تفریحات آبی فراموش نشدنی در آنتالیا

به گزارش مینی نت، آنتالیا به علت داشتن آب وهوای خوب و امکانات رفاهی هرساله میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان می باشد. این شهر توریستی در کشور ترکیه واقع شده است و از جنوبی ترین شهرهای ترکیه به شمار می آید. کارناوال بارها و بارها به شهر آنتالیا رفته و ازامکانات تفریحی و اقامتی این شهر استفاده کرده است. یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران در آنتالیا ورزشها و تفریحات آبی می باشد که سواحل پاکیزه و زیبای این شهر ساحلی، این امکان را به گردشگران داده است. دراین شهر ساحلی هزاران هتل لوکس و مجلل دورهم جمع شده اند تا امکانات رفاهی گردشگران را فراهم سازند. بیشتر این اقامتگاه دارای سواحل اختصاصی می باشند که این امکان را به گردشگران می دهند که انواع فعالیت های آبی را داشته باشند. ما در اینجا می خواهیم تفریحات آبی و دیدنی های آنتالیا را مورد آنالیز قرار دهیم تا شما عزیزان قبل از سفر به این شهر برای تفریحات مورد علاقه خود برنامه ریزی لازم را انجام دهید. خبرنگاران را دنبال کنید تا با تفریحات آبی آنتالیا شما را آشنا نماید.

تفریحات آبی فراموش نشدنی در آنتالیا

1) دلفین لندها

یکی از باهوش ترین آبزیان که در دهه های اخیر در مراکز مختلفی نگهداری میشوند دلفینها میباشند. نام مراکزی که از این موجودات آبزی نگهداری مینمایند، دلفین لند یا دلفین آریوم میباشد. آنتالیا چند مرکز اصلی وبزرگ دلفین لند دارد که معروفترین آنها دلفین لند Dolphin Land وپارک آبی و دلفین لند Antalya Aqualand Dolphinland میباشد. دلفین لندها به علاقه مندان این موجودات دوست داشتنی فرصتی میدهد، که به آنها غذا بدهند و یا نمایش های جالب دلفین ها را تماشا نمایند و یا با آنها شنا نمایند. شما هم اگر دوستدار این جانداران با نمک هستید میتوانید در دلفین لند های آنتالیا شاهد هنرنمایی این موجودات زیبا باشید. هزینه دلفین لندها با توجه به فعالیتی که شما انجام میدهید محاسبه میشود. اما بلیط وروردی هزینه ای حدود سی دلار میباشد. آدرس پارک آبی و دلفین لند: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، بلوار دملوپینار. دلفین لندها یکی از برترین تفریحات آبی آنتالیا و تماشای های آنتالیا محسوب می شود.

2) پارک های آبی آنتالیا

بیشتر هتل هایی که در شهر آنتالیا وجود دارند، دارای پارک آبی و ساحل اختصاصی میباشند، اما اگر هتلی که شما در آن اقامت گزیده اید. دارای این امکانات نیست به شما توصیه میکنیم حتما با پارکهای آبی این شهر آشنا شوید و تفریح را در این مکان ها را تجربه نمایید. از مهم ترین تفریحات آبی آنتالیا، تماشای های آنتالیا و پارک های آبی آنتالیا می توان پارک آبی آکوآ، ریکسوس پرمیوم تروی (Rixos Premium Troy )و ددمان ( Dedeman ) را نام برد .

3) مرکز اسکی هیپ ناتیک Hip Notics

مرکز تفریحی هیپ ناتیک در منطقه ی، ناوکات آنتالیا واقع شده است. دوستداران تفریحات آبی میتوانند، از امکاناتی که در این مرکز تفریحی قرار گرفته است استفاده نمایند. این مرکز دارای چندین استخر بزرگ میباشد که به بازتماشامایندگانش این فرصت را میدهد که در آنجا به تفریح های آبی مشغول شوند. در این مرکز تفریحی ورزشهای دیگری چون تنیس وجود دارد. اما ورزشی که مورد علاقه بازتماشامایندگان این مجموعه می باشد و معروفیت فراوان دارد، انواع مختلف اسکی روی آب می باشد که یکی از برترین تفریحات آبی آنتالیا و تماشای های آنتالیا محسوب می شود. هزینه: بلیت یک روزه: 30 یورو (100 هزار تومان)، بلیت یک هفته ای: 200 یورو (680 هزار تومان)، اجاره تخته اسکی روزانه: 10 یورو (34 هزار تومان). آدرس: ترکیه، آنتالیا، ماناوگات، مرکز ماناوگات.

4) غواصی

یکی از تفریحات هیجان انگیز در آنتالیا غواصی در آبهای زلال مدیترانه میباشد که به شما این امکان را می دهد که غواصی را تجربه نمایید و با جهانی زیر آب آشنا شوید. درتمام مراکزی که امکان غواصی وجود داشته باشد، مربیانی جهت آموزش در خدمت گردشگران هستند تا آموزشهای لازم از پایه تا پیشرفته را به علاقه مندان این ورزش بدهند. پس دیگر نگران بی تجربگی خود در ورزش غواصی نباشید. غواصی یکی از برترین تفریحات آبی آنتالیا و تماشای های آنتالیا محسوب می شود. مهم ترین مراکز غواصی را در آنتالیا به شما معرفی میکنیم. آموزشگاه دیپ واکینگ دایوینگ | Deep Walker Diving Academy. آدرس: ترکیه، آنتالیا، کاس، مرکز کاس. هزینه: هزینه غواصی در شهر آنتالیابه طور میانگین47 دلار(معادل151هزارتومان) میباشد که براساس خدمات و زمان که استفاده میکنید دریافت میشود.

5) کشتی سواری

شهر ساحلی زیبای آنتالیا ، به علت دارا بودن سواحل تماشای و چشم نواز، مکانی محبوب برای کشتی سواری می باشد. در این شهر انواع و اقسام کشتی های تفریحی در خدمت گردشگران قرار داده می شود. تعدادی از این کشتی ها مسافران خود را در هنگام صبح سوار می نمایند و بعد از غروب به ساحل برمی گردانند تا این امکان را به آنها بدهند تا غروب خورشید را در کشتی نظاره گر باشند. در داخل کشتی با یک وعده غذایی از مسافران خودپذیرایی می نمایند وانواع و اقسام برنامه های تفریحی و شاد همچون، پایکوبی و پایکوبی برای آنها تدارک دیده میشود. طی کردن آرام آرام همراه با آرامش با این کشتی ها در آبهای مدیترانه قابل وصف نیست که شما میتوانید آنرا در آنتالیا تجربه کنید. هزینه: هزینه 20 الی 100 دلار (حدودا 70 الی 400 هزار تومان) می باشد که این اختلاف قیمت آن بخاطر هزینه بلیط در آژانس های مسافرتی می باشد.

6) قایق سواری در آنتالیا

اگر خواستار آرامش هستید، کافی است که سوار قایق های موتوری، قایق های بادی و پارویی در سواحل زیبای آنتالیا شده و دور و دور تر شوید و آرامش را روی آبهای زلال دریای مدیترانه تجربه نمایید. کسانی که علاقه به قایقرانی دارند می توانند به صورت حضوری بلیط خود را تهیه نمایند و از امکانات آن بهره ببرند. هزینه: هزینه قایقرانی نسبت به امکاناتی که در اختیارتان قرار میگیرد محاسبه می شود ولی یک ساعت قایق سواری حدود50هزارتومان هزینه برای شما در برخواهد داشت.

7) ماهیگیری

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به ماهیگیری می باشید. سواحل زیبای آنتالیا در کنار دریای مدیترانه این امکان را به شما میدهد که انواع و اقسام ماهی ها را صید نمایید، کافی است که با دقت به سطح آب خیره شوید، آن وقت متوجه می شوید که ماهی های زیادی در آب های ساحلی شناور هستند که به شما امکان ماهیگیری در این سواحل زیبا را میدهند. ماهی گیری برای گردشگران یک تفریح دوست داشتنی نمی باشد. بیشتر گردشگران ترجیح میدهند ماهی را از مکانهای عرضه ماهی تهیه نمایند. هزینه: شما تنها هزینه ای که پرداخت میکنید از بابت وسایل مورد احتیاج ماهی گیری میباشد.

8) آکواریوم آنتالیا

یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان که حدود چهل آکواریوم را در خود جای داده در شهر زیبای آنتالیا قرار گرفته است. این آکواریوم ها را بر اساس موضوعات خاص طبقه بندی کرده اند. تونلهای شیشه ای مرز میان بازدید نمایندگان و ماهیان می باشد . که این امکان را به بازدید نمایندگان می دهد، که در حین قدم زدن در این تونلهای شیشه ای موجودات آبزی را مشاهده نمایند و با آنها عکس بگیرند و ساعاتی را درکنار این موجودات زیبا سپری نمایند. ساعت بازدید: 10 صبح تا 8 شب. آدینه و یکشنیه تا ساعت 11 شب. هزینه: بزرگسال: 56 یورو (حدود 190 هزار تومان). بچه ها 43 یورو (معادل حدود 146 هزار تومان). آدرس:ترکیه، آنتالیا، کونیالتی، بولوار Dumlu Pınar.

9) رفتینگ آنتالیا

رفتینگ یکی از تفریحاتی است که گردشگران می توانند با سوار شدن بر قایق های بادی و پارو زدن در میان، آبهای خروشان، رودخانه های زیبا، در شهر آنتالیا آن را تجربه نمایند. گردشگران با رفتینگ هیجان را همزمان با لذت بردن از طبیعت تجربه مینمایند. کارناوال اطلاعات مخصوص این ورزش را در اختیار گردشگران قرار داده است. هزینه: برای استفاده از خدمات رفتینگ، باید تور گردشگری رفتینگ را بخرید. که این تمام هزینه ها در طول سفر را در بر می گیرد که بیمه نیز شامل آن می شود. پس آژانسی که شما بلیط تهیه می نمایید در هزینه آن اثرگذار می باشد. قیمت میانگین 50 دلار یا حدود 175 تومان برای هر نفر می باشد.

10) ورزش های ساحلی

سواحل زیبای آنتالیا این امکان را به گردشگران می دهد که با تفریحات آبی و امکانات ورزشی شاد ساحلی، هیجان را تجربه نمایند. به عنوان مثال :

والیبال ساحلی

بیشتر هتل های آنتالیا که سواحل اختصاصی دارند به انواع و اقسام فعالیت های آبی مجهز هستند، ازجمله این فعالیت ها، والیبال ساحلی میباشد، اگر کمی به اطراف این سواحل نگاه کنید، تورهای مخصوص، این ورزش ساحلی را در سواحل آنتالیا خواهید دید اما قابل توجه علاقه مندان به این ورزش، همه ساله یک رقابت بین المللی در ماه می(خرداد) درساحل کلئوپاترا ( Cleopatra ) آلانیا برگزار میشود و شما اگر علاقه مند به تماشای این ورزش هستید، برنامه ریزی کنید و لذت تماشا این مسابقه را از دست ندهید. هزینه: والیبال ساحلی برای علاقه مندانش هیچگونه هزینه ای در بر نخواهد داشت.

بسکتبال ساحلی

بسکتبال در سواحل پاکیزه و شنی درخشان آنتالیا هواداران خاص خود را دارد. هدف بیشتر بسکتبال های ساحلی، تفریح و بازی محبت آمیز می باشد. شما زمینهای بسکتبال ساحلی را در هر ساحلی میتوانید رویت نمایید، مخصوصا در اطراف هتل های بزرگ و معروف و مشهور شهر آنتالیا. پس اگر طالب ورزش بسکتبال ساحلی هستید، سفر به سواحل آنتالیا را نباید فراموش کنید. هزینه: بسکتبال ساحلی برای علاقه مندانش هیچگونه هزینه ای در بر نخواهد داشت.

11) دیگر تفریحات آبی در آنتالیا

کشور ترکیه اقتصادش بر پایه صنعت توریسم پایدار است، بنابراین دولت ترکیه در شهر آنتالیا انواع و اقسام تفریحات را جهت رفاه گردشگران فراهم کرده است، بیشتر این امکانات تفریحی و آبی را هتل ها در اختیار مهمانانشان قرار می دهند که ما در بخش خدمات هر هتل آن را آنالیز خواهیم نمود ولی چون مراکز جداگانه ای جهت ارائه این خدمات وجود ندارد در اینجا تعدادی از این امکانات را به شما معرفی مینماییم.

فلای بورد

این ورزش بدین گونه است که علاقه مندانش به یک تخته بورد محک بسته می شوند و از زیر آب با فشار زیاد به تخته برخورد می کند و آنها در ارتفاعی بالاتر از سطح اب به پرواز در می آیند.فلای بورد یکی از برترین تفریحات آبی آنتالیا و تماشای های آنتالیا محسوب می شود.

پاراسل

ورزش پاراسل بدین گونه می باشد که علاقه مندانش به صورت یک یا دونفره به چترهای بزرگی(شبیه بالن) متصل می گردند و قایق های موتوری با حرکت کردن خود باعث می شوند، که این چترها بالاتر از سطح زمین قرار گیرند و هیجان وصف نا پذیری به سوارکارانشان القا نمایند.

جت اسکی

راهنمایی آسان و سرعت بالای این وسیله تفریحی آبی، باعث شده که عده زیادی به این ورزش علاقه مندی فراوان نشان دهند. جت اسکی یکی از برترین تفریحات آبی آنتالیا و تماشای های آنتالیابه شمار می آید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2146

به "تفریحات آبی فراموش نشدنی در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات آبی فراموش نشدنی در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید