آموزش ساخت 8 هدیه دست ساز برای روز مادر مرحله به مرحله

به گزارش مینی نت، برای درست کردن هدیه دست ساز روز مادر تنها ضروری است کمی خلاق باشید و از ایده هایی که در این نوشتار به شما می دهیم، درست پیروی کنید تا یک درست کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی و در مجله خبرنگاران می توانید با آموزش ساخت کاردستی آسان برای روز مادر و درست کردن هدایایی مجذوب کننده برای این روز آشنا شوید.

آموزش ساخت 8 هدیه دست ساز برای روز مادر مرحله به مرحله

1- یک کارت پستال خاص درست کنید

کارت پستال یک کاردستی آسان برای روز مادر است. برای هدیه روز مادر می توانید تنها با چند کاغذ رنگی و مقوای ساده یک کارت پستال منحصر به فرد و مجذوب کننده طراحی کنید. ایده این کار برای به سلیقه خودتان بستگی دارد ولی برای درست کردن کارت پستال پیشنهادی ما در روز مادر می توانید تصویری از دستان خودتان روز یک مقوای رنگی بکشید.

سپس مقوا را از کنار جایی که انگشت کوچک خود را کشیده اید تا کنید و دور آن را به جز کنار تا شده مقوا برش بزنید. حالا یک قلب با رنگی هماهنگ در وسط این دو دست بچسبانید و هر چیزی که دوست دارید برای مادرتان بنویسید و مطمئن باشید چیزی که خودتان درست می کنید برترین کادوی دست ساز روز مادر خواهد بود و او را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

2- یک گلدان با سلیقه خودتان طراحی کنید

درست کردن این هدیه دست ساز روز مادر قطعاً مادر شما را شگفت زده خواهد نمود. برای این کار یک گلدان با هر طرح و میزان ای انتخاب کنید و ابتدا با مداد طرحی را که دوست دارید روی آن بکشید. سپس با استفاده از رنگ طرح مورد نظرتان را رنگ آمیزی کنید و اجازه دهید خشک گردد.

در پایان نیز برای دوام و براق شدن کار روی آن کمی کلیر بزنید. می توانید این گلدان را با هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید. لبه کار را روبان بچسبانید و یا آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید و به عنوان هدیه دست ساز برای روز مادر به او هدیه دهید.

بیشتر بخوانید:

3- یک بند عینک دست ساز درست کنید

برای عینک طبی یا مادرتان یک بند عینک درست کنید و برای روز مادر به او هدیه دهید. برای این کار تنها به اندازهی منجوق و مروارید احتیاج دارید. برای اتصال بند به کناره عینک نیز می توانید یک اتصال پلاستیکی از خرازی ها تهیه کنید.

کافی است منجوق ها و مروارید ها را به سلیقه خودتان سرهم کنید و در پایان اتصال پلاستیکی را وصل کنید و یک بند عینک زیبا را به عنوان کاردستی برای روز مادر به او هدیه دهید. برای درست کردن این بند عینک حتی می توانید از زنجیرهای ساده ای که در دسترس دارید نیز بهره ببرید و یک بند خاص برای مادرتان طراحی کنید.

4- یک صابون دست ساز درست کنید

درست کردن یک ایده فوق العاده برای هدیه دست ساز روز مادر است. برای این کار تنها ضروری است یک صابون سفید را خرد یا رنده کنید. سپس آن را برای 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس هم بزنید. 30 ثانیه دیگر این کار را انجام دهید تا صابون کاملاً آب گردد.

بعد از آب شدن صابون آن را در یک قالب مناسب بریزید و اندازهی گل خشک و گیاه و روغن معطر به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خشک گردد. سپس صابون دست ساز را تزیین کنید و به مادرتان هدیه دهید.

5- به سلیقه خودتان شمع درست کنید

یک ایده مجذوب کننده دیگر برای هدیه دست ساز روز مادر است که با کمی خلاقیت می تواند هم شما هم مادرتان را شگفت زده کند. برای درست کردن شمع تنها به یک اندازه پارافین یا شمع های کهنه و قدیمی احتیاج دارید و یک نخ فتیله.

برای این کار پارافین یا شمع های قدیمی را در یک کاسه بریزید و داخل مایکروویو یا یک قابلمه کوچک گرم کنید. بعد از آب شدن پارافین آن را داخل یک ظرف زیبا یا یک فنجان مجذوب کننده بریزید. نخ فتیله را در وسط قرار دهید و سر آن را با یاری یک مداد یا چنگال روی وسط فنجان نگه دارید.

اجازه دهید شمع شما خشک گردد و این هدیه دست ساز روز مادر را در یک بگذارید و به همراه به او کادو دهید.

6- برای مادرتان چشم بند درست کنید

احتمالاً تجربه یک خواب راحت برای همه مادران اهمیت زیادی دارد. برترین هدیه دست ساز برای روز مادر ساخت یک چشم بند خواب است. درست کردن یک چشم بند ساده احتیاج به مهارت خاصی در خیاطی ندارد.

برای این کار ضروری است یک پارچه نرم و ابریشمی انتخاب کنید. آن را به شکل چشم بند برش دهید و برای قسمت وسط آن نیز یک لایه ابر قرار دهید و دور آن را بدوزید. سپس یک کش به آن وصل کنید و این کاردستی برای روز مادر را به مادر عزیزتان هدیه دهید.

7- یک جا کلیدی دست ساز طراحی کنید

مهم نیست با چه چیزی اما راه های زیادی برای درست کردن یک جا کلیدی زیبا وجود دارد. می توانید از یک تکه چرم یا نمد بهره ببرید، یا با یاری پارچه، مهره و هر چیزی که در دسترس دارید، یک جاکلیدی زیبا برای مادرتان طراحی کنید و آن را به عنوان هدیه دست ساز روز مادر به او هدیه دهید. حتی می توانید این جاکلیدی را به صورت قلب یا شکلک های مختلف درست کنید و جلوه مجذوب کننده تری به آن ببخشید.

8- یک تراریوم دست ساز برای روز مادر درست کنید

اگر در فکر ساخت هدیه دست ساز روز مادر هستید، می توانید یک تراریوم دست ساز درست کنید. برای این کار باید یک شیشه در میزان و شکل مناسب درست کنید، سپس اندازهی خاک داخل شیشه بریزید و انواع گل و کاکتوس در آن بکارید.

برای زیباتر شدن تراریوم می توانید از اکسسوری های تزیینی و عروسک های کوچک مخصوص تراریوم و گلدان نیز بهره ببرید. در نهایت یک کارت با نوشته مورد نظرتان را روی یک خلال دندان بچسبانید و داخل تراریوم قرار دهید و این تراریوم مجذوب کننده را در روز مادر به مادر و یا همسرتان هدیه دهید.

برای مشاهده روی لینک مطلب کلیک کنید.

منابع: marthastewart/ goodhousekeeping

منبع: افق کوروش
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2150

به "آموزش ساخت 8 هدیه دست ساز برای روز مادر مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت 8 هدیه دست ساز برای روز مادر مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید