اثرات پول در رابطه همسران

به گزارش مینی نت، مسائل اقتصادی یکی از موضوعات مهم در زندگی زناشویی است که اگر مدیریت نگردد می تواند به یک بحران عظیم بین زن و شوهر تبدیل گردد. برای این که شما هم در زندگی زناشویی تان دچار این بحران دردسرساز نشوید پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

اثرات پول در رابطه همسران

چالش پول در رابطه همسران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران بانو ، برکسی پوشیده نیست که استرس های اقتصادی یکی از مهم ترین دلایل اختلاف نظر و مسائل یک رابطه است. می گویند احساس دوست داشتن است که یک رابطه را پایدار نگه می دارد اما واقعیت چیز دیگری است.

وقتی اوضاع اقتصادی تان مناسب نیست و نمی توانید با شرایط سخت زندگی سازگار شوید عواطف تان هم تحت تأثیر آن قرار می گیرد، اما فقط هم مشکل اقتصادی نیست؛ اگر شما پول کافی هم داشته باشید و بدهکار دیگران هم نباشید اما روش های مدیریت اقتصادی تان با هم فرق داشته باشد این می تواند به یک تنش جدی در رابطه تبدیل بگردد. همیشه این بحث وجود خواهد داشت که چطور خرج کنید یا چطور پس انداز کنید. برای اینکه بفهمید چقدر با هم بر سر پول توافق دارید به این نکات توجه کنید.

آیا هدف های اقتصادی شما شبیه هم است؟

اگر شما هدف های اقتصادی شبیه هم داشته باشید بالا و پایین های زندگی تان قابل تحمل تر خواهد بود.

مثال ها بسیار ساده هستند؛ مثلاً اگر هر دو به این توافق برسید که ابتدا برای خرید یک خانه دلخواه هزینه کنید تا خریدن یک ماشین یا اگر هدف هر دوی شما این باشد پیش از بچه دار شدن به سفرهای مطلوب و هیجان انگیز بروید این نشان دهنده سازگاری اقتصادی شماست.

اگر چه باید در نظر بگیرید که هدف های هر کسی در طول زندگی تغییر می نماید و همیشه ثابت نیست. وقتی خیلی جوان هستید احتیاجهایتان را با پول به شکل دیگری تأمین می کنید و در آستانه میانسالی خواسته ها و دغدغه های اقتصادی تان چیز دیگری است. هدف های اقتصادی مشترک یکی از ایده آل های یک رابطه مشترک است و زمانی که چنین توافقاتی وجود نداشته باشد رفتار شما در رابطه تغییر می نماید.

تنش بر اثر اختلافات اقتصادی زمانی ایجاد می گردد که اولویت های شما با شریک زندگی تان فرق بکند. پول بویژه برای مردم متوسط یا افراد کم درآمد محدود است. وقتی درآمد محدودی دارید باید خودتان را با شرایطی که پول فراهم می نماید سازگار کنید.

حالا اگر در این میان هر کدام از شما ایده خودش را برای همان پول محدود داشته باشد مسأله برایتان بغرنج می گردد. اما دقیقا همین جاست که بلوغ یک رابطه معین می گردد. اینکه بتوانید تعادلی ایجاد کنید و هدف هایتان را به هم نزدیک کنید برای احساس رضایت هر دو نفر مهم است.

با این حال کافی نیست که فقط هدف ها مشترک باشند. اگر عادت های خرج کردن یا ارزش هایتان هم باهم متفاوت باشد پول به یک چالش جدی در رابطه تان تبدیل می گردد.

برخی ها خیلی به پول فکر می نمایند، زیادی محتاط هستند، راحت خرج نمی نمایند یا پول را فقط صرف امور اساسی می نمایند، برخی ها سهل گیرترند، پول را برای زندگی در لحظه حال می خواهند، دست و دلبازند، نگرانی های اقتصادی شان را کنترل می نمایند و برخی ها هم اصلاً دغدغه پول ندارند و یا به اصطلاح آینده نگر نیستند. کسی نمی تواند بگوید کدام یک از این روش ها درست تر است. هر کسی باور و عادتی دارد، اما بدون شک تعامل بین یک آدم سختگیر در امور اقتصادی با کسی که پول را برای لذت و احتیاج های حال اش و با رضایت خاطر خرج می نماید بسیار سخت است. اینکه هر کدام چه ارزشی برای پول قائل هستید یک مسأله مهم در رابطه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1295

به "اثرات پول در رابطه همسران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات پول در رابطه همسران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید