مومیایی های مصری برای حفظ اجساد نبودند

به گزارش مینی نت، مدت ها اعتقاد بر این بود که مصریان باستان از مومیایی کردن به عنوان راهی برای حفظ جسد پس از مرگ استفاده می کردند. با این حال، تحقیقات تازه نشان می دهد که هرگز چنین نبوده است و در عوض تکنیک دقیق دفن در واقع راهی برای راهنمایی متوفی به سمت الوهیت بوده است.

مومیایی های مصری برای حفظ اجساد نبودند

محققان موزه منچستر دانشگاه منچستر در انگلیس به عنوان بخشی از آماده سازی نمایشگاهی به نام مومیایی های طلایی مصر که در اوایل سال آینده افتتاح می گردد، این تصور غلط رایج را مورد آنالیز قرار دادند. این درک نو در خصوص هدف مورد نظر مومیایی کردن اساساً بسیاری از آنچه که در خصوص مومیایی به دانش آموزان آموزش داده می گردد را تغییر خواهد داد.

این تصور از آنجا شروع شد که مصریان از نمک برای مومیایی استفاده کردند این درحالی است که نمکی که آن ها استفاده نموده اند با نمکی که برای حفظ غذاها استفاده می گردد، تفاوت دارد. این ماده طبیعی به نام ناترون یک ماده معدنی طبیعی (ترکیبی از کربنات سدیم، بی کربنات سدیم، کلرید سدیم و سولفات سدیم) است که در اطراف بستر دریاچه ها در نزدیکی رود نیل فراوان بود و به عنوان یک عنصر کلیدی در مومیایی سازی عمل می کرد. از ناترون در مراسم معابد و برای پاکسازی مجسمه های خدایان نیز استفاده می شد. ماده دیگری که معمولاً با مومیایی ها مرتبط است بخور است که به عنوان هدیه ای به خدایان مورد استفاده قرار می گرفت.

حتی کلمه بخور در مصر باستان سنتجر بود و در لغت به معنای خدایی کردن است بنابراین وقتی از رزین های بخور بر روی بدن استفاده می گردد به منظور الهی کردن بدن است تا بدن به موجودی خداپسند تبدیل گردد و این لزوما به معنای حفظ جسد نیست. مصریان بر این باور بودند که متوفی در زندگی پس از مرگ به بدن احتیاج خواهد داشت اما از آنجا که تمام اندام های داخلی بدن هنگام مومیایی کردن بیرون آورده می شد از این رو دانشمندان بر این باور هستند که معنای عمیق تری در پس مومیایی کردن اجساد وجود دارد و این می تواند نوعی تبدیل بدن به مجسمه ای الهی باشد. باستان شناسان اغلب مومیایی هایی را پیدا می نمایند که در کنار تابوت هایی قرار گرفته اند که شباهت فرد متوفی را نشان می دهد.

در نمایشگاه مومیایی های طلایی مصر که از 18 فوریه 2023 در موزه منچستر به نمایش گذاشته می گردد تعدادی از ماسک های دفن، پرتره های تابلویی و تابوتخانه های مرتبط با تدفین های مصر باستان به نمایش گذاشته می گردد تا شواهد بیشتری از نیات اصلی مومیایی کردن به بازدیدنمایندگان ارائه گردد

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2127

به "مومیایی های مصری برای حفظ اجساد نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومیایی های مصری برای حفظ اجساد نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید