کفسابی ساختمان و همه چیز در خصوص آن

به گزارش مینی نت، رپرتاژ آگهی - تمام سطوح ساختمان با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و در ظاهر آن ها تغییراتی رخ می دهد که از زیبایی آن ساختمان می کاهد. کف یکی از قسمت هایی محسوب می گردد که نسبت به دیگر سطوح بیشتر در معرض چنین مسئله ای قرار می گیرد. شاید پیش خودتان فکر کنید که می گردد این مشکل را با تعویض کف پوش ساختمان بر طرف کرد، اما باید گفت چنین کاری وقت، انرژی و هزینه زیادی از شما می گیرد و بهتر است راهکار دیگری را بر طرف کردن چنین مسئله ای پیدا کنید.

کفسابی ساختمان و همه چیز در خصوص آن

یکی از شیوه و روش هایی که می توانید با استفاده از آن، از ایجاد چنین مسئله ای جلوگیری کنید، کفسابی است. استفاده از این شیوه باعث از بین رفتن آلودگی هایی که بر روی کف قرار گرفته است می گردد و همین موضوع فرسودگی و تخریب کف ساختمان را به تعویق می اندازد.

کفسابی چیست؟

در ابتدا ضروری است بدانید که شما باید زمانی برای کفسابی ساختمان خود اقدام کنید که کف ساختمان شما تراز خود را از دست داده باشد و برآمدگی و تورفتگی های بسیاری بر روی آن دیده گردد؛ برای مثال گاهی مشاهده می کنید که لبه های سنگ یا موزاییک استفاده شده برای کف ساختمان در یک سطح قرار نگرفته است، در چنین شرایطی شما برای رفع کردن این مشکل باید اقدامات لازم برای کفسابی را انجام دهید.

مورد دیگری که در صورت مشاهده متوجه می شوید به کفسابی احتیاج است را می توان آلودگی، کثیفی و یا ریختن هر ماده خارجی مانند گچ و رنگ در نظر گرفت؛ اگر شما در کف ساختمان خود با چنین مواردی روبرو شدید و این موارد برای شما ناخوشایند بودند، می توانید با کف سابی آن را حل کنید و برای بار دیگر سطح کف ساختمان خود را زیبا و درخشان کنید. کف ساب نیز به فردی گفته می گردد که این کار را برای شما انجام می دهد و شما در صورت مشاهده مواردی که ذکر شد، باید با چنین فردی تماس بگیرید و از آن درخواست یاری کنید.

کفسابی در واقع شیوه ای به حساب می آید که با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می گردد. دستگاهی که برای این کار در نظر گرفته شده است به راحتی یک لایه از کف پوش ساختمان که می تواند در انواع گوناگونی چون بتنی، سنگی، سرامیکی، موزاییکی و … باشد را برمی دارد و با این کار جرم و آلودگی که بر روی کف وجود دارد را از بین می برد؛ همچنین استفاده از این دستگاه سطح صافی را نیز ایجاد می نماید که این موضوع بر زیبایی نیز تاثیر دارد.

توجه داشته باشید که شما می توانید از این شیوه برای ساختمان های قدیمی و همچنین خانه های نو ساز نیز بهره ببرید و هیچ محدودیتی در این موضوع وجود ندارد؛ چرا که امکان دارد کف یک خانه نوساز نیز آلوده گردد یا جرم بگیرد؛ بنابراین بهتر است با شیوه های گوناگون کفسابی آشنا شوید تا در صورت احتیاج بدانید که باید چه کاری را انجام دهید.

نحوه انجام کفسابی

افراد ماهر و با تجربه ای در این زمینه مشغول فعالیت هستند که با استفاده از دستگاه ساب زن، کار خود که غبارروبی و یکدست سازی کف است را انجام می دهند. دستگاه ساب زن، دستگاهی به حساب می آید که با استفاده از آن امکان انجام این امور وجود دارد؛ چرا که برای آن یک لقمه در نظر گرفته شده که این لقمه کار اصلی غبارروبی و یکدست سازی را انجام می دهد. توجه داشته باشید که لقمه از مهمترین بخش های دستگاه ساب زن است که در زیر دستگاه نصب می گردد و با حرکت دورانی که دارد سطح را تمیز و ترمیم می نماید. موضوع دیگری که در رابطه با این دستگاه باید به آن اشاره داشت، انواع گوناگون آن است که در دو نوع تک فاز و سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد.

روش کفسابی ایتالیایی

در این بخش از مقاله تصمیم داریم شما را با روش های گوناگون کفسابی آشنا کنیم. یکی از ایده آل ترین این روش ها را می توان مدل ایتالیایی در نظر گرفت. این روش که به کفسابی شیشه ای و آینه ای نیز معروف است، می تواند به خوبی احتیاج شما را رفع کند. شاید برای شما این سوال مطرح گردد که چرا به این روش، روش ایتالیایی می گویند؟ باید گفت لقمه ای که در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است جنسی از مرمر که یکی از سنگ ها کشور ایتالیا است را دارد که علاوه بر زیبایی و درخششی که به کف یک محیط می بخشد، عیوبی که وجود دارد را نیز بر طرف می نماید.

ساب زنی

در این روش، از دستگاهی که لقمه آن از سنگ های استاندار انتخاب شده یاری می گیرند؛ همچنین باید اشاره داشت که حساسیت دستگاه مورد استفاده در این روش بسیار بالا است و به شما یاری می نماید که به خوبی کف ساختمان را جلا و زیبایی ببخشید؛ توجه داشته باشید که اگر شما تصمیم به جلا بخشیدن دارید، باید از ساب ایتالیایی و اگر تصمیم به بتونه کاری و پوشش درزها دارید از رزین بهره ببرید.

کفسابی سنگ

در این شیوه متناسب با میزان آلودگی و خرابی که برای سنگ وجود دارد تعداد لقمه های گوناگونی انتخاب می گردد؛ از طرفی اگر تصمیم دارید با استفاده از این دستگاه بتونه کاری انجام دهید باید از چسب، سیمان یا رزین بهره ببرید. شما با استفاده از این روش و پرداخت هزینه مناسب می توانید کیفیت و ماندگاری ایده آلی را برای کف محیط ساختمان خود رقم بزنید.

کف شویی

شیوه دیگری که برای تمیز کردن و ترمیم خرابی های کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، کف شویی است. در این روش که یکی از شیوه های ارزان قیمت نیز به حساب می آید از لقمه های مخصوصی استفاده می گردد که می تواند برای سطوح سنگی جلا و درخشش ایجاد کند؛ سپس با استفاده از فرچه های مخصوص شست و شو، باید کف ساختمان به طور کامل شسته و تمیز گردد.

کفسابی بتن

این روش در مقایسه با دیگر شیوه و روش ها متفاوت است، چرا که این روش برای زدودن آلودگی هایی چون چسب و گازوئیل و همچنین یکدست کردن سطوح بتنی استفاده می گردد. برای استفاده از این دستگاه دو حالت متفاوت وجود دارد، حالت خشک یا حالت خیس که با یاری آب صورت می گیرد. موضوع دیگری که در رابطه با این روش وجود دارد، نوع بتن کف است، به طوری که اگر کف از بتن های ریز تشکیل شده باشد، کفسابی آن آسان و اگر از بتن های درشت باشد، کفسابی آن سخت خواهد بود.

موارد گوناگونی بر قیمت این روش از کفسابی تاثیر دارند، برای مثال باید به نوع بتن، اندازه آن و متراژ کف نیز توجه داشت؛ هر یک از این موارد می توانند قیمت متفاوتی را رقم بزنند. دستگاهی که در این شیوه مورد استفاده قرار می گیرد، سه فاز است که این موضوع باعث می گردد کار با سرعت و کیفیت بهتری انجام گردد.

کفسابی سرامیک

روش کفسابی سرامیکی با سه دستگاه متفاوت انجام می گردد که استفاده از هر کدام متناسب با شرایط خاصی است. دستگاه کف ساب سرامیک در سه مدل سه فاز، تک فاز و دستی وجود دارد که از هر کدام برای تمیز و ترمیم کردن محیط های خاصی استفاده می گردد؛ برای مثال از نوع سه فاز این دستگاه زمانی استفاده می گردد که شما قصد دارید کف یک محیط با متراژ بالا را با قدرت و سرعت بالا تمیز یا ترمیم کنید، از طرفی مدل تک فاز برای محیط و ساختمان های کوچک طراحی شده که از قدرت و سرعت مناسبی برخوردار است. در رابطه با نوع دستی نیز باید گفت که برای کفسابی محیط های بسیار کوچک مانند گوشه های دیوار یا سرویس های بهداشتی استفاده می گردد.

کفسابی موزاییک

موزاییک یکی از انواع کف پوش های گوناگون است که شاهد استفاده از آن در محیط های گوناگون هستیم. برای این مدل از کف پوش امکان دارد مسائل گوناگونی رخ دهد، برای مثال می توان به خوردگی آن ها، آلودگی و جرم هایی که میان درز و روزنه های آن وجود دارد، اشاره نمود. برای جرم گیری و غبار زدایی چنین کف پوشی به روش مخصوصی از کفسابی احتیاج است تا مسئله ای برای موزاییک ایجاد نگردد. هزینه ای که برای این کار باید بپردازید با توجه متراژ معین می گردد.

مزیت هایی که کفسابی به همراه دارد

  • با انجام کفسابی ساختمان و محیط های دیگر، پستی، بلندی و تمامی ناهمواری های کف از بین خواهند رفت و یک محیط با سطح صیقلی و صاف در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  • مزیت دیگر، از بین رفتن جرم و گرد و غباری است که بر روی سطح کف دیده می گردد. انجام این عمل علاوه بر آنکه جرم و آلودگی کف را از بین می برد، می تواند باعث ترمیم خطوط و شکاف های ایجاد شده نیز بگردد.
  • شفافیت و درخشش نیز از دیگر موضوعاتی به حساب می آید که با انجام کفسابی تحقق پیدا می نماید.

تمامی مواردی که ذکر شد، همگی باعث افزایش عمر مفید کف پوش های گوناگون می گردد؛ بنابراین شما باید این موضوع را یک موضوع جدی در نظر بگیرید و در صورت مشاهده مسائلی چون آلودگی، جرم گرفتگی یا ترک و شکستگی، برای انجام این کار اقدامات لازم را انجام دهید. ما به شما کفسابی شفق را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید تنها با برقراری یک تماس و مشورت با متخصصین، روش مناسبی را انتخاب و سپس با پرداخت یک هزینه مناسب کف پوش ساختمان خود را ترمیم و تمیز کنید. برای ارتباط با کارشناسان شفق، به سایت این مجموعه به آدرس kafsabishafagh.com مراجعه فرمایید .

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1308

به "کفسابی ساختمان و همه چیز در خصوص آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفسابی ساختمان و همه چیز در خصوص آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید