فهیمه قبادی : دور شدن از اصالت، نتیجه ای جز بی هویتی نخواهد داشت

به گزارش مینی نت، تهران (پانا) - کارگردان انیمیشن آی دی که در بخش پویانمایی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت آی دی راوی دور شدن از اصالت و زیان دخالت در طبیعت است که نتیجه ای جز بی هویتی نخواهد داشت.

فهیمه قبادی : دور شدن از اصالت، نتیجه ای جز بی هویتی نخواهد داشت

فهیمه قبادی کارگردان انیمیشن کوتاه آی دی حاضر در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به شکل گیری ایده فیلمنامه این اثر به خبرنگار پانا گفت: ایده فیلم به سال ها قبل باز می گردد و به دفترچه ای که همواره همراه داشتم و در کنار تصاویر کوچکی که در ذهنم بود، متن کوتاهی یاداشت می کردم. بعد از ورود به دانشگاه تصمیم گرفتم که ایده های خود را وارد فضای انیمیشن کنم و طرح گورخری که سال ها پیش نقاشی نموده بودم، داستان اولین فیلم من را تشکیل داد.

وی ادامه داد: دور شدن از اصالت، نتیجه ای جز بی هویتی نخواهد داشت و زیان دخالت در طبیعت در نهایت متوجه خودمان خواهد شد؛ این دو موضوع از اصلی ترین موضوعاتی بود که در فیلم آی دی به آن ها پرداختم.

این کارگردان با بیان این که تکنیک انیمیشن آی دی، دو بعدی دیجیتال است، ادامه داد: نزدیک به دو سال فراوری این انیمیشن به طول انجامید و تیم 10 نفره ای در ساخت آن به من یاری کردند.

قبادی با اشاره به چالش های پیش رو در ساخت فیلم انیمیشن گفت: هزینه های مادی زیادی در این راه متقبل شدم که از مهمترین چالش های پیش رو بود اما خوشبختانه با حمایتی که از کار به وسیله مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی صورت گرفت، قسمتی از هزینه ها بازگشت.

وی اضافه نمود: یکی از هدف های هر فیلم ساز این است که در جشنواره های مطرح حضور پیدا کند. حضور در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که با مورد تایید آموزشگاه اسکار قرار گرفتن، توانسته اعتبار بیشتری پیدا کند و این قطعا نقطه عطف حرفه من خواهد بود.

قبادی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره در شرایط پاندمی کرونا، اتفاق خوبی است. از این جهت که نمی گردد سینما را تعطیل کرد. بسیار دوست داشتم که جشنواره برای مخاطبان هم به صورت حضوری برگزار می شد که امکانش به خاطر کرونا فراهم نیست و امیدوارم شرایط قبل به زودی بازگردد.

قبادی درباره مشخصه های احتمالی مجذوب کننده اثرش برای مخاطبان گفت: گورخر موجود بامزه ای است و به علت ظاهری که دارد و اتفاقات زیادی که به واسطه داستان در فیلم برایش می افتد، می تواند برای مخاطب مجذوب کننده باشد.

سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 27 مهر تا 2 آبان 1400 (19 تا 24 اکتبر 2021) برگزار می گردد. این رویداد برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آموزشگاه اسکار شناخته و معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1801

به "فهیمه قبادی : دور شدن از اصالت، نتیجه ای جز بی هویتی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهیمه قبادی : دور شدن از اصالت، نتیجه ای جز بی هویتی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید