افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری فارسیان

به گزارش مینی نت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزادشهر از افتتاح اقامتگاه بوم گردی خاله خورشید در روستای هدف گردشگری فارسیان این شهرستان هم زمان با هفته دولت اطلاع داد.

افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری فارسیان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدطه عسگری روز پنجشنبه 4 شهریورماه 1400 در آیین افتتاح این اقامتگاه که با حضور حمیدرضا ملک حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر، مجید رحمانی خلیلی معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار گردید، گفت: اقامتگاه بوم گردی خاله خورشید با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 8 میلیارد ریال در عرصه ای به مساحت 231 مترمربع و زیربنای 120 مترمربع اجرایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزادشهر گفت: این اقامتگاه با ایجاد 4 اتاق و زمینه اشتغال برای 3 نفر به صورت مستقیم، در روستای تاریخی و هدف گردشگری فارسیان در بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر به بهره برداری رسید.

حمیدرضا ملک حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر هم در حاشیه این مراسم، گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و افزایش اقامت در این اماکن می تواند در توسعه گردشگری، حفظ فرهنگ غنی و میراث فرهنگی، بعلاوه معرفی و رونق بازار صنایع دستی شهرستان نقش مؤثری ایفا نماید و با تغییر مقاصد گردشگری علاوه بر افزایش ظرفیت گردشگری شهرستان، زمینه معرفی و حفظ آداب، رسوم و سنت های اصیل بومی منطقه را فراهم آورد.

در ادامه این مراسم هم مجید رحمانی خلیلی معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان سبب تقویت فرهنگ محلی، اقتصاد روستایی و گردشگری می گردد و با توجه به اشباع مردم از مراکز اقامتی چند ستاره، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با استقبال روبرو شده است. در حال حاضر گردشگران تمایل دارند تا با آداب ورسوم، فرهنگ و آیین های سنتی بیشتر آشنا شوند و اقامتگاه های بوم گردی این امکان را برای گردشگران ایجاد نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1731

به "افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری فارسیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری فارسیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید