قلعه اردلان تویسرکان در شرایط مناسبی به سر نمی برد

به گزارش مینی نت، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، قلعه اردلان تویسرکان در شرایط مناسبی به سر نمی برد.

قلعه اردلان تویسرکان در شرایط مناسبی به سر نمی برد

اسحاق ترکاشوند، مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه منابع بودجه میراث فرهنگی محدود است و تا به امروز نتوانسته ایم بنا را اساسی بازسازی کنیم، اظهار کرد: ما کوشش می کنیم اعتبار شهرستان را به قسمت هایی که مالک شخصی ندارد مثل پل های تاریخی اختصاص دهیم و بازسازی بناهایی که مالک دارند باید با مشارکت مالک باشد اما مالک این بنا تا به امروز هیچ مشارکتی با ما نکرده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات سال 97 حدود 500 میلیون تومان برای قلعه اردلان هزینه کردیم اما بیش از این برای ما مقدور نبود، از طرفی مساحت قلعه بالاست و هزینه یاد شده تنها در حد بازسازی یک دهم بنا بود.

ترکاشوند با بیان اینکه برآورد ما برای بازسازی بنا حدود 12 میلیارد تومان است، اضافه نمود: مجوز هتل سنتی بنا در سال 96 صادر شده و همان سال میراث فرهنگی پیگیری کرد از محل تسهیلات روستایی مقدمات تصویب 12 میلیارد تسهیلات به آن اختصاص یابد اما چون ملک بین چند ورثه است، این اتفاق عملی نشد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان توضیح داد: مالک علاقه ای ندارد برای بنا هزینه کند و اعتقاد دارد تنها دولت باید هزینه ها را متقبل گردد.

وی در سرانجام بیان نمود: قلعه اردلان تویسرکان متعلق به دوره قاجار و در روستای اشتران واقع است. کنار بنا یک حمام تاریخی قرار گرفته است که مکمل قلعه بوده و قناتی نیز در داخل قلعه وجود دارد. این بنا در سال 1383 با شماره 11379 در لیست آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1999

به "قلعه اردلان تویسرکان در شرایط مناسبی به سر نمی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه اردلان تویسرکان در شرایط مناسبی به سر نمی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید