افت هفت درصدی قیمت لیر ترکیه در انتها مسافرت های تابستانی (تور ترکیه)

به گزارش مینی نت، خبرنگاران- قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه 29 شهریور در بازار آزاد ارز تهران به هزار و 735 تومان رسید. لیر ترکیه اولین روز تابستان سال جاری هزار و 850 تومان فروخته می شد و در این مدت ارزش آن هفت درصد کاهش پیدا نموده است. آنالیز های خبرنگاران نشان می دهد درقیاس با اولین روز معاملاتی سال جاری قیمت لیر ترکیه کاهش جزئی دو درصدی را تجربه می نماید ولی ریزش قیمت لیر ترکیه نسبت به پارسال بزرگتر است و حدود 45 درصد محاسبه می گردد.

افت هفت درصدی قیمت لیر ترکیه در انتها مسافرت های تابستانی (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

قیمت لیر ترکیه؛ افت هفت درصدی نسبت به ابتدای تابستان

به گزارش خبرنگاران، قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه 29 شهریور به هزار و 735 تومان رسید. این رقم نسبت به دیروز کاهش پنج تومانی و درقیاس با اولین روز تابستان سال جاری افت 115 تومانی قیمت لیر ترکیه را نشان می دهد. روز اول تیرماه خرید لیر ترکیه هزار و 850 تومان تمام می شد و ظرف تقریبا سه ماه نزدیک هفت درصد از ارزش این اسکناس آب رفته است. قیمت لیر ترکیه امروز درحالی به هزار و 735 تومان رسید که در تابستان سال جاری شاهد ثبت کمترین ارزش این اسکناس طی چهار سال قبلی بودیم. روز شنبه 29 مرداد نرخ فروش این اسکناس در بازار آزاد تا هزار و 585 تومان پایین آمد و در طرف مقابل بیشترین قیمت لیر ترکیه در این مدت هزار و 955 تومان بوده و روز 11 تیر شاهد ثبت این رقم برای لیر بودیم.

مقایسه قیمت لیر ترکیه با اولین روز تابستان

اول تیر

29 شهریور

مقدار کاهش قیمت

بازدهی

هزار و 850 تومان

هزار و 735 تومان

115 تومان

منفی هفت درصد

قیمت لیر ترکیه؛ کاهش دو درصدی نسبت به ابتدای سال

قیمت لیر ترکیه نسبت به ابتدای سال دو درصد کاهش پیدا نموده است. در بازار آزاد ارز امروز سه شنبه 29 شهریور دلال ها هر اسکناس لیر را با قیمت هزار و 735 تومان به خریداران پیشنهاد می دادند درحالی که اولین روز معاملاتی سال جاری قیمت لیر ترکیه هزار و 770 تومان به ثبت رسید. افت 35 تومانی قیمت لیر ترکیه در این مدت، از کاهش دو درصدی ارزش این اسکناس حکایت دارد. بدنیست بدانید قیمت لیر ترکیه که امروز به هزار و 740 تومان رسید، سال جاری قله هزار و 995 تومانی را تجربه نموده و این عدد روز 22 اردیبهشت روی تابلو صرافی ها دیده شده است. کمترین قیمت لیر ترکیه نیز تا اینجای سال هزار و 585 تومان بوده است.

مقایسه قیمت لیر ترکیه با اولین روز سال

اول فروردین

29 شهریور

مقدار کاهش قیمت

بازدهی

هزار و 770 تومان

هزار و 735 تومان

35 تومان

منفی دو درصد

قیمت لیر ترکیه؛ ریزش 45 درصدی نسبت به پارسال

قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد ارز نسبت به پارسال تقریبا 45 درصد ریزش داشته است. قیمت لیر امروز درحالی به هزار و 735 تومان رسید که خرید آن در روز 29 شهریور سال قبل سه هزار و 165 تومان آب می خورد. ظرف یک سال گذشته هزار و 430 تومان از ارزش لیر ترکیه آب رفته است. در این مدت لیر ترکیه روز هشت مهر 1400 تا پله سه هزار و 200 تومان پیشروی کرد، اما از آن روز در سراشیبی افتاد. کمترین قیمت لیر ترکیه نیز رقم هزار و 585 تومان در روز 11 تیر به ثبت رسیده است که باید آن را کف قیمت لیر در چهار سال قبلی بدانیم.

مقایسه قیمت لیر ترکیه با پارسال

29 شهریور 1400

29 شهریور 1401

مقدار کاهش قیمت

بازدهی

سه هزار و 165 تومان

هزار و 735 تومان

هزار و 430 تومان

منفی 45 درصد

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2099

به "افت هفت درصدی قیمت لیر ترکیه در انتها مسافرت های تابستانی (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت هفت درصدی قیمت لیر ترکیه در انتها مسافرت های تابستانی (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید