جاهای دیدنی تهران در زمستان؛ یک گشت وگذار دلچسب زمستانی

به گزارش مینی نت، تهران شهری چهار فصل است که گشت و گذار در آن در فصل زمستان می تواند یکی از لذت بخش ترین تفریحات افراد مختلف باشد. خواه ساکن شهرهای دیگر ایران باشید و خواه یکی از ساکنان پرمشغله تهران، جاهای دیدنی تهران در زمستان به قدری مجذوب کننده هستند که قطعا می توانند در هوای سرد و برفی شما را از خانه بیرون بکشند. اگر گشت و گذار در یک روز برفی را به ساعات کسل کننده پشت پنجره ترجیح می دهید، در ادامه همراه ما باشید تا شما را با جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا کنیم.

جاهای دیدنی تهران در زمستان؛ یک گشت وگذار دلچسب زمستانی

جاهای تماشای تهران در زمستان از شمال تا جنوب

فرقی نمی کند در کدام نقطه تهران زندگی می کنید یا قصد گشت و گذار در کدام قسمت را دارید. مقصدتان هر کجا که باشد، مطمئن باشید تهران در زمستان می تواند شما را شگفت زده کند. در حقیقت، آخرین چیزی که باید نگران آن باشید سرما است؛ چون علاوه بر فضاهای باز، محل های روبسته بسیاری هم وجود دارند که می توانند در میان گزینه های جاهای تماشای تهران در زمستان قرار بگیرند.

1. پیست اسکی توچال

حرف برف و زمستان که به میان میاید، امکان ندارد گزینه پیست اسکی توچال برای تفریح به فکر افراد نرسد. این پیست در حقیقت یکی از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای تهران در زمستان است و وقت گذراندن در آنجا قطعا لحظات دلچسبی را برای شما رقم خواهد زد.

فرقی نمی کند که اسکی باز حرفه ای باشید یا آدمی که فقط به چشم انداز ها برفی علاقه مند است؛ در هر صورت، پیست اسکی توچال می تواند شما را راضی نگه دارد. شما هم می توانید برای اسکی بازی به این پیست بروید و هم تله کابین سوار شوید و از چشم انداز ها برفی مجذوب کننده زیر پاهایتان لذت ببرید.

فقط یادتان باشد اگر قصد تله کابین سوار شدن داشتید، ممکن است با یک صف طولانی روبرو شوید! پس عجله را کنار بگذارید و یک روز کامل را تله کابین سواری اختصاص بدهید.

2. پارک جنگلی لویزان

این پارک که در بخش شمیرانات واقع شده است، یکی از بهترین جاهای تماشای تهران در زمستان برای افرادی است که می خواهند ترکیبی از فضای سبز و برف را همزمان تجربه کنند.

در پارک جنگلی لویزان جاده ای باریک و چشم نواز شما را به سمت ارتفاعات این پارک می برد و آنجا است که می توانید غرق در لذت هوای تمیز و چشم اندازهای زیبای تهران در زمستان شوید. در پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی زیادی فراهم است و اگر تصمیم گرفتید روز خود را آنجا بگذرانید، نیازی به نگرانی در مورد امکانات رفاهی نخواهید داشت.

3. بام تهران

اگر در یک شب برفی هوس یک چای داغ و تماشای شهر تهران از ارتفاع به سرتان زد، پیشنهاد ما به شما بام تهران است. بام تهران در واقع بالاترین قسمت خیابان ولنجک تهران است که از آنجا می توانید تهران چراغانی شده در شب را زیر پاهایتان ببینید.

در میان جاهای تماشای تهران در زمستان، بام تهران در میان جاهایی واقع شده است که همیشه طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. در بام تهران امکانات تفریحی و رفاهی زیادی وجود دارد که حتی اگر از تماشای چشم انداز ها زیبای تهران در زمستان هم خسته شدید، به شما اجازه کسل شدن نمی دهند!

4. دربند و درکه

از هر کسی که بخواهید چند تا از جاهای تماشای تهران در زمستان یا حتی تابستان را نام ببرد، قطعا دربند و درکه در میان گزینه هایش هستند. با انتخاب دربند و درکه برای گذراندن یک روز زمستانی بیرون از خانه، شما در واقع دارید به یک کوهپیمایی سبک و لذت بخش جواب مثبت می دهید.

ارتفاعات دربند و درکه همیشه در میان گزینه های کوهنوردان حرفه ای در چهار فصل هستند؛ ولی برای افرادی که قدم زدن روی برف برای آنها کار لذت بخشی به شمار میرود هم هیچ محدودیتی وجود ندارد. در دربند و درکه امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد که می تواند خیال شما را بابت پیش رو داشتن یک روز عالی راحت کند.

5. باغ فردوس

باغ فردوس در میان آن دسته جاهای تماشای تهران واقع شده است که مناسب آدم های سرمایی هم هست! این باغ زیبا علاوه بر فضای باز چشم نواز، دارای یک عمارت زیبا هم هست که در حال حاضر از آن به عنوان ساختمان اصلی موزه سینما استفاده می شود. با انتخاب باغ فردوس برای سپری کردن یک روز دلچسب زمستانی، شما قدم به یک مکان تاریخی ارزشمند می گذارید که در آن می توانید قاب های زیبایی را با دوربین خود ثبت کنید و بعد از تماشا فیلم مورد علاقه تان در سینما، با یک روز خاطره انگیز از تهران در زمستان به منزل برگردید.

6. کاخ موزه سعدآباد

اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، کاخ موزه سعدآباد یکی از جاهای تماشای تهران در زمستان است که می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. وسعت این کاخ به قدری زیاد است که دارای وسیله حمل و نقل در داخل محوطه است و اگر حال و حوصله پیاده روی نداشتید، می توانید از این وسایل استفاده کنید.

البته اگر هوا برفی باشد، پیاده روی در محوطه برفی کاخ موزه سعدآباد یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید به خودتان هدیه بدهید! شما می توانید با تهیه بلیت، از فضاهای داخلی این کاخ تماشا کنید و خود را به دل تاریخ ببرید. اگر تصمیم به بازدید از این مجموعه باشکوه گرفتید، وسعت فضای آن را به یاد داشته باشید و زمان مناسبی از گشت و گذار تهران در زمستان خود را به این کاخ اختصاص دهید.

7. پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار در در شمال محله کن و در دامنه های کوه البرز واقع شده است. با همین توصیف کوتاه، حتما می توانید حدس بزنید این پارک از جمله جاهای محبوب تهران در زمستان است. با رفتن به ارتفاعات این پارک می توانید از زاویه ای متفاوت تهران پوشیده در برف را تماشا کنید و از چشم اندازهای زیبای پیش رویتان لذت ببرید. پارک جنگلی کوهسار از جمله جاهای تماشای تهران در زمستان است که همیشه بین تمام افراد از محبوبیت خاصی برخودار است. یکی از دلایل این محبوبیت شاید دنج و خلوت بودن آن باشد و جهت دسترسی راحت به این پارک.

8. خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر یکی از خیابان های تهران است که گشت و گذار در آن فصل نمی شناسد. قدم زدن در خیابان ولیعصر در هوای برفی می تواند یکی از لذت بخش ترین کارهایی باشد که انجام می دهید.

طولانی بودن خیابان ولیعصر باعث می شود هنگام قدم زدن در آن گذر زمان را فراموش کنید و محو زیبایی های درختان سر به فلک کشیده اش شوید و از صدای جوی آب لذت ببرید.

فرقی نمی کند قدم زدن در این خیابان را از میدان راه آهن شروع می کنید یا میدان تجریش؛ در هر صورت لذتی وصف ناپذیر در انتظار شما است! البته اگر از تجریش شروع کنید و به سمت جنوب حرکت کنید، کارتان آسان تر خواهد بود، چون با سربالایی نسبتا تند خیابان ولیعصر روبروه نیستید و انرژی کمتری صرف خواهید کرد.

9. پیست اسکی آبعلی

یکی دیگر از جاهای تماشای تهران در زمستان پیست اسکی آبعلی است. جایی مخصوص افرادی که عاشق برف و تفریحات هیجان انگیز هستند. پیست آبعلی در جاده هراز واقع شده و نزدیک شهر آبعلی است. دسترسی راحت به این پیست و نزدیکی آن به تهران باعث شده پیست اسکی آبعلی تبدیل به یکی از شلوغ ترین پیست های اسکی در فصل زمستان شود. برای رفتن به پیست اسکی آبعلی باید جهتی حدودا 70 دقیقه ای را طی کنید که برای رسیدن به یک پیست اسکی، زمان زیادی به حساب نمی آید.

فقط از قلم نیاندازید لباس گرم و تجهیزات لازم همراه تان ببرید.

10. شهربازی های سرپوشیده

اگر به تفریحات در مکان های سرپوشیده علاقه دارید، یکی از پیشنهادات ما به شما شهربازی های سرپوشیده است.

بسته به منطقه ای از تهران که در آن زندگی می کنید، می توانید یکی از این شهربازی ها را انتخاب کرده و ساعاتی از روز را به تفریح در آن بپردازید.

بعضی از شهربازی های سرپوشیده عبارتند از: شهربازی سرزمین عجایب، شهربازی چمران (بولینگ عبدو)، شهربازی ژوپیتر، شهربازی فان لند، شهربازی شهر خورشید و …. .

در این شهربازی ها می توانید به بازی با دستگاه های کامپیوتری، مکانیکی و ویدئویی بپردازید و اگر حال و هوایش را داشتید، سری به سینماهای چهار بعدی و شش بعدی این شهربازی ها هم بزنید!

11. تفریحات گروهی فضای بسته

اگر از علاقه مندان هوای سرد و تفریحات برفی و فضای باز نیستید و در ضمنً، می خواهید به همراه دوستان خود به جایی رفته و سرگرم شوید، پیشنهادهای جالبی برای شما داریم.

از جاهای تماشای تهران در زمستان که مناسب افراد فراری از سرما است، می توان به مکان هایی مثل اتاق فرار (اسکیپ روم) و لیزر تگ اشاره کرد. در این مکان ها شما می توانید لذت یک بازی گروهی هیجان انگیز به همراه دوستانتان را تجربه کنید و در عین حال، برای ساعاتی سرمای هوا را فراموش کرده و غرق در هیجان بازی شوید.

حرف آخر

حقیقت این است که جاهای تماشای تهران در زمستان تمامی ندارند. از تمام کوچه پس کوچه های برفی گرفته تا خیابان های پربرف و تمام مکان هایی که می شود در آنها خود را به یک لیوان چای داغ مهمان کرد و از هوای برفی لذت برد. پس خود را برای روزهای برفی آینده آماده کنید چون تهران در زمستان همیشه چیزی برای شگفت زده کردن شما دارد!

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2068

به "جاهای دیدنی تهران در زمستان؛ یک گشت وگذار دلچسب زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تهران در زمستان؛ یک گشت وگذار دلچسب زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید