آموزش مهارت های زندگی و کسب وکار به هزار سرباز وظیفه در هرمزگان

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی هرمزگان جهت افزایش میزان اثربخشی خدمت مقدس سربازی به وسیله برگزاری دوره های مهارت آموزی برای سربازان وظیفه اطلاع داد.

آموزش مهارت های زندگی و کسب وکار به هزار سرباز وظیفه در هرمزگان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انواع ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمودرضا امیاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جهت افزایش میزان اثربخشی خدمت مقدس سربازی جوانان، وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح کشور تفاهم نامه ای منعقد کردند تا سربازان استفاده بهینه ای از اوقات فراغت خود داشته باشند و فرصت های شغلی به وسیله آموزش کسب وکار به سربازان داده گردد.

این مقام مسئول اضافه کرد: متناظر با تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان، با جهاد دانشگاهی هرمزگان تفاهم نامه ای برای اجرایی کردن آن تفاهم نامه منعقد کردیم و مطابق آن مقرر شد در سال 98 بالغ بر هزار سرباز وظیفه در استان از دوره های مهارت آموزی در دو محور آشنایی با مهارت های زندگی و آشنایی با مهارت های عمومی کسب وکار بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه بالغ بر 40 هزار سرباز وظیفه را در کل کشور باید پوشش دهد که سهم استان هرمزگان هزار سرباز است، ادامه داد: تا به امروز بالغ بر 840 سرباز از نیروهای وظیفه از این دوره ها استفاده کردند که امیدواریم تا انتها سال به هزار نفر که در تعهدمان است برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم این تفاهم نام مستمراً در سال 99 نیز ادامه داشته باشد، مطرح نمود: در نظر داریم تأکید مقام عالی وزارت در توسعه اشتغال برای جوانان و سربازان را اجرا کنیم و در این زمینه جهاد دانشگاهی همکاری خوبی با ما داشته و خروجی خوبی نیز خواهد داشت.

امیاری مطرح نمود: اعتبار این طرح در سال 98 160 میلیون تومان بود و ما برای اینکه بتوانیم این طرح را به صورت گسترده تر در استان اجرا کنیم درخواست اعتبارات بیشتری برای سال 99 کردیم.

وی با اشاره به اینکه از تمامی مسئولین استان به خصوص استاندار هرمزگان که نگاه ویژه ای به ورزش و جوانان دارد تشکر می کنم، اضافه کرد: حمایت های استاندار هرمزگان باعث شده تا ما کارهای خوبی در حوزه زیرساخت ها، ورزش، جوانان و مهارت آموزی سربازان وظیفه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز در گفت وگو با خبرنگاران، مطرح نمود: تا به امروز دو تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی هرمزگان منعقد کردیم که موضوع تفاهم نامه اول افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) جهاد دانشگاهی بود که از استان های پیش رو در این عرصه بودیم؛ این مرکز را به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح کردیم که مورد بهره برداری جوانان نهاده شد و جوانان بسیاری توانستند از دوره های متعدد این رویداد استفاده نمایند.

مجتبی عامری ادامه داد: تفاهم نامه دوم ما نیز در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و ستاد نیروهای مسلح برای ارتقا دانش سربازان بود که تا به امروز راضی هستیم و دوره های خوبی در این زمینه برگزارشده و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد و بتوانیم به سربازان کل استان هرمزگان جامعیت ببخشیم.

وی توضیح داد: از اهداف این تفاهم نامه می توان به افزایش میزان اثربخشی خدمت مقدس سربازی جوانان، ایجاد جذابیت و نگرش متعالی نسبت به خدمت سربازی، یاری به اشتغال جوانان و تسهیل ورود آنان به بازار کار، خوشایند کردن خدمت سربازی و افزایش نشاط کارکنان وظیفه، افزایش بهره وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان در خدمت سربازی، فراهم کردن فرصت های شغلی به وسیله آموزش اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 749

به "آموزش مهارت های زندگی و کسب وکار به هزار سرباز وظیفه در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مهارت های زندگی و کسب وکار به هزار سرباز وظیفه در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید