چه موقع سرماخوردگی فقط یک سرماخوردگی ساده نیست؟

به گزارش مینی نت، آیا دیگر آبریزش بینی و عطسه های پی در پی فقط علائم یک سرماخوردگی ساده نیستند؟ چه می گردد اگر پشت تمام آن علائم معمول سرماخوردگی چیز دیگری کمین نموده باشد؟ مقاله زیر را بخوانید تا پی ببرید که چه موقع یک

چه موقع سرماخوردگی فقط یک سرماخوردگی ساده نیست؟

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

آیا دیگر آبریزش بینی و عطسه های پی در پی فقط علائم یک سرماخوردگی ساده نیستند؟ چه می گردد اگر پشت تمام آن علائم معمول سرماخوردگی چیز دیگری کمین نموده باشد؟ مقاله زیر را بخوانید تا پی ببرید که چه موقع یک سرماخوردگی شما چیزی بیشتر از فقط یک سرماخوردگی ساده است.

آیا به تمام آن عطسه کردنها عادت نموده اید و تمام آن فین فین کردن ها را به اسم همراهان همواره حاظر به حساب می آورید؟ آیا بعد از گذشت یک هفته از آغاز سوزش سقف دهانتان، آن لرزهای گاه و بیگاه حاضر به رفتن نیستند؟ خب، به نظر می رسد ظاهراً یک سرماخوردگی که بیش از مقدار طولانی شده ممکن است با گذشت زمان به چیز ناگواری تبدیل شده باشد ـ می تواند هر چیزی باشد، از ورم حاد نه چندان تهدید آمیز سینوسها تا آنفولانزای خوکی بسیار مهلک! بسیار خوب، قصد نداشتم شما را بترسانم، اما اگر ترس این آگاهی را به شما القاء کند که بتوانید سلامتیان را حفظ کنید (و احتمالاً جان شما را نجات دهد)، توصیه می کنم که بترسید ـ خیلی بترسید ـ و با توجه زیاد به مطالبی که در ادامه این مقاله گفته می گردد! پی ببرید که چه زمان یک سرماخوردگی مهمتر از یک سرماخوردگی ساده است.

چه موقع سرماخوردگی فراتر از یک سرماخوردگی معمولی است؟

تحت شرایط عادی، سرماخوردگی چه مدت طول می کشد؟ خوب، مدت زمان یک سرماخوردگی عادی 7-5 روز است که چنانچه فردی که از این بیماری رنج می برد دارای سلامت طبیعی و سیستم ایمنی نسبتاً نیرومندی باشد، بیماری او تحت هیچ شرایطی نباید بیشتر از 10 روز به طول بیانجامد. در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان تا حدودی ضعیف تر است (با توجه به برخورداری از سلامت ضعیف تر در نتیجه وجود عفونت های دیگری که در این فرد وجود دارد و یا بعلت تجویز آنتی بیوتیک ها، قرص های ضد بارداری و یا هر گونه دارویی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می نماید)، عود یک سرماخوردگی معمولی ممکن است حدوداً دو هفته زمان برد تا برطرف گردد. با این حال، بسته به سلامت فردی و سیستم ایمنی شخص، هر سرماخوردگی که فراتر از دوره مذکور طول بکشد، بایستی بیشتر از یک سرماخوردگی ساده در نظر گرفته گردد. بنابراین، علائم مشترکی که میان عارضه های دیگر با یک سرماخوردگی وجود دارند، (مانند تب، گلودرد، آبریزش بینی، ضعف، سرفه، سردرد، و غیره)، می تواند به ظاهر مسئول طولانی شدن سرماخوردگی معمولی باشد؟ در زیر نام بعضی از مهمترین احتمالاتی را آورده ایم که باعث می شوند سرماخوردگی بیشتر از حد معمول به طول بیانجامند در حالیکه بدن را تحت پوشش ظاهر فریبند ه خود قرار داده است.

سینوزیت حاد: بیشتر علائم این عارضه با سرماخوردگی معمولی یکسان است، علائمی همچون گرفتگی و آب ریزش بینی، سرفه، تب، سردردهای خفیف و گاه به گاه، کاهش حس بویایی، و غیره. علائم مضاعفی که باعث هویدا شدن این عارضه می شوند شامل درد و کمی التهاب در منطقه ها سینوس، مانند نواحی اطراف چشم و منطقه ها گونه در اطراف بینی، و ... می باشند. گلودرد و آبریزش بینی هم معمولاً وجود دارد.

آنفلوانزای فصلی: علاوه بر تمام علائم مربوط به سرماخوردگی، به احتمال زیاد آنفلوانزای فصلی در بیشتر دوره های فصلی شما را با تب و لرز از پا در می آورد. بعلاوه، علائمی مانند درد عضلانی، خستگی، سرفه و گلو درد، به احتمال زیاد چنانچه مبتلا به آنفولانزا باشید، شدیدتر خواهد بود. در مواقع نادر، حالت تهوع و اسهال و استفراغ هم می تواند این بیماری را همراهی کند.

آنفولانزای خوکی: اگر چه نسبت شیوع همه گیر آن به طور قابل توجهی در این اواخر کاهش یافته است، هنوز هم موارد تصادفی از آنفولانزای خوکی در نقاط مختلف دنیا گزارش شده است. علائم آنفولانزای خوکی کمابیش شبیه علائم سرماخوردی معمولی و آنفولانزای فصلی است. با این حال، بروز مسائل گوارشی مانند تهوع و ناراحتی دستگاه گوارش، که در آنفلوانزای فصلی بسیار نادر است، تا حدی در آنفولانزای خوکی بیشتر و تعیین تر است.

ذات الریه: هر چند که عفونت دستگاه تنفسی تحتانی و ریه هاست، اغلب دارای علائمی مانند سرفه، خلط فراوان و تب بوده، که ممکن است با سرماخوردگی معمولی اشتباه گرفته گردد. درد قفسه سینه بهنگام سرفه معمولاً یک شاخص روشنی است که نشان می دهد این بیماری چیزی فراتر از یک سرماخوردگی ساده است که شما را از پا انداخته است!

آنفلوانزای مرغی: دیگر یک عفونت معمولی نیست، بیشتر علائم آنفلوانزای مرغی (مانند آبریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب، سردرد، درد عضلانی، و غیره) همچون سرماخوردگی معمولی و آنفولانزای فصلی است. با این حال، اگر اسهال و مسائل تنفسی با علائم فوق همراه باشد، قطعاً از یک سرماخوردگی فراتر بوده و آنفولانزای مرغی می تواند مقصر واقعی باشد.

برونشیت حاد: به لحاظ تکنیکی عفونت ویروسی نایژه با التهاب غشاهای مخاطی آن تعیین می گردد، علائم برونشیت حاد عبارتند از گرفتگی بینی، گلو درد، آبریزش بینی، تب خفیفِ گاه و بیگاه و افزایش فراوری خلط. با این حال، داشتن مشکل تنفسی و صدای خس خس به همراه علائم اختلال در تنفس (به خصوص به هنگام خواب یا دراز کشیدن بر روی پشت) احتمال بیشتری دارد که برونشیت حاد باشد تا یک سرماخوردگی. اغلب، یک دوره سرماخوردگی طولانی مدت یا هر یک از بیماریهای تنفسی دیگری که در بالا ذکر شد، می تواند به برونشیت حاد تبدیل گردد.

گمان می کنم، این پاسخی باشد با جزئیات روشن، به سئوالی که در اسم آمده است. دفعه بعد که آن فین فین کردنها و خِر خِرهای مرطوب بیش از زمانی که قبلاً اتفاق می افتاد طول بکشد، طولانی شدن دوره بیماری را جدی بگیرید و بلافاصله به پزشک مراجعه نموده، تا از شر هرآنچه که پشت علائم بی ضرر سرماخوردگی معمولی نهفته باشد، خلاص شوید.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1787

به "چه موقع سرماخوردگی فقط یک سرماخوردگی ساده نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه موقع سرماخوردگی فقط یک سرماخوردگی ساده نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید