اسپانیایی ها جمهوری را به سلطنت ترجیح می دهند

به گزارش مینی نت، نتایج یک نظرسنجی که امروز (دوشنبه) منتشر شد نشان می دهد، بالغ بر 40 درصد از اسپانیایی ها پس از خروج ناگهانی پادشاه سابق کشورشان به دنبال بالا دریافت چند رسوایی، از تشکیل یک جمهوری در اسپانیا حمایت می نمایند.

اسپانیایی ها جمهوری را به سلطنت ترجیح می دهند

به نقل از خبرگزاری رویترز، خوآن کارلوس، پادشاه 82 ساله سابق اسپانیا از زمانی که در ماه اوت این کشور را به منظور جلوگیری از به بار آمدن شرمساری بیشتر برای پسرش فلیپه ششم، پادشاه کنونی ترک کرد، در امارات متحده عربی سکونت داشته است.

در نظرسنجی ای که برای یک گروه متشکل از رسانه های عمدتا چپگرای اسپانیا موسوم به پلتفورم فور ایندیپندنت میدیا (Platform for Independent Media) انجام شد، 40.9 درصد از پاسخگویان گفتند یک جمهوری را برای کشورشان ترجیح می دهند، در حالی که 34.9 درصد گفتند از خاندان سلطنتی حمایت می نمایند و 24.2 هم گزینه نمی دانم را انتخاب کردند.

این نظرسنجی با پرسش از 3000 تن اجرا شده و در عین حال تعیین کرد 48 درصد از پاسخگویان خواهان برگزاری یک همه پرسی درباره سلطنت در این کشور هستند؛ فرآیندی که بر طبق قانون اساسی اسپانیا تنها راه تصمیم گیری درباره سرنوشت این سیستم است. 25 درصد نیز با چنین کاری مخالفت کردند و 16.1 درصد نیز گزینه نمی دانم را انتخاب کردند.

یک نظرسنجی سابق که نتایجش در ماه اوت منتشر شده و برای روزنامه حامی سلطنت ای.بی.سی انجام شد، تعیین ساخت که 33.5 درصد از پاسخگویان از جمهوری در اسپانیا حمایت می نمایند، در حالی که 56 درصد از سلطنت حمایت کردند. شش درصد گزینه نمی دانم را انتخاب نموده و 4.1 درصد نیز ابراز بی تفاوتی کردند.

خوآن کارلوس گرچه هنوز رسما تحت تحقیقات قرار نگرفته، ممکن است موضوع دو تحقیق، یکی در اسپانیا و دیگری در سوئیس در مورد فساد مرتبط با یک قرارداد 6.7 میلیارد یورویی ساخت قطار سریع السیر در عربستان که از سوی شرکت های اسپانیایی تصاحب شد، قرار بگیرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1255

به "اسپانیایی ها جمهوری را به سلطنت ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیایی ها جمهوری را به سلطنت ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید