ابر متهم ارزی چه بر سر شرکت هفت تپه آورده؟

به گزارش مینی نت، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ابر متهم ارزی در سال 94 مبلغ 1/4 میلیارد دلار ارز دولتی را به منظور واردات کالا های اساسی، دریافت می کند؛ اما این ارز صرف واردات نمی شود و 6 میلیارد تومان از آن، به خرید شرکت هفت تپه اختصاص می یابد.

ابر متهم ارزی چه بر سر شرکت هفت تپه آورده؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اخیرا در برنامه نقد و بررسی رخ داد در خصوص واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی و مسائل ناشی از آن، گفت: امید اسدبیگی، ابر متهم ارزی در سال 94 مبلغ 1/4 میلیارد دلار ارز دولتی را به منظور واردات کالا های اساسی به کشور، دریافت می کند، اما بدون اینکه وارداتی صورت گیرد و این ارز از کشور خارج شود، اقدام به تبدیل آن به ریال کرده و مبلغ مذکور شروع به چرخش و گردش در کشور می کند.

نادری اضافه کرد: از مبلغ مذکور، 6 میلیارد تومان صرف خرید شرکت هفت تپه با حدود 30 هزار هکتار اراضی می شود. این واگذاری خالی از اشکال نبوده و بعد از آن، ابر متهم ارزی به مرور اقدام به تغییر کاربری شرکت می کند و سعی دارد شرکت را از فرایند تولید نیشکر دور و به سمت تولید محصولات دیگر هدایت کند.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی ابراز کرد: در ادامه این اتفاقات، کارگران شرکت که شامل چند هزار کارگر ثابت و فصلی می شوند و حتی به صورت نسلی در این مجموعه فعالیت داشتند، مانع این ابر متهم ارزی می شوند و همین امر باعث شده، کارفرما به آزار و اذیت آنان بپردازد.

بیشتر بخوانید:

  • هفت تپه؛ چند قدم تا رهایی / آیا سازمان خصوصی سازی در حفظ بیت المال کوتاهی کرده؟!

وی ادامه داد: در تحقیق و تفحصی که از سوی تیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون واگذاری هفت تپه و تخلفاتی که در آن رخ داده، صورت گرفته متوجه شدیم که برخی الزامات در این فرایند رعایت نشدند و یکی از آن ها، نحوه واگذاری اشتباه بوده و در این جریان به اهلیت خریدار شرکت توجهی نشده و شفاف سازی هم در فرایند واگذاری صورت نگرفته است. جدای از آن، بعد از واگذاری هم هیچ نوع نظارتی بر فعالیت کارفرما در هفت تپه صورت نگرفته است.

نادری با بیان اینکه به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس، چندماه پیش به این پفراینده ورود کردیم و در چهل و نهمین روز اعتراضات کارگری این شرکت مقابل فرمانداری شهرستان شوش حاضر شدیم، اظهار کرد: در طی 49 روز اعتراضات مسالمت آمیز کارگران این شرکت، که چند ماه پیش برگزار شد، حتی یک مقام مسئول از دستگاه های ذی ربط در جمع کارگران حضور پیدا نکرد تا شنوای مطالبات کارگران هفت تپه باشد.

وی گفت: بعد از اینکه در جمع کارگران حاضر شدیم، شروع به برگزاری جلسات حل مسائل هفت تپه در مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان اجرایی دستگاه های ذی ربط کردیم و هر چه به بررسی بیشتر این پفراینده پرداختیم، بیش از پیش متوجه عمق فساد در فرایند واگذاری این شرکت و تخلفات گسترده ابر متهم ارزی شدیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1257

به "ابر متهم ارزی چه بر سر شرکت هفت تپه آورده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابر متهم ارزی چه بر سر شرکت هفت تپه آورده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید