برترین تعطیلات ماجراجویانه

به گزارش مینی نت، تعطیلات ماجراجویانه

ماجراجویی یکی از مهیج ترین انواع سفر است وقتی که به شوق رسیدن به شور و هیجان باروبندیل سفر می بندید تا زندگی را از یکنواختی و روزمرگی درآورید و با تجربه ماجراجویی های نو از زندگی لذت بیشتری ببرید. شاید در پی سفری هیجانی و گذراندن تعطیلات ماجراجویانه باشید، مقاصد متنوعی در جهان هستند که به ماجراجویی های خاص معروفند؛ از کوهنوردی در آتشفشان های اندونزی تا کایاک سواری در ساوت ولز، جهان مملوء از فعالیت های هیجان انگیز است که در انتظار گردشگران اند. می خواهیم درباره برترین تعطیلات ماجراجویانه جهان حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

برترین تعطیلات ماجراجویانه

هیجان ماجراجویی

دوچرخه سواری در کوهستان، نیوزلند

می خواهید به تعطیلات ماجراجویانه بروید و در انتخاب مقصد سفر دچار تردید هستید؟ کافیست یک بار گذرتان به شهر ساحلی کویینزتاون در نیوزلند بیفتد تا از بین این همه منظره در انتخاب برترین ماجراجویی ها دچار دودلی شوید! تپه هایی که دریاچه واکاتیپو (Wakatipu) را احاطه نموده اند در زمستان جایی عالی برای اسکی اند اما راستاهایی بی انتهایی که در اطراف تپه ها شکل گرفته در تابستان جان می دهند برای دوچرخه سواری! در شهر می توانید به راحتی دوچرخه کرایه کنید (79 دلار برای نصف روز) و از بودن در این شهر لذت ببرید.

دوچرخه سواری در جاده مرگ، بولیوی

سفر به بولیوی و تماشا جاده مرگ هم می تواند گزینه خوبی برای تعطیلات ماجراجویانه باشد. کمتر کسی است که نام جاده مرگ در بولیوی را نشنیده باشد نظرتان با دوچرخه سواری در این جاده چیست؟ این جاده پیچاپیچ به علت منظرههای رویایی اش به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده و بیشتر کسانی که در این جاده می بینید جهانگرد ها هستند. دوچرخه سواری در ین جاده خطرناک فقط به آدم های شجاع توصیه می شود اما هم مبتدی ها و هم کسانی که سال هاست در کوهستان دوچرخه سواری می نمایند می توانند آن را امتحان نمایند.

صعود به آتش فشان ها، اندونزی

نظرتان با صعود به کوه های آتش فشانی چیست؟ نام آتشفشان شاید اول از همه ما را یاد کشورهایی مثل اندونزی بیندازد. اصلا به فوران های وقت و بی وقت توجهی نکنید صعود به آتش فشان ها یکی از هیجان انگیزترین ماجراجویی ها در اندونزی است. دومین آتشفشان بلند این کشور یعنی گونونگ رینجانی (Gunung Rinjani) با ارتفاع 3726 متر در شهر لومبوک قرار گرفته است و آخرین فوران آن به سال 2016 برمی شود. با وجود اینکه خیلی ها این کوه را ترسناک و وهم انگیز می دانند اما در ماه های خشک سال تورهای زیادی برای صعود به این قله برگزار می شود. رسیدن به قله این آتشفشان سه روز طول می کشد اما منظرههایی تماشای دارد.

صخره نوردی در شهر دالات، ویتنام

کشور ویتنام یکی از برترین مقاصد جهان برای گذراندن تعطیلات ماجراجویانه است. صخره نوردی و پایین آمدن از آبشار مجموعه ای از مهارت ها را می طلبد، صعود، صخره نوردی و شیرجه؛ به نظر ترسناک می آید اما تجربه ای باورنکردنی ست. دالات شهری پرهیاهو در جنوب ویتنام است که به تفریحات ماجراجویانه اش معروف است. کمپانی های زیادی در این شهر امکانات صخره نوردی ارائه می دهند اما یکی از برترین آن ها هایلند هالیدی است که به غیر از تجربه ای امن و هیجان انگیز، ناهار هم می دهند.

کوهنوردی در هیمالیا، هند

هند با وسعت زیاد و جاذبه های متنوع اش همه جور ماجراجویی ها را برایتان آماده نموده است پس برای گذراندن تعطیلات ماجراجویانه جای مناسبی ست. کافیست سفری به نواحی شمالی هند ترتیب دهید تا کوهنوردی گروهی در میان کوهستان هیمالیا را تجربه کنید. در این ماجراجویی حدودا 10 روزه با مردم محلی سیکیم و تعدادی اسب همراه می شوید و هر جا لازم باشد کمپ می زنید. ممکن است این کونوردی سخت به نظر برسد اما شانس این را دارید تا حداقل خودتان را به ارتفاع های بالای 4 هزار متر برسانید. در این راستا چالش ها و تجربه های زیادی مثل تابش آفتاب، سرما، باران و گل و لای را پشت سر می گذارید، منظرههای رویایی می بینید و غذاهایی محلی را امتحان می کنید، غذاهایی که همگی بر روی هیزم درست شده اند و طعمی خارق العاده دارند. محلی هایی که در این راستا با شما همراه شده اند راه و روش زندگی در کوهستان و فرهنگ افراد بومی این نواحی را به شما یاد می دهند.

صعود به صخره ترول تونگا، نروژ

کافیست ماجراجوی واقعی باشید و یکبار چشمتان به عکس های صخره با ابهت ترول تونگا در نروژ بیفتد تا فکر صعود به این صخره در ذهنتان جرقه بزند! برای رفت و آمد این راستا کوهنوردی 22 کیلومتری، باید 11 ساعت وقت بگذارید. در این راستا از پله های سنگی بزرگ و از میان دره های برف پوشیده بالا می روید اما با به جان خریدن سختی این راستا در نهایت به صخره ای خیال انگیز می رسید که در 700 متری بالای دریاچه قرار گرفته است و با منظرههای نفس گیر از شما استقبال می نماید.

رفتینگ، بوسنی

زیبایی های طبیعی و گنجینه های معماری بوسنی سال هاست که در زیر سایه جنگ ناشناخته مانده اند اما این کشور مملوء از تفریحات ماجراجویانه است. شهر موستار در جنوب این کشور جاذبه ای نمادین دارد: پلی قرون وسطایی که بر وی رودخانه نرتوا کشیده شده و می توانید بر روی آن از ارتفاع 20 متری به داخل رودخانه بپرید. اما راه دیگر لمس این رودخانه زیبا، رفتینگ در میان دره های سنگی و عمیقش است. تمام امکانات مثل لباس شنا، جلیقه نجات، کیف ضد آب برای 6 ساعت فوران آدرنالین مهیاست. در این راستا از کنار آبشارها، چشمه های طبیعی و صخره ها می گذرید و تفریحی به یاد ماندنی را تجربه می کنید.

منبع: theguardian.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1970

به "برترین تعطیلات ماجراجویانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تعطیلات ماجراجویانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید