برگزاری مسابقات سوارکاری در سه شهر گنبد، آق قلا و بندرترکمن

به گزارش مینی نت، اسبدوانی استان گلستان که به عنوان مهد اسبدوانی ایران محسوب می شود، پس از بروز مشکلاتی در دوسال اخیر در مسیر صلح و آرامش قرار خواهد گرفت.

برگزاری مسابقات سوارکاری در سه شهر گنبد، آق قلا و بندرترکمن

به گزارش خبرنگاران، دوسال پیش پس از اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به جای اینکه میادین اسبدوانی گنبد، آق قلا و ترکمن صحرا را بر طبق رویه جاری و مرسوم به فدراسیون اجاره دهد، به اشخاص و یا هیات های شهرستانی اجاره داد، برای برگزاری مسابقات اسبدوانی که با رونق بسیار خوبی در استان گلستان برگزار می شد، مسائلی به وجود آمد. فدراسیون اسبدوانی به عنوان بالاترین مرجع رسیدگی به این رشته ورزشی صلاحیت برگزاری مسابقات را در این شهرها تایید نکرد و بر این اساس مسابقات برگزار شده در جدول امتیازی اسبدوانی کشور قرار نگرفت و همین از لحاظ فنی مسائلی را به وجود آورد. در این کنار این مسائل اما عدم رعایت موازین فنی در مسابقات و از همه مهتر مسائل سرسام آور دوپینگ اسب ها در مسابقات سلامت رقابت ها را به خطر انداخت. ضمن اینکه بروز مسائل مالی در عدم دادن جوایز قهرمانان اسبدوانی، این رشته ورزشی را تا مرز بحران پیش برد.

در کنار این مسائل ورود افراد غیر فنی به موضوع نیز بر پیچیدگی های کار اضافه نمود. در چنین شرایطی سازمان بازرسی کل کشور بر تخلفات گسترده ای که در برگزاری کورس های اسبدوانی رخ داده بود، ورود کرد و گزارشی را نیز به نهادهای ذی ربط ارسال کرد. وزارت ورزش و فدراسیون سوارکاری نیز وارد موضوع شدند و پس از بررسی های زیاد و احترام به شرایط منطقه بالاخره هیات اجرایی برای برگزاری مسابقات توسط فدراسیون طبق تاکیدات وزارت ورزش و سازمان بازررسی کل کشور تشکیل شد.

بر همین اساس اولین جلسه اعضای کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی استان گلستان با حضور رئیس فدراسیون سوارکاری ایران در شهر گرگان برگزار گشت و تصمیمات مهمی را برای برگزاری مسابقات اسبدوانی در استان گلستان اتخاذ شد.

براساس تصمیم اجرا گردیده،کمیته 7 نفره از مسئولان هیات شهرستان و معتمدان محلی سه شهر گنبد، آق قلا و ترکمن صحرا زیر نظر هیات سوارکاری استان تشکیل شد. یکی از ابهامات بزرگ برگزاری مسابقات در استان گلستان مسائل مالی آن بود که در این جلسه مقرر شد که فدراسیون حسابی در بانک ملی شهر گرگان باز کند و پول درآمدهای حاصله عینا به حساب هیات استان گلستان واریز شود. تا مسائل قانونی موجود نیز برطرف شد. یکی از مهمترین تصمیمات اجرا گردیده اما همکاری فدراسیون با اداره ورزش استان گلستان برای در اختیار گذاشتن میادین اسبدوانی به هیات اسبدوانی استان گلستان بود.

با توجه به مسائل به وجود آمده در برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی استان گلستان به نظر می رسد که اجماع و تفاهم اجرا گردیده میان فدراسیون سوارکاری و مسئولان محلی اسبدوانی استان گلستان ضمن رعایت خواست عمومی در برگزاری کورس در استان گلستان ،موانع و مسائل قانونی موجود را را در هر دو طرف فدراسیون و هیات برگزاری برطرف خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 58

به "برگزاری مسابقات سوارکاری در سه شهر گنبد، آق قلا و بندرترکمن" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری مسابقات سوارکاری در سه شهر گنبد، آق قلا و بندرترکمن" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقات سوارکاری در سه شهر گنبد، آق قلا و بندرترکمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید