مدیریت 13 اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 54 درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می دهند.

مدیریت 13 اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است

مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به استفاده از توانمندی مدیران زن در حوزه گردشگری و صنایع دستی، اضافه کرد: در صورت نادیده دریافت سهم 54 درصدی بانوان از فراوری ثروت، طبیعی است که شاهد توسعه کشور نیز نخواهیم بود.

وی به فعالیت تعداد قابل توجهی از بانوان استان در حوزه گردشگری اشاره نمود و گفت: معتقدیم باید ظرفیت بانوان به منظور توسعه گردشگری استان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر نگاه ویژه به توانمندی زنان برای فعالیت در مدیریت حوزه گردشگری گفت: با این دیدگاه می توان بسترسازی و یاری به تحقق نقش و صندلی بانوان سرمایه گذار در توسعه و اشتغالزایی کشور و برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه گردشگری در استان و کشور را رقم زد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت 13 اقامتگاه بومگردی در استان مرکزی در اختیار بانوان است، گفت: 19 بانو نیز به عنوان سرمایه گذار در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی فعالیت دارند. در مجموع 4714 هنرمند صنایع دستی در استان فعالند و 54 درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می دهند.

مرزبان توضیح داد: در بسیاری از اقامتگاه های بوم گردی شاهد حضور بانوان در سطوح مدیریتی هستیم؛ به گونه ای که بانوان در بسیاری از این اقامتگاه ها نقش بنیان گذار و موسس را دارند و یکی از مهم ترین ویژگی های اقامتگاه های بوم گردی این است که به صورت خانوادگی اداره می شوند، ازاین رو نقش زنان در توسعه و حفظ روستاها و مناطق عشایری انکارناپذیر است و بدون شک صنعت گردشگری نه تنها می تواند زنان را توانمند سازد و به آنان امکان رشد و شکوفایی بدهد، بلکه می تواند زمینه دسترسی آنان را به فرصت های شغلی و مشارکت مالی فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه های مختلف از جمله راهنمایان تور، انجمن های صنفی گردشگری، مراکز اقامتی و سرمایه گذاری بانوان فعالی در استان مرکزی نقش آفرینی می نمایند که مورد حمایت اداره کل قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1430

به "مدیریت 13 اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت 13 اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید