بارگذاری بیش از 1500 محتوای آموزشی استاندارد ویژه دانشآموزان استثنایی در شاد

به گزارش مینی نت، تهران (پانا) - معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از بارگذاری بیش از 1500 محتوای آموزشی استاندارد ویژه دانش آموزان استثنایی در 850 کانال ویژه آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد خبر داد.

بارگذاری بیش از 1500 محتوای آموزشی استاندارد ویژه دانشآموزان استثنایی در شاد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین شهر تهران اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی معلولین پیام های مختلفی از سوی مسئولین کشور صادر شد که وجه اشتراک تمام این پیام ها، افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به معلولین، افزایش عدالت اجتماعی و رفع موانع است.

هداوند با بیان اینکه تفاوت های فردی همه انسان ها از زیبایی های خلقت است اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر تفاوت های فردی که دارند توانمندی های بسکمک هم دارند و از جمله این توانمندی ها قبولی این دانش آموزان در کنکور سراسری است.

وی افزود: در سال جاری و علیرغم شرایط کرونایی 311 نفر از دانش آموزان استثنایی در کنکور سراسری پذیرفته شدند که 21 نفر از این دانش آموزان رتبه زیر هزار را کسب کرده اند.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی با اشاره به بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

وی افزود: تشکیل مجلس مجازی معلمان با 16 هزار عضو در شاد، مشارکت کنندگان معلمان در کارگروه های ملی و استانی، تشکیل شورای مشورتی یا حضور صاحبنظران و طیف های مختلف معلولین ، نهضت آموزش زبان اشاره، آموزش معلمان مبتنی بر مهارت های چندگانه و نهضت آموزش خط بریل از جمله برخی فعالیت ها برای اجرایی شدن بسته های تحولی است.

هداوند با اشاره به اطلس یادگیری ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: 72 درصد از دانش آموزان استثنایی از آموزش های مجازی استفاده می کنند، 18 درصد از درسنامه و بسته آموزشی و 6 درصد با کمک اولیا آموزش ها را پیگیری می کنند.

وی افزود: از ابتدای ایجاد شاد، مناسب سازی این شبکه برای دانش آموزان استثنای در دستور کار قرار گرفت و بیشتر مسائل این نرم افزار برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه حل شده است.

هداوند در انتها از افزایش اعتبارات حمایتی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی رشد 40 درصدی داشته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1338

به "بارگذاری بیش از 1500 محتوای آموزشی استاندارد ویژه دانشآموزان استثنایی در شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگذاری بیش از 1500 محتوای آموزشی استاندارد ویژه دانشآموزان استثنایی در شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید