اقبالی: بازی بسیار سنگینی مقابل عراق خواهیم داشت، پیراهن تیم ملی را نباید به راحتی تن هر بازیکنی کنیم

به گزارش مینی نت، کارشناس فوتبال کشورمان دیدار تیم ملی ایران مقابل عراق را سخت توصیف کرد و گفت: عراق همواره گربه سیاه ما بوده است و باید تمرکز لازم را مقابل این تیم داشته باشیم.

اقبالی: بازی بسیار سنگینی مقابل عراق خواهیم داشت، پیراهن تیم ملی را نباید به راحتی تن هر بازیکنی کنیم

مسعود اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی ایران پیش از بازی با عراق گفت: کادرفنی جدید تیم ملی در دیدار اخیر این تیم برابر بحرین نشان داد فلسفه ای کاملاً مخالف و عکس کی روش دارد، اما به دلیل عدم شناخت کافی از بازیکنان و ظرفیت های مشابه آنها، شاهد حضور چند بازیکن تهاجمی با ویژگی های شبیه به هم در زمین بودیم.

وی اضافه نمود: به قول فرگوسن زمانی شما برنده بازی خواهید بود که چه در دفاع و چه در حمله برنده نبردهای تک به تک بوده و در تمام نقاط زمین فزونی عددی داشته باشید. بنابراین ما به بحرین به خاطر این باختیم که اولین محک جدی مان بود و نشان دادیم برای اینکه مقابل عراق برنده باشیم باید سیستم دفاعی خود را محک تر نموده و تا دقیقه 95 تمرکز لازم را داشته باشیم. برای برنده شدن باید تیم دارای کیفیت های لازم در خطوط دفاعی، میانی و حمله باشد که ما از این کیفیت ها دور هستیم. به نظرم تیم ملی ایران هنوز از چیزی که ما توقع داریم، دور است. بازی با عراق هم که مشکل تر از بحرین است و مسابقه بسیار سنگینی خواهد بود. حریف ما از چند روز پیش تمرینات خود را شروع نموده، اما اردوی تیم ملی تازه قرار است از امروز شروع گردد، بنابراین خیلی کارمان سخت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه یادآور شد: ویلموتس هم باید به شکلی ترکیبش را بچیند که بازیکنان بخش هجومی همگی دارای یک ویژگی نباشند. در بازی با بحرین همین اشتباه را کردیم. بازیکنان خط هافبک نیز باید بتوانند فاصله بین خطوط را حفظ نمایند و با پرسینگ شدید توپ های حریف را خراب نمایند. اگر این اتفاق نیفتد ما آسیب پذیر خواهیم بود.

شکست مقابل بحرین ممکن است کار صعود به مرحله بعد را سخت کند و همین موضوع امکان دارد فشار روانی روی بازیکنان بیاورد.، کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع توضیح داد: بله، همین طور است. عراق همواره گربه سیاه ما بوده است و باید سرمربی با بچه ها در خصوص شرایط روحی و روانی آنها صحبت کند. اگر این بازی را مساوی کنیم ممکن است کارمان برای صعود بسیار سخت گردد.

اقبالی در ادامه درباره لیست جدید بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی و غیبت مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه در این لیست بیان نمود: همه جای جهان وقتی می خواهند تیم ملی را در هر سطحی تشکیل دهند، بازیکنان را براساس عملکرد آنها در باشگاه شان دعوت می نمایند، اما در ایران فاکتورهای دعوت بازیکن تعیین نیست. به طور مثال الان بازیکنی مثل محمد محبی را به تیم ملی دعوت نموده اند که عملکرد خوبی در بازی با کامبوج هم داشت. این بازیکن بد نیست، ولی هنوز به بلوغی که احتیاج است، نرسیده. پیراهن تیم ملی را نباید به راحتی تن هر بازیکنی کرد. مثلاً شجاعی و دژاگه الان در شرایط مطلوبی نیستند که در لیست تیم ملی باشند. این دو بازیکن بالای 30 سال هستند و شاید چند دقیقه بتوانند به تیم یاری نمایند، اما ما باید از بازیکنی استفاده کنیم که بتواند دستورات سرمربی را در دفاع و حمله به اجرا درآورد.

وی در سرانجام گفت: به طور کلی باید ببینیم اصلاً چشم بینایی در تیم ملی وجود دارد که بازیکنان را زیر نظر بگیرد یا خیر. در خصوص جهانبخش هم باید بگویم می بایست افرادی باشند که این بازیکنان را از نزدیک زیر نظر بگیرند. این بازیکن یک سال پیش آقای گل بوده یا نه، ملاک خوبی برای دعوت او نیست. زمان کی روش افرادی بودند که بازیکنان را زیر نظر می گرفتند و الان هم باید دید این افراد در تیم حضور دارند یا خیر.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 559

به "اقبالی: بازی بسیار سنگینی مقابل عراق خواهیم داشت، پیراهن تیم ملی را نباید به راحتی تن هر بازیکنی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقبالی: بازی بسیار سنگینی مقابل عراق خواهیم داشت، پیراهن تیم ملی را نباید به راحتی تن هر بازیکنی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید