشور از صادرات جهانی اطلاع داد و گفت: اگرچه در قیاس با سال 81 که فقط 4میلیارد دلار صادرات نفتی داشته ایم، امروز به رقم 44میلیارد دلار رسیده ایم و پیشرفت خوبی حاصل شده اما باز هم سهم ما از صادرات 25تیریلیون دلاری جهانی با احتساب نفت نیم درصد و بدون احتساب نفت بیست و سه صدم درصد است که با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های موجود کشور اصلا قابل قبول نیست.

بهرامی خاطر نشان کرد: هرچه کالای صادراتی تنوع بیشتر و تمرکز مقاصد صادراتی کمتر باشد، مدیریت تحریم راحت تر خواهد بود. در مقابل

هرچه ساختار اقتصادی کشورهایی که مقصد صادرات ما هستند منسجم تر و توسعه یافته تر باشد متاسفانه اعمال قوانین بین المللی و تحریمی بر آنها با شدت بیشتری است. برای همین است که صادرات به عراق رشد 37درصدی اما به کره افول 41درصدی را داشته است.

وی با اشاره به اهمیت حمل ونقل دریایی اضافه نمود: یکی از تحریم های مهم، تحریمات لجستیک و حمل و نقل با کشتی است که به طور قطع باید از ظرفیت 16 استان مرزی خود استفاده کنیم.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید نمود که یک مسئله جدی موجود در حوزه صادرات، مدیریت ریسک است. می دانیم که از 15 کشور همسایه، 7 مورد آنها با نمره کامل بالاترین میزان ریسک را دارند و این موضوع تهدیدی جدی برای صادرکنندگان ایرانی است. اینجاست که استفاده از خدمات و حمایت های صندوق حفاظت صادرات معنا می یابد.

بهرامی شرح داد: در سراسر جهان یکی از عمده نگرانی صادرکنندگان ریسک های سیاسی و تجاری است که هریک از این ریسک ها اگر در فرایند صادرات رخ دهد، وصول مطالبات حاصل از صادرات را با مشکل روبرو می نماید و این بزرگترین ریسکی است که صادرکننده در شرایط موجود دارد.

وی با بیان مسئولیت های صندوق حمایت از صادرات گفت: مسائل و ریسک های سیاسی همچون مصادره کالا، کشتی حامل کالا، انبار کالا در کشور مقصد، قطع روابط دو کشور و یا اقداماتی مانند مسدودکردن حساب های بانکی یا ریسک های تجارتی مانند ورشکستگی را صندوق حمایت از صادرات می تواند به طور کامل با نرخ بیمه ای بسیار اندک پوشش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 649

به "بیمه نامه های صندوق ضمانت، بهترین جایگزین LC است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه نامه های صندوق ضمانت، بهترین جایگزین LC است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید