چند ایده برای دگرگون کردن حیاط و بالکن

به گزارش مینی نت، پاییز باشد، یا زمستان، بهار یا تابستان، فرقی ندارد، از این ایده های ناب در هر فصلی از سال می توان استفاده کرد! با این خلاقیت های خاص، می خواهید 24 ساعت شبانه روز را در حیاط یا بالکن تان بگذرانید!

چند ایده برای دگرگون کردن حیاط و بالکن

1- بالکن را کلاسیک کنید

اگر فضای کافی برای گذاشتن چند اسباب و اثاثیه در بالکن دارید از این ایده غافل نشوید! تنها چیزی که برای دلپذیر کردن بالکن تان احتیاج دارید، دو جایگاه، یک گلیم و عناصر طبیعی است. عناصر طبیعی یعنی یک میز چوبی، چند گلدان گیاه، تعدادی سنگ و … . دیزاین این وسایل با خودتان!

2- آتشدان رومیزی

این ایده جان می دهد برای فصلی که داریم می گذرانیم! با درست کردن این شومینه رومیزی، می توانید وقت بیشتری را در حیاط یا بالکن تان سپری کنید چون علاوه بر زیبایی، هوا را هم گرم می نماید. برای درست کردن این آتشدان به مقداری سیمان، ماده آتش زنه، سنگ ریزه و مقداری خورده ریز دیگر احتیاجدارید. ساخت آن ابدا سخت نیست و خودتان این را خواهید دید. روش ساخت این شومینه رومیزی در پست های قبلی همین بخش (بخش خلاقیت) آمده، پس به راحتی به وسیله دستور العمل، آن را بسازید.

3- نیمکت درختی

بعید می دانم قبلا نمونه این نیمکت خلاقانه را جایی دیده باشید! با نشستن روی این نیمکن آرامش بخش، از سایه درختان و همنشینی شان هم استفاده خواهید کرد. برای درست کردن آن به چند آیتم ساده احتیاج دارید: یک تخته چوب درست شده از تعدادی الوار، دو گلدان سنگی، دو درختچه و تعدادی کوسن. درختچه ها را در گلدان سنگی بکارید. تنه درختان را از لای تخته چوب رد کنید و تخته را روی گلدان قرار دهید. کوسن را هم روی تخته بگذارید. نیمکت تان آماده است!

4- دیوار را نقاشی کنید

بالکن شما هم دیواری بتنی و بد ریخت دارد؟ چرا با رنگ های شاد رنگش نکنید؟ دیوار را با رنگ های زنده و براق زیبا کنید. می توانید طرحی هم برای آن در نظر بگیرید و آن را مجذوب کننده تر کنید. برای ساده تر شدن کار، از اسپری رنگ هم می توانید یاری بگیرید.

5- ننو یا تخت درختی

این ایده برای اجرا در حیاط بهتر است. اگر درخت هایی چند ساله با تنه ستبر در حیاط تان دارید، می توانید یک ننوی درختی درست کنید. البته باید ببینید فاصله درخت ها از هم به میزان کافی باشد و درخت ها هم تحمل وزن شما را داشته باشند!

6- آشپزخانه کوچک در حیاط

یک قسمت از حیاط تان (یا اگر بالکنی بزرگ دارید، بالکن تان) را به آشپزخانه ای کوچک بدل کنید! لازم نیست اجاق گازی در این قسمت قرار دهید یا یخچال مخصوصی برایش خریداری کنید، همین که یک میز و کابینت برایش تهیه کنید کافی است. یک کابینت کوچک را در گوشه ای از حیاط روی دیوار نصب کنید، میزی هم زیر آن قرار دهید و تعدادی از ظرف های بی استفاده آشپزخانه را هم درون این کابینت بگذارید.

به این ترتیب آشپزخانه کوچک و بانمکی هم در حیاط دارید که برای پذیرایی از دوستانی که به شما سر می زنند آماده است!

7- نیمکت ساده

می توانید خلاقیت زیادی در درست کردن نیمکت برای حیاط یا بالکن تان به خرج دهید، اما یکی از زیبا ترین اصول، ساده بودن نیمکت است. یک نیمکت ساده به رنگ قهوه ای که با یک کوسن یا یک گلیم تزئین شده، مجذوب کنندهیتی غیر قابل تصور به فضا می دهد! رنگ قهوه ای نیمکت، هارمونی فوق العاده ای هم با گیاهان تان خواهد داشت، امتحان کنید!

8- چتر

این خلاقیت بیشتر برای حیاط مناسب است. یک چتر زیبای راه راه یا به رنگ شاد، علاوه بر نجات دادن شما از تابش مستقیم آفتاب یا بارش باران، فضا را هم دگرگون می نماید. این چتر را در کنار میز و جایگاه تان قرار دهید و ببینید چه طور فضا را صمیمی می نماید. برای افزایش مجذوب کنندهیت کار، می توانید یک ریسه لامپ ال ای دی هم در زیر چتر قرار دهید تا محیط را رمانتیک کنید.

9- کف را کاشی کنید

این هم یکی از ایده هایی است که فضا را به کلی تغییر می دهد و در حیاط و بالکن قابل اجرا است. هر طرح و رنگی از کاشی را که می خواهید تهیه کنید و خودتان آن را با چسب مخصوص کاشی به کف بچسبانید. بهتر است کاشی هایی که تهیه می کنید با رنگ اثاثیه حیاط یا بالکن تان همخوانی داشته باشند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2073

به "چند ایده برای دگرگون کردن حیاط و بالکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ایده برای دگرگون کردن حیاط و بالکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید