جشنواره کتاب رشد محلی برای معرفی کتاب های ماندگار است

به گزارش مینی نت، تهران (پانا) - نویسنده و سرگروه داور کتاب های داستانی پیش دبستانی نوزدهمین جشنواره کتاب رشد معتقد است جشنواره کتاب رشد توانسته جای خود را بین ناشران باز کند و محلی برای معرفی کتاب های ماندگار است.

جشنواره کتاب رشد محلی برای معرفی کتاب های ماندگار است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مجید راستی اظهارداشت: جشنواره کتاب رشد محلی مناسب برای معرفی کتاب های ماندگار مقاطع مختلف سنی و تشویق ناشران برای فراوری آثار بهتر است.

او با این شرح که اگرچه مسائل اقتصادی ناشران را نمی توان نادیده گرفت، ادامه داد: همواره باید برای فراوری و عرضه کتاب در بازار کوشش کرد. برنامه های مختلفی در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می شوند ولی جشنواره کتاب رشد در مدت 18-19 سال توانسته است جای خود را بین ناشران باز کند. به یاد دارم در سال های ابتدایی ناشران استقبال زیادی از این رویداد نداشتند اما به مرور با کوشش عوامل برگزاری جشنواره و معرفی کتاب های خوب، کم کم ناشران در آن حضور فعال پیدا کردند.

امیدوارم روزی همه ناشران در این جشنواره شرکت داشته باشند

راستی با اظهارامیدواری از این که روزی برسد که همه ناشران در جشنواره کتاب رشد حضور داشته باشند، اضافه نمود: اگر همه مشارکت نمایند و کارهای خوب ارائه گردد تاثیر بهتری را شاهدیم. در حال حاضر می توان این جشنواره را به عنوان یک رویداد شناخته شده و معتبر اما نه فراگیر معرفی کرد؛ اما امیدوارم کتاب های مناسب زیادی فراوری گردد و به همان نسبت رشد کیفی نیز پیدا کند. معتقدم این جشنواره می تواند با بالا بردن مبلغ جایزه ناشران را تشویق به فراوری بیشتر کند.

این نویسنده درباره سطح کتاب های داوری شده در بخش کتاب های آموزشی پیش دبستانی نوزدهمین جشنواره کتاب رشد، اظهارداشت: کتاب ها رشد چشمگیری نسبت به چند سال اخیر نداشتند. شاید با توجه به شرایط کرونایی، جامعه ناشران آثار کمتری را منتشر نموده باشند. البته اگر کارها به موقع هم فروش نروند سرمایه گردش پیدا نخواهد کرد. علت دیگر، می تواند گران شدن مواد اولیه برای فراوری کتاب های مورد احتیاج باشد و تاثیر منفی در فراوری کتاب بگذارد. امیدوارم شرایط روبه رشدی در پیش باشد و کتاب های تازه ناشران هم به زودی به چرخه فراوری رسانده گردد و در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

اختتامیه نوزدهمین جشنواره کتاب رشد اواخر آبان ماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1835

به "جشنواره کتاب رشد محلی برای معرفی کتاب های ماندگار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کتاب رشد محلی برای معرفی کتاب های ماندگار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید