پرواز اولین هواپیمای برقی تجاری در انگلیس

به گزارش مینی نت، یک شرکت تجاری در انگلیس از پرواز پیروز تجاری اولین هواپیمای برقی در این کشور خبر داده است. این هواپیمای برقی که های فلایر نام دارد، مجهز به موتوری هیبریدی است.

پرواز اولین هواپیمای برقی تجاری در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، شرکت زیرو- اویا برای این هواپیما موتوری هیدروژنی - الکتریکی طراحی نموده که در جریان اولین پرواز تجاری از فرودگاه کران فیلد در بدفوردشایر عملکرد موفقی داشت.

دولت انگلیس از فراوری و عرضه هواپیماهای برقی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و کاستن از هزینه سفرهای هوایی استقبال می نماید. در حال حاضر مهم ترین چالش بر سر راه افزایش استفاده از این نوع هواپیماها، ضرورت نصب باتری های حجیم و سنگین بر روی هواپیماهای مذکور و نیز مسافت اندک قابل طی شدن با هواپیماهای برقی است.

برای غلبه بر این مسائل در هواپیمای HyFlyer کوشش شده تا از پیل سوختی جدید هیدروژنی استفاده گردد که هم برد هواپیما را افزایش می دهد و هم هزینه های فراوری باتری را کاهش می دهد.

قرار است هواپیماهای یادشده فعلاً با 10 تا 20 جایگاه فراوری شوند. اما تعداد جایگاه های آنها تا سال 2030 به 50 تا 100 جایگاه افزایش می یابد. مدل 200 جایگاه این هواپیما که تا سال 2040 فراوری می گردد قادر به پیمودن مسافتی 5556 کیلومتری خواهد بود. در جریان پرواز آزمایشی مدل فعلی این هواپیما مسافتی حدوداً 400 کیلومتری را پیمود. در پروازهای آینده هواپیمای یادشده خواهد توانست مسیری حداکثر 550 کیلومتری را طی کند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1040

به "پرواز اولین هواپیمای برقی تجاری در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز اولین هواپیمای برقی تجاری در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید