تزیین راه پله، بخش فراموش شده!

به گزارش مینی نت، تزیین راه پله فرصت مناسبی برای اضافه کردن دکوراسیون به خانه است. راه پله چه پهن باشد چه باریک، چه منحنی باشد و چه مستقیم یا صاف، معمولاً بخشی است که برای تزیین کردن فراموش می گردد و یا اینکه به روشی تزیین راه پله انجام می گردد که با بقیه خانه تناسبی ندارد. راه پله بخش مهمی برای تزیین و دکوراسیون است چرا که جهت رسیدن به قسمت های دیگر خانه شما می باشد. بنابراین بهتر است تزیین راه پله خود را به اسم ورودی مجذوب کننده و زیبا انجام دهید.

تزیین راه پله، بخش فراموش شده!

انتخاب رنگ و رنگ آمیزی هنگام تزیین راه پله

برای رنگ آمیزی که بخشی از تزیین راه پله است، به این نکته توجه داشته باشید که رنگ دیوار راه پله باید نزدیک به رنگ بخش ورودی شما باشد. یعنی اگر این قسمت را از طریق رنگ، رنگ آمیزی نموده اید، بهتر است رنگ دیوار راه پله را در هم تم و تنالیته آن در نظر بگیرید. رنگ سفید یا سایر رنگ های خنثی مانند رنگ شیری، زرد روشن یا لیمویی و یا حتی صورتی روشن، پس زمینه های بسیار خوبی برای اضافه کردن رنگ به فضای دیوارها هستند. اگر فضای شما به صورت مینیمال است، یک کاغذ دیواری با طرحی درشت و عظیم برای تزیین راه پله خود به کار ببرید. می توانید برای اضافه کردن یک حالت نو و خلاقانه، تصویری از خانواده خود را به صورت گرافیتی یا نقاشی دیواری روی دیوارهای راه پله خود نقاشی کنید.

آثار هنری در تزیین راه پله

اگر قصد آویزان کردن تابلو یا عکسی را از دیوار راه پله خود دارید، رویکردی برای این کار وجود دارد و آن این است که هنگام نصب اثری برای تزیین راه پله، آن را به صورت گروهی از چند قطعه یا تابلو گردآوری نموده و فضای کافی را روی دیوار راه پله به وجود بیاورید تا آن ها نصب شده و فضای مناسبی برای نمایش داده شدن داشته باشند. این اثر هنری خود را به صورت یک تم رنگی تنها یا یک موضوع مرتبط، برای مثال پرتره هایی از خانواده خود یا قاب هایی از یک رنگ انتخاب نموده و برای تزیین راه پله آویزان کنید. هنگام انتخاب این مجموعه دقت کنید که از انتخاب آثاری که باعث می گردد، افراد هنگام رد شدن از راه پله در آن توقف نمایند، خودداری کنید؛ چرا که راه پله محل عبور و مرور بوده و تزیین راه پله باید فقط برای ایجاد حس بهتر در این جهت باشد.

پله ها و نرده ها در تزیین راه پله

اگر گزینه مورد نظر خود را برای انتخاب پله و نرده هنگام تزیین راه پله انتخاب نموده اید، پله های خود را به صورت چشمگیر رنگ آمیزی کنید. رنگ نرده ها را به گونه ای انتخاب کنید که از پایین پله، چشم را به سمت بالای راه پله راهنمایی کند. از طرح های رنگارنگ بهره ببرید تا در چشم جلب توجه کند. اگر قصد دارید که این بخش از تزیین راه پله خود را با رنگ های خنثی یا رنگ های خنک انجام دهید، روی پله ها را با انداختن کفپوش دکوراسیون کنید تا هم مفید و کاربردی باشد و هم با رنگ های دیگر مورد استفاده شما، هماهنگی ایجاد گردد. انتخاب حصار و نرده های چوبی که پایه های آن به صورت رنگارنگ، رنگ آمیزی شده باشد هم جالب است.

تزیین راه پله به صورت کاربردی

در بسیاری از خانه ها، راه پله اولین مکانی از خانه است که افراد در آن حضور پیدا می نمایند و بعلاوه آخرین نقطه ای است که هنگام خروج از خانه در آن توقف نموده و از آن می گذرند. برای این که تزیین راه پله خود را به صورت کاربردی و سودمند انجام دهید، راه هایی وجود دارد؛ برای مثال می توانید که رخت آویز تزیینی را برای آویزان کردن کت و پالتو، یک قفسه در پایین راه پله برای گذاشتن کفش ها، بوت و یا کلاه و سبد دستکش قرار دهید. نصب یک آیینه در پایین پله برای تزیین راه پله، به شما یاری می نماید که تا آخرین لحظه به شرایط خود رسیدگی کنید. بعلاوه در حالی که از پله ها بالا می روید، احتیاج به قفسه ای برای آویزان کردن کلیدها و یا قرار دادن عینک های آفتابی دارید.

نورپردازی تزیین راه پله

تزیین راه پله خوب، به یک نورپردازی و روشنایی خوب هم برای بالا بردن امنیت افراد احتیاج دارد. اگر راه پله به صورت مستقیم به سمت در جلویی راه پیدا می نماید، اصول فنگ شویی به شما پیشنهاد می نماید که یک لوستر کریستالی را در پایین پله ها آویزان کنید تا از ورورد انرژی بد به درون خانه جلوگیری گردد. بعلاوه می توانید رشته ای از لامپ های کوچک را بر روی دیوارها نصب کنید تا یک جهت خوش آمدگویی را روشن کند.

منبع: اتاق
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1738

به "تزیین راه پله، بخش فراموش شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین راه پله، بخش فراموش شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید