ثبت نام ظرفیت خالی مسکن ملی در سرانجام آذرماه

به گزارش مینی نت، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: انتها آذرماه ظرفیت های خالی مسکن ملی شناسایی و برای آن ها جایگزین انتخاب می گردد.

ثبت نام ظرفیت خالی مسکن ملی در سرانجام آذرماه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران محمود محمودزاده گفت: پیش تر تا 30 آبان به ثبت نام نمایندگان مسکن ملی که پیامک دریافت نموده بودند زمان دادیم تا مدارک خود را تکمیل و واریز اولیه وجه را انجام دهند.

وی با اشاره به عقب ماندن بعضی استان ها از معین تکلیف نهایی متقاضیان، گفت: هنوز آنالیز در استان ها کامل نشده و پیامک برای حضور و مشارکت متقاضیان ارسال نشده است بنابراین مهلت تکمیل اطلاعات و ترغیب متقاضیان به واریز وجه اولیه تا 30 آذرماه تمدید شد.

به گفته محمودزاده، کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی استان ها، شهر های جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا سرانجام آذرماه فرصت دارند اطلاع رسانی را کامل نمایند.

وی گفت: بر این اساس سرانجام آذرماه، ظرفیت های خالی مسکن ملی در کل کشور را شناسایی و برای آن ها جایگزین انتخاب می کنیم.

محمودزاده شرح داد: بعضی از استان ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن عقب هستند و متقاضیان را معین تکلیف نکردند، بر این اساس هرگونه اقدامی در مورد جایگزینی و یا پیشرفت پروژه ها وابسته به معین تکلیف افرادی است که واجد شرایط شناخته شدند.

لازم به ذکر است اولین واحد ها از پروژه مسکن ملی 400 هزار واحدی، به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحد ها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به سرانجام رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه می کردند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، سرانجام مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شد. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آن ها می شوند.

وزارت راه هم چنین در اقدامی جدید در کلانشهر ها این فرصت را با اولویت پروژه های نیمه تمام برای سازندگان ایجاد کرد تا بدون قرمز شدن فرم ج بتوانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات 100 میلیون تومانی به ازای هر واحد دریافت نمایند.

بر این اساس برای تکمیل پروژه های بخش خصوصی در تهران، کلانشهر ها و سایر شهر هایی که از متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نشده، تسهیلات خودمالکی به مبلغ 100 میلیون تومان برای هر واحد با اولویت پروژه های نیمه تمام پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1290

به "ثبت نام ظرفیت خالی مسکن ملی در سرانجام آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام ظرفیت خالی مسکن ملی در سرانجام آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید