اگر زمان تعویض باتری را تشخیص ندهید، گوشیتان خیلی زود از کار می افتد!

به گزارش مینی نت، درمورد لوازم جانبی مانند گوشی، تبلت، لپ تاپ و موارد دیگر هم این جمله صدق می نماید که پیشگیری بهتر از درمان است! قبل از اینکه منتظر باشید تا علائم خرابی باتری موبایل را مشاهده کنید، خودتان از سلامت باتری مطمئن شوید تا زمان مناسب برای تعویض باتری گوشی را تشخیص دهید.

اگر زمان تعویض باتری را تشخیص ندهید، گوشیتان خیلی زود از کار می افتد!

چطور بفهمیم زمان تعویض باتری گوشیمان فرا رسیده است؟

هر زمان که باتری موبایل، دچار مشکل گردد باید برای تعویض آن اقدام کنید. حال این مدت زمان می تواند یک ماه بعد از خرید موبایل باشد یا می تواند چند سال باشد. پس بدون توجه به اینه تنها شش ماه است که از باتری گوشی استفاده می کنید، در صورتی که مسئله ای در عملکرد باتری گوشی مشاهده کردید، باید برای شناسایی ریشه و برطرف آن اقدام کنید.

1. خاموش شدن گوشی زمانی که شارژ آن کاملا تمام نشده است!

یکی از اصلی ترین نشانه هایی که به واسطه آن می توان به خراب بودن باتری گوشی، پی برد همین مورد است. این مسئله در انواع گوشی هایی که دارای باتری های لیتیوم یون هستند پیش می آید. فرقی ندارد که گوشی شما آیفون، سامسونگ، هواوی یا برندهای دیگری باشد. ممکن است شارژ گوشی تا 30 درصد برسد و به صورت ناگهانی گوشیتان خاموش گردد.

2. باد کردن باتری موبایل، نشان دهنده تمام شدن طول عمر باتری است

مدت زمان طول عمر باتری بستگی به نحوه مراقب شما از گوشی دارد. گرما از مهم ترین عواملی است که در نتیجه باعث باد کردن باتری گوشی و خراب شدن آن می گردد. اگر باتری گوشی شما جدا می گردد می توانید با جدا کردن آن از دستگاه متوجه تغییرات باتری شوید. به طور مثال باتری گوشی j7 از دسته باتری هایی است که به سادگی از گوشی جدا می گردد و می توانید قبل از اینکه باد کردن آن به قسمت های دیگر آسیب بزند برای تعویض اقدام کنید.

3. از برنامه های تست سلامت باتری گوشی بهره ببرید

برخلاف گوشی های قدیمی سامسونگ، گوشی های جدید دارای باتری های متصل به گوشی هستند. یعنی نمی توانید درب پشت گوشی را باز کنید و باتری را خارج کنید. به طور مثال باتری آیفون 7 از این دسته باتری هاست که برای تشخیص سلامت آن باید از روش دیگری بهره ببرید. گزینه دوم، برای این دسته از گوشی ها مناسب نیست. البته که اگر باتری گوشی باد نموده باشد تا حدودی می توان با توجه به درزهای گوشی متوجه این موضوع شد اما قبل از اینکه اوضاع تا این حد خراب گردد باید به فکر سلامت باتری گوشی باشید.

می توانید از برنامه های تست سلامت باتری بهره ببرید. اپلیکیشن های مختلف مانند Battery Monitor Widget وجود دارد که با آنالیز اطلاعات گوشی، میزان سلامت باتری را تشخیص می دهد. البته این برنامه برای گوشی های اندرویدی است. برای گوشی آیفون می توانید از برنامه Console App بهره ببرید که برای مک بوک ارائه شده و امکان تشخیص سلامت باتری گوشی آیفون را فراهم می نماید.

چرا باید زمان تعویض باتری گوشی را بدانیم؟

اگر باتری گوشی احتیاج به تعویض داشته باشد باید در زمان مناسب برای تعمیر و تعویض آن اقدام کنید. معمولا همه باتری های لیتیوم یون بعد از مدتی فرسوده می شوند و کارایی خود را از دست می دهند. در چنین مواقعی با آنالیز صحیح عملکرد باتری گوشی باید آن را تعویض کنید.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که به دلیل استفاده از باتری های قدیمی پیش می آید این است که باتری گوشی به مرور باد می نماید. شاید فکر کنید که باد کردن باتری مشکل خاصی را ایجاد نمی نماید اما حقیقت این است که هر چقدر باد باتری بیشتر گردد، فشار به صفحه نمایش گوشی نیز بیشتر خواهد شد.

حتی این احتمال وجود دارد که صفحه نمایش گوشی بعد از مدتی دچار ترک خوردگی یا شکستگی گردد. فشار زیاد نه تنها برای صفحه نمایش بلکه برای قسمت های دیگر گوشی نیز خطرناک است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1310

به "اگر زمان تعویض باتری را تشخیص ندهید، گوشیتان خیلی زود از کار می افتد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر زمان تعویض باتری را تشخیص ندهید، گوشیتان خیلی زود از کار می افتد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید