ورزش خون افراد چاق را سالم تر می نماید

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، چاقی یک چالش بزرگ برای سلامتی محسوب می گردد و تقریبا یک سوم بالغین به این عارضه مبتلا هستند.

ورزش خون افراد چاق را سالم تر می نماید

چاقی مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد می نماید که از جمله آن ها می توان به بیماری های قلبی و دیابت نوع دو اشاره نمود. بسیاری از مشکلاتی که در زمینه سلامتی افراد چاق برای آن ها پیش می آید مربوط به التهاب های مزمن است. التهاب فرایندی طبیعی در پاسخ به آسیب است اما التهاب طولانی مدت در افراد چاق می تواند به بافت سالم بدن نیز آسیب برساند.

برخی از سلول های خاص خونی نیز می توانند التهاب ایجاد نمایند. در شرایط خاص این سلول ها به میزان بیشتری در بدن فراوری می شوند و می توانند به سایر بافت ها و اندام های بدن نیز پراکنش یافته و موجب از دست رفتن عملکرد در آن ها شوند.

سلول های خونی که مسئول بروز التهاب هستند از سلول های بنیادی موجود در بدن منشا می گیرند. مطالعه ای جدید در دانشگاه اوتاوا برای اولین بار نشان داده است که ورزش کردن مشخصه های این سلول های بنیادی خون ساز را تغییر می دهد و بنابراین تعداد سلول های خونی که ممکن است ایجاد التهاب نمایند را کاهش می دهد.

این یافته ها توجیهی جدید برای مفید بودن ورزش برای سلامتی در بالغین مبتلا به چاقی است. در این مطالعه، محققین مشخصه های کامل فیزیولوژیک شرکت نمایندگان را قبل و بعد از یک برنامه تمرینی شش هفته ای ارزیابی کردند.

این برنامه تمرینی شامل سه بار دوچرخه سواری یا دویدن روی تردمیل در هفته و به مدت یک ساعت بود. در ادامه خون شرکت نمایندگان جمع آوری گردیده و سلول های بنیادی خون ساز آن ها مورد ارزیابی نهاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که تمرین، تعداد سلول های بنیادی خون ساز مربوط به فراوری سلول های خونی مسئول التهاب را کاهش می دهد.

در ادامه این مطالعه، محققین قصد دارند آنالیز نمایند که آیا تغییرات در جمعیت های سلول خونی عملکرد عضلات و چربی دخیل در مصرف و ذخیره سازی انرژی را در افراد چاق تغییر می دهد یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 40

به "ورزش خون افراد چاق را سالم تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش خون افراد چاق را سالم تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید