شروع بازسازی مسجد تاریخی میدان در ارومیه

به گزارش مینی نت، معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مسجد میدان ارومیه یکی از مساجد محلی و تاریخی ارومیه است که کار بازسازی آن با همکاری شهرداری و اداره کل استان شروع شده است.

شروع بازسازی مسجد تاریخی میدان در ارومیه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، حسن سپهرفر دوشنبه 22 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسجد در خیابان عطایی ارومیه واقع شده که از نظر معماری و ساخت وساز و مصالح به کار رفته در آن، از ارزش بالایی برخوردار است.

او با اشاره به قدمت این بنا اضافه کرد: بر اساس شواهد معماری، قدمت این مسجد به اواخر دوره زندیه می رسد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به ویژگی های این مسجد ادامه داد: یکی از ویژگی های شاخص این مسجد وجود دو محراب جداگانه مردانه و زنانه در صحن داخلی آن بوده که از این لحاظ در بین مساجد استان یکی ویژگی منحصربه فرد است.

او مطرح کرد: با توجه به نیازهای بازسازیی که برای این بنای تاریخی احساس می شد، تفاهم نامه ای بین اداره کل استان با سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه منعقد شد تا با تأمین اعتبار از سوی نهاد و نظارت فنی و کارشناسی میراث فرهنگی عملیات بازسازی آن شروع گردد.

سپهرفر توضیح داد: بر همین اساس کارگاه بازسازیی آن هم اکنون راه اندازی شده و قرار است جداره های خارجی مسجد پاکسازی و اندودهای سیمانی برچیده و آجرهای دیوارهای آن بازسازی گردد.

او گفت: عملیات این کارگاه دو ماه طول می کشد و مقرر است در مراحل بعدی فضاهای داخلی مسجد نیز بازسازی و سامان دهی گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 895

به "شروع بازسازی مسجد تاریخی میدان در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی مسجد تاریخی میدان در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید