اجرای فاز اول طرح نورپردازی راستا دسترسی به چغازنبیل

به گزارش مینی نت، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اجرای فاز اول طرح نورپردازی جهت دسترسی به چغازنبیل صورت می گیرد.

اجرای فاز اول طرح نورپردازی راستا دسترسی به چغازنبیل

عاطفه رشنوئی اعلام کرد: فاز یک طرح نورپردازی راستا دسترسی پیرامون مجموعه سایت موزه چغازنبیل با هدف اعتمادسازی و هم افزایی جوامع محلی پیرامون میراث جهانی و استانداردسازی راستا دسترسی به این میراث جهانی با همت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در دستور کار نهاده شد.

او اضافه نمود: این طرح از محل اعتبارات ریاست جمهوری تأمین اعتبار شده و ناظر اجرایی آن، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شوش است.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی بیش از پیش بین برنامه ریزان شهرستان و با استانداردسازی خدمات گردشگری در راستا دسترسی به میراث چعازنبیل، مقدمات توسعه پایدار مالی مبتنی بر گردشگری برای همه جوامع محلی حاضر در راستا دسترسی به این سایت موزه انجام می گردد.

علی بویری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش در ادامه گفت: این طرح با هم اندیشی مدیریت پایگاه میراث جهانی چغازنبیل در راستای ایجاد زیرساخت های گردشگری که مهمترین آن امنیت تردد اهالی منطقه و بهره مندی از راستاهای دسترسی مناسب بین روستاهای هدف گردشگری از جمله روستای خماط به نقطه هدف اصلی گردشگران که همان زیگورات چغازنبیل است، پیگیری شد و اکنون در مرحله اجرا نهاده شده است.

او با بیان اینکه کوشش می گردد تا به منظور تأمین روشنایی محدوده مورد نظر، اقدامات مقتضی در چند مرحله انجام گردد، توضیح داد: این اقدام علاوه بر خدمات رسانی به جوامع محلی، سبب امنیت مضاعف برای گردشگران در شب خواهد شد و افزون بر این، نحوه حفاظت از محدوده چغازنبیل نیز بیشتر و بهتر تأمین خواهد شد.

بویری تأکید کرد: مجموعه میراث فرهنگی شهرستان شوش تمام کوشش خود را خواهد نمود که ارتباطی مؤثر میان این دستگاه و جوامع محلی که صاحبان اصلی میراث منطقه هستند، برقرار گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2097

به "اجرای فاز اول طرح نورپردازی راستا دسترسی به چغازنبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای فاز اول طرح نورپردازی راستا دسترسی به چغازنبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید