امامزاده عینعلی و زینعلی؛ زیارتگاهی ناشناخته در پونک

به گزارش مینی نت، اگر اهل تهران هستید، شاید اسم بارگاه عینعلی و زینعلی را شنیده باشید؛ یک زیارتگاه قدیمی که در محله پونک قرار گرفته است و کمتر کسی نامش را بعنوان مکانی زیارتی شنیده است. بیشتر امامزاده های تهران در خارج از شهر هستند، اما این امامزادهجز آرامگاه هایی است که در داخل شهر قرار دارند. ساخت این آرامگاه به دوره فتحعلیشاه برمی گردد و در سال 1337 بنا شده است. با ما در این مقاله خواندنی همراه شوید تا بدانید امامزاده عینعلی و زینعلی کجاست و شما را از شماره تلفن امامزاده عینعلی و زینعلی آگاه کنیم.

امامزاده عینعلی و زینعلی؛ زیارتگاهی ناشناخته در پونک

فهرست مطالب

تاریخچهدسترسی به آرامگاهمعماری

تاریخچه

طبق روایاتی که وجود دارند و براساس گفته های خادمان این آرامگاه، این دو در هنگام مرگ کمتر از 15 سال سن داشته اند. امامزاده عینعلی حدود 7 تا 11 سال و امامزاده زینعلی بین 13 تا 15 سال بوده داشت. آنها در همین مکان به شهادت رسیده و دفن شده اند. بعدها در سال 1337، ناصر فرمانفرما این آرامگاه زیارتی را به نام بارگاه عینعلی و زینعلی ساخت. این مقبره در وسط یک حیاط زیبا قرار گرفته است و از دیرباز اهالی محله، عزیزان خود را در حیاط این آرامگاه دفن می کنند.

دسترسی به آرامگاه

برای رسیدن به امامزاده، باید به بزرگراه اشرفی اصفهانی، میدان پونک، بلوار پونه یک، کوچه پونه سه بروید. برای رفتن راستا وسایل نقلیه عمومی وجود دارد. کافی است اتوبوسهای BRT داخل بزرگراه اشرفی اصفهانی را سوار و در ایستگاه مجتمع قضایی پیاده شوید. خیابان پونه یک روبروی این ایستگاه قرار داشته و باقی آن نیز کاملا مشخص است. کوچه ای که به این آرامگاه زیارتی می رسد، بسیار باصفا بوده و از کوچه باغهای قدیمی و چشم نواز است. پارکینگی در نزدیکی این امامزاده وجود ندارد و کوچه های تنگ منتهی به آن، کار را برای کسانی که با خودروی شخصی به آنجا می فرایند، کمی سخت می کنند.

تلفن: 02144463383

معماری

این امامزاده از بیرون به شکل یک مربع دیده می شود اما، وقتی وارد آن می شوید، شکل هشت ضلعی به خود می گیرد. در سال 1376 بنای داخلی آن توسط مرحوم فریدون پرهیزگار بازسازی شده است. ضریح جدیدی نیز که اثر استاد ابوالحسنی میبدی بوده، جایگزین ضریح چوبی مشبک قدیمی آن گشت تا زائران فضای بهتری را در این آرامگاه حس کنند. مراسم مذهبی مختلف از جمله تاسوعا و عاشورا در این محل برگزار شده و همه ساله، زائران زیادی به آن سر می زنند.

در ادامه بخوانیددر تهران آخر هفته کجاها برویم؟منبع: همگردی
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1271

به "امامزاده عینعلی و زینعلی؛ زیارتگاهی ناشناخته در پونک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امامزاده عینعلی و زینعلی؛ زیارتگاهی ناشناخته در پونک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید