اتوبوس آتروس برقی در ایران ، مشخصات فنی و امکانات

به گزارش مینی نت، اتوبوس آتروس برقی ایران خودرو دیزل در دو شهر کشور در حال کار است. این اتوبوس از نوع تمام برقی و داخل شهری است و ظرفیت جابجایی 63 نفر مسافر را دارد. مشخصات فنی و امکانات این اتوبوس چیست و در کدام شهرها در دسترس است؟

اتوبوس آتروس برقی در ایران ، مشخصات فنی و امکانات

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: هر چند زیر ساخت خودروهای سواری برقی در کشور فراهم نیست، اما اتوبوس های برقی یکی از رجحانن گزینه ها برای استفاده در کشور هستند.

اتوبوس آتروس برقی یک سالی می گردد در خطوط BRT شهرهای کرج و اراک در حال استفاده است! به گفته ی شرکت ایران خودرو دیزل، به جز قوای محرکه و باتری ها، دیگر بخش های این اتوبوس ساخت داخل است.

مشخصات فنی اتوبوس آتروس برقی

اتوبوس آتروس برقی یک اتوبوس 12 متری است و از یک پیشرانه الکتریکی ساخت چین (DANA) که در مرکز اتوبوس واقع شده است استفاده می نماید. این پیشرانه با استفاده از یک پک باتری 10 عددی با ظرفیت 350 کیلووات می تواند 475 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتون متر گشتاور فراوری کند.

باتری های اتوبوس آتروس برقی در صورت استفاده از شارژرهای سریع 250 کیلوواتی ساخت شرکت مکو، در مدت یک ساعت و نیم شارژ می شوند. پیمایش آتروس با یک بار شارژ کامل و استفاده از ظرفیت کامل اتوبوس (63 مسافر، چراغ ها و تهویه روشن، توقف و آغاز حرکت در ایستگاه ها و میانگین سرعت شهری) 250 کیلومتر اعلام شده است.

به گفته سازنده، این پیمایش برای یک روز استفاده از اتوبوس کافی است. شارژ این اتوبوس ها نیز در انتهاه و معمولا پس از انتها ساعت کاری انجام می گردد، تا برای روز آینده آماده کار باشد.

امکانات

اتوبوس آتروس برقی به امکاناتی مانند درگاه USB، سیستم صوتی و تصویری با شش بلندگو، دوربین دنده عقب، صندلی راننده تنظیم شونده، تابلوی اعلام مسیر، شیشه های جانبی سکوریت، آینه های جانبی برقی، موقعیت ویلچر، رمپ ویلچر، سیستم کاهش ارتفاع و… مجهز است.

رجحان ها

صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی از مهم ترین رجحان های اتوبوس های برقی هستند. امکانات رفاهی مناسب برای سرنشینان، سیستم تهویه مناسب و لرزش و صدای بسیار کم نیز باعث افزایش آسایش مسافران و راننده می گردد. این موارد می توانند مشوقی برای استفاده از اتوبوس ها برای شهروندان باشند.

از سوی دیگر اما، قیمت بالا (حدود سه برابر بیشتر) نسبت به اتوبوس های دیزلی از مسائل استفاده از اتوبوس های برقی است. البته در صورت مدیریت مناسب، با صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و آلودگی هوا هزینه اولیه زیاد اتوبوس های برقی پس از مدتی جبران می گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2293

به "اتوبوس آتروس برقی در ایران ، مشخصات فنی و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس آتروس برقی در ایران ، مشخصات فنی و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید