شهر رویایی کیوتو -ژاپن

به گزارش مینی نت، کیوتو قرن ها پایتخت ژاپن و مقر دربار امپراتوری بوده است. در کیوتو هم می توان پیشرفت فناوری و صنعت را مشاهده کرد و هم از تماشای آثار باستانی و نشانه های ادوار دور، به گذشته سفر کرد.

شهر رویایی کیوتو -ژاپن

برای سفر به تور ژاپن پاییزی با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

کیوتو (Kyoto) مرکز استان کیوتو، از جمله شهرهای مدرن و بزرگ ژاپن است که بعضی صاحب نظران، آن را یکی از زیباترین شهرهای دنیا لقب داده اند.

بخشی از این زیبایی از خانه های کوچک چوبی با پنجره های کاغذی و درهای کشویی در خیابان های باریک محله های قدیمی سرچشه می گیرد. در آغاز فصل بهار و با شکوفایی گل های درختان گیلاس، زیبایی کیوتو صدچندان می گردد.

کیوتو شهری با بناهای تاریخی و فرهنگی فراوان است و در آن معابد، پرستشگاه ها، کاخ ها، باغ های زیبا، اماکن تفریحی و مراکز خرید زیادی وجود دارد.

کیوتو با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است به گونه ای که از این شهر آسیایی، به عنوان مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات یاد می گردد. در سال تقریباً 30 میلیون گردشگر از سراسر دنیا از کیوتو بازدید می نمایند. در امسال (2104) مقامات کیوتو گفتند ورود گردشگران به این شهر به حدی زیاد بوده که رکورد تازه ای در این خصوص ثبت شده است.

اماکن تاریخی

معابد، زیارتگاه ها، موزه ها و دیگر سازه های توکیو به شدت مورد محافظت قرار گرفته است. تقریباً 20 درصد گنجینه های طبیعی ژاپن و 15 درصد سازه های فرهنگی آن در این شهر قرار گرفته است و همین امر باعث شده کیوتو در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت گردد.

اگر چه کیوتو جنگ های متعددی را از سر گذرانده ولی توانسته از همه آنها جان سالم به در برده و امروز با زیبایی خیره نماینده اش جلوه گری کند. در بخش مسکونی و شهری کیوتو، تجهیزات فوق مدرن، سازه های شیشه ای و فولادی، و ساختمان های بسیار بلندی که گویی از آینده به زمان حال آمده اند خودنمایی می نماید.

این شهر با وجودی که کاملاً مدرن و امروزی است ولی هرگز به منابع طبیعی و آثار تاریخی خود بی اعتنا نبوده است. مرکز شهر کیوتو در محاصره معابد و کاخ های قدیمی است.

در توکیو ده ها موزه دولتی و خصوصی وجود دارد که موزه ملی کیوتو و موزه ملی هنرهای مدرن از آن جمله است.

جشنواره ها

کیوتو به دلیل میزبانی از جشنواره های مختلفی که در این شهر برگزار می گردد، برای گردشگران بسیار جذاب است. اصولاً یکی از شاخصه ها و نمادهای شاخص کیوتو همین فستیوال های سنتی است که بعضاً سابقه ای بیش از هزار ساله دارد.

این جشنواره ها باعث می گردد شهر شاداب تر، زنده تر و رنگارنگ تر گردد. در این گردهمایی ها، صدها شرکت نماینده با لباس های مخصوص در گروه های مختلف در شهر به راه می افتند.

از جمله این جشنواره ها می توان به آوی ماتسوری (Aoi Matsuri) که در پانزدهم ماه می آغاز می گردد، جیون ماتسوری (Gion Matsuri) - یکی از معروف ترین جشنواره های ژاپن - و جیدای ماتسوری (Jidai Matsuri) اشاره نمود.

جیدای ماتسوری از جشنواره های قدیمی توکیو است که در بیست و دوم اکتبر و به منظور تجلیل از سالمندان و پیشکسوتان برگزار می گردد.

معبد ریو انجی (Ryoan-ji) نمونه ای بنای آیین بودایی ذن (Zen) که نمودار دنیای معنوی است و مکانی ایده آل برای تفکر و تامل به شمار می رود و نیز معبد بودایی کین کاکوجی (Kinkaku-ji) از جمله این معابد است.

ویلای سلطنتی کاتسورا (Katsura Imperial Villa) واقع در حومه غربی کیوتو هم یکی از مهمترین گنجینه های فرهنگی ژاپن محسوب می گردد و به جای خود دیدنی است. محله جیون (Gion) واقع در شرق کیوتو از جمله مکان های مورد علاقه گردشگران محسوب می گردد.

اقتصاد

فناوری و صنایع الکترونیکی، ستون فقران اقتصاد کیوتو را تشکیل می دهد. این شهر میزبان دفاتر مرکزی شرکت های معتبری همچون نینتندو و کیوسرا است. گردشگری نیز بخش دیگری از اقتصاد کیوتو را به خود اختصاص داده است.

مراکز اقامتی

در کیوتو هتل ها و مراکز اقامتی زیادی وجود دارد به همین دلیل گردشگران و مسافران تعطیلات برای پیدا کردن جایی جهت اقامت شبانه با مشکل روبرو نمی شوند. در کیوتو، مراکز اقامتی ارزان قیمت ژاپنی موسوم به ریوکان (Ryokan) هواداران زیادی دارد. این مسافرخانه ها ساختار ژاپنی دارد و هزینه اقامت در آنها اندک است.

منبع: سفرگو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 686

به "شهر رویایی کیوتو -ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر رویایی کیوتو -ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید