فرهنگ و تنوع اقوام به صنایع دستی خراسان شمالی هویت بخشیده است

به گزارش مینی نت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که صنایع دستی نشانگر هویت و فرهنگ مردمان هر منطقه ای است، گفت: فرهنگ و تنوع اقوام خراسان شمالی در نقش و نگارهای صنایع دستی استان متجلی شده که ارزشمند است.

فرهنگ و تنوع اقوام به صنایع دستی خراسان شمالی هویت بخشیده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد که به مناسبت هفته صنایع دستی انجام شد، بخشی از مأموریت ها و اقدامات این حوزه را در جمع نمازگزاران تشریح کرد.

یزدان پناه گفت: صنایع دستی به دلیل ارتباط مستقیم با روح و جان آدمی، به عنوان بخشی از هویت اصیل در جغرافیای فرهنگی هر منطقه ای به شمار می رود و دارای معنویت است.

وی اضافه کرد: صنایع دستی از دیرباز تا کنون علاقه مندانی را داشته و در خراسان شمالی نیز از جمله هنرهایی است که سبب گردهم آیی اعضای خانواده در کنار یکدیگر و فعالیت در جهت فراوری صنایع دستی و فروش آن شده است.

وی با اشاره به وجود 61 رشته فعال صنایع دستی در استان، مطرح کرد: از این تعداد 51 رشته دارای نشان ملی مرغوبیت کالا و 4 محصول صنایع دستی نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از صادرات قریب به 130 هزار دلار صنایع دستی از مبدأ استان در سال گذشته اطلاع داد و توضیح داد: همچنین بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران این بخش در سال 97 پرداخت شد.

وی آموزش، معرفی و فروش صنایع دستی را از جمله مهم ترین مأموریت های معاونت صنایع دستی برشمرد و گفت: تجاری سازی و برند سازی صنایع دستی در جهت فروش بیشتر از اقدامات اصلی ما در این حوزه برای سال 98 است.

یزدان پناه با اشاره به ویژه برنامه های هفته صنایع دستی، گفت: به همین مناسبت نمایشگاه صنایع دستی در محل پارک توریستی بش قارداش بجنورد برپاست و از تمام علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه دعوت می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 374

به "فرهنگ و تنوع اقوام به صنایع دستی خراسان شمالی هویت بخشیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ و تنوع اقوام به صنایع دستی خراسان شمالی هویت بخشیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید