اوضاع فاجعه بار پناهندگان اردوگاه موریای یونان

به گزارش مینی نت، یک نشریه آلمانی در گزارشی به اوضاع وحشتناک و فاجعه بار پناهندگان در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان پرداخت که در دوران کرونا کاملا به دست فراموشی سپره شده اند.

اوضاع فاجعه بار پناهندگان اردوگاه موریای یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران نشریه بیلد آلمان در مطلبی نوشت: پناهندگان فراموش شده اردوگاه موریا واقع در جزیره لسبوس یونان تنها سر خود را تکان می دهند وقتی که از آن ها پرسیده می گردد آیا از شیوع بحران کرونا می ترسند.

یک پناهنده 14 ساله افغانی که در این اردودگاه زندگی می نماید در این باره گفته است: من زمانی ترس داشتم که روی قایق و در دریا در حال غرق شدن بودیم. من از کسانی که با چاقو به یکدیگر حمله می نمایند می ترسم.

نویسنده در ادامه گزارش می نویسد: شب هایی که باران می بارد و طوفان می گردد بعضی از چادرها در این اردوگاه گل آلود می شوند و با باد خراب می شوند و همه جا بوی زباله می آید.

یک زن که مشغول درست کردن چادر ویران شده خود بر اثر طوفان بود در مصاحبه با خبرنگار بیلد گفت: اگر قبل از وقوع کرونا به ندرت کسی به فکر مراقبت از ما بود، اما حالا و در دوران کرونا ما کاملا برای اتحادیه اروپا بی اهمیت هستیم و این اتحادیه نسبت به ما بی تفاوت است.

فاصله گذاری که در دوران کرونا بسیار درخواست می گردد در اردوگاه موریا چیزی غیر ممکن است. صف های انتظار برای غذا ساعت ها طول می کشد. دسترسی به آب و فاضلاب بسیار محدود و تعداد سرویس بهداشتی و دوش حمام بسیار کم است. برای هر 210 نفر یک توالت و برای هر 639 نفر یک دوش حمام وجود دارد.

آلمان قبل از شیوع بحران کرونا 49 پناهنده زیر سن قانونی را از اردوگاه موریا پذیرفته است. نخست وزیر یونان درخواست نموده که دیگر کشورها هم فرایند مشابهی را دنبال نمایند.

در اردوگاه پناهندگان موریا همیشه خشونت های روزافزونی شکل می گیرد. تقریبا هرشب درگیری هایی در این اردوگاه رخ می دهد. یک زن 23 ساله هفته گذشته در جریان این درگیری ها کشته شد. از ژانویه امسال میلادی تا به حال حدود 13 مجروح سخت در این درگیری ها وجود داشته و در مجموع 4 نفر هم در اثر آن کشته شده اند.

سیانر 16 ساله یک پناهنده عراقی درباره اوضاع فاجعه بار محل اقامت خود در موریا گفته است: ما اینجا مسائل بزرگتری از ویروس کرونا داریم. هیچ امنیتی برای ما وجود ندارد. هر شب بعضی مردان مست در این اردوگاه با چاقو به سمت پناهندگان حمله می نمایند. بعد از ساعت 9 دیگر زنان در این اردوگاه حتی جرات رفتن به توالت را ندارند.

میترای 16 ساله از افغانستان هم می گوید هر شب درگیری هایی رخ می دهد و حمله نمایندگان چاقو دارند. خیلی اوضاع خطرناکی است و بعضی ها کشته می شوند و من هر شب ترس زیادی دارم.

نویسنده در ادامه این گزارش نوشت: اینکه در هفته ها و ماه های آینده اوضاع در لسبوس چگونه خواهد شد تعیین نیست.

کریستوس لازاریدیس، مسئول ارتباطات مجمع پناهندگن یونان خواهان راهکار سریعی برای این بحران شده است.

وی در این باره گفته است: ما به تقسیم مسئولیت بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا احتیاج داریم، مراحل پناهندگی سریع تر و یک برنامه ادغام برای این پناهندگان که در کنار ما هستند احتیاج است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 933

به "اوضاع فاجعه بار پناهندگان اردوگاه موریای یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع فاجعه بار پناهندگان اردوگاه موریای یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید